Raport powstał na podstawie badania, które zostało przeprowadzane przez firmę Kantar Polska SA metodą wywiadów telefonicznych w dniach 5 marca - 11 kwietnia 2024 r.
Próbę wyjściową do badania stanowi połączenie list klientów wypełnianych przez agencje i przekazywanych „MMP”. Lista ta każdego roku jest aktualizowana. W ostatnim badaniu próba wyjściowa wynosiła 2804 osób. W tej fali badania zrealizowaliśmy 1420 wywiadów.
W raporcie znajdują się opisy 25 Agencji Marketing Services oraz 16 Agencji Digital. To już 23. edycja badania satysfakcji klientów agencji reklamowych i domów mediowych przeprowadzona przez firmę Kantar na nasze zlecenie. 52 strony
Raport w postaci pliku PDF.

Pomóc w sprzedaży
Raport dotyczący agencji marketing services to przegląd rynku podmiotów o bardzo różnej specjalizacji i różnej wielkości. Jednak znakomita większość z nich dostarcza narzędzi do wsparcia sprzedaży. Chodzi o promocje, loterie, akcje fieldowe czy wsparcie digitalowe. I sukces większości z tych agencji związany jest z faktem, że popyt na takie usługi trwa niezależnie od koniunktury. Oczywiście są pewne wahania. Jednak nawet w trudniejszych czasach firmy muszą realizować swoje cele sprzedażowe, a najskuteczniejszą metodą są działania promocyjne.
A miniony rok nie należał do łatwych. Niepewność geopolityczna, inflacja, słabnąca siła nabywcza powodowała, że realizacja celów sprzedażowych nie była taka oczywista. Na szczęście większość marketerów nie zamroziła wydatków, ale postawiła właśnie na wsparcie realizowane przez agencje. Stąd wiele spółek prezentowanych w raporcie może pochwalić się sporymi wzrostami.
Jeżeli chodzi o popularne na rynku narzędzia wspierające sprzedaż, zmienia się stosunkowo niewiele. Często proste mechanizmy okazują się bardzo skuteczne. Ale jednocześnie są to akcje coraz bardziej realizowane kanałami digitalowymi. Rosną też wymagania konsumentów co do jakości kreacji, nagród i user experience.
W branży FMCG ogromnym driverem rynku promocji są detaliści. Dla nich tworzone są specjalne akcje typu tailor made. Ale jest i nowy driver – chęć pozyskania od konsumentów danych i budowanie baz. Będzie to na pewno czynnik coraz ważniejszy.
Chociaż BTL może wydawać się wielu osobom ubogim krewnym ATL, to fakty są takie, że stanowi on niezbędny element miksu. A niejednokrotnie potrafi także zadziwić strategią, kreację i innowacyjnością, co regularnie obserwujemy na naszych konkursach.

  • O Raportach

    Seria opracowań dotyczących poszczególnych sektorów rynku mediowo-reklamowego
    ( „Agencje Reklamowe i Domy Mediowe”, „Agencje Marketingu Zintegrowanego”, „Agencje Digital”, „Biura reklamy”, „Marka/Marketer”, „Agencje PR”, „Sport i Marketing”, „OOH”, „Wydawcy”, „Nadawcy”, „Kronika”).
    Zawartość merytoryczną raportów stanowią podsumowania wydarzeń minionego roku, opis aktualnych trendów oraz prognozy szans i zagrożeń w najbliższej przyszłości. Raporty redagowane są przez zespół dziennikarzy „Media Marketing Polska” i zgodnie z harmonogramem wydawniczym dołączane do wybranych wydań miesięcznika.

  • Gdzie moge zakupić Raport

    Raporty specjalne są dostępne razem z prenumeratą magazynu „Media Marketing Polska” lub w postaci dokumentu w formacie PDF.

    zakup prenumeraty magazynu „Media Marketing Polska”
    zakup raportu w formacie PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Wydarzenia związane z Raportami

    Gala Marketerów, Agencji Reklamowych i Domów Mediowych
    kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Czytaj najnowsze wydanie miesięcznika "Media Marketing Polska"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Paweł Balcerek

  • Kontakt z Redakcją

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.