W numerze między innymi:

• Sukcesja pracownicza. Sukcesja to gorący temat w handlu. Nie wszystkie dzieci chcą jednak przejąć biznes po rodzicach. Rozwiązaniem jest m.in. sukcesja pracownicza. Angelika Zając, działająca w ramach sieci Mirabelka, opowiada, jak przebiegał u niej ten proces i dlaczego podjęła tę rękawi

• Warto się zmieniać. Zmniejszenie liczby indeksów o 20% i remodeling sali sprzedaży poskutkowały w stołecznym sklepie Odido wzrostem obrotów o 30%.

• Sztuczna inteligencja i „odkrywanie” produktów. O roli chatbotów i danych w rozwoju małych i większych biznesów detalicznych opowiedział Nima Sepasy, senior vice president of innovation, Mastercard, przy okazji konferencji Impact CEE.

• Pensje w górę, biznes w dół. Rynek pracy się zmienia. Pytamy więc zaprzyjaźnionych detalistów, jakie skutki może przynieść kolejny wzrost płacy minimalnej oraz o to, jakie są aktualne oczekiwania pracowników.

• Top 5 multioperatorów sieci. Wśród 30 największych sieci franczyzowych, partnerskich i grup zakupowych jest pięciu operatorów, którzy zarządzają nie jednym, ale kilkoma szyldami i zrzeszają minimum 400 sklepów. W ciągu roku przybyło im ponad 1800 placówek.

• Obiad zamknięty w słoiku: co Polacy biorą na wakacje? Kupując dania w słoikach, w wakacje najchętniej sięgamy po znane i sprawdzone smaki. Wybieramy potrawy kuchni polskiej znacznie częściej niż cokolwiek innego, co nie znaczy, że jako konsumenci jesteśmy w swych wyborach całkowicie przewidywalni.

100 stron o handlu

O sukcesji wśród detalistów…

…PISZEMY OD KILKU MIESIĘCY. TEMAT, KTÓRY KIEDYŚ POJAWIAŁ SIĘ TYLKO W KONTEKŚCIE NAJWIĘKSZYCH FIRM, DOCIERA Z CAŁĄ MOCĄ DO OSÓB PROWADZĄCYCH JEDEN, KILKA CZY KILKANAŚCIE SKLEPÓW. Mieliśmy już na okładce trzy pokolenia zarządzające ośmioma franczyzowymi sklepami (tzn. to trzecie, najmłodsze pokolenie jest do zarządzania przygotowywane). W tym wydaniu natomiast mamy inną sytuację – przykład przejęcia sklepu przez pracownika, tzw. sukcesję pracowniczą. Gdy z Państwem rozmawiamy przy różnych okazjach, słyszymy, że Wasze dzieci chcą funkcjonować poza biznesem detalicznym. Nie oznacza to jednak konieczności zamknięcia placówki. Taki wykup pracowniczy może być świetnym nowym początkiem dla placówki handlowej, co udowadnia bohaterka naszej okładki.
Sukcesja to temat średnio- i długoterminowy. W krótkim terminie detaliści stoją zaś przed kolejną podwyżką płacy minimalnej. Jak wpływa to na ich biznes? I jak w dłuższym terminie zatrzymują i motywują pracowników? O tym przeczytają Państwo w Głosie branży. A nastroje panują tu raczej minorowe.
Tym razem patrzymy na dwa duże tematy sezonowe: wakacje i powrót do szkoły. To czas na przemyślenie już powakacyjnego asortymentu. Panel badawczy Ariadna sprawdził dla nas m.in., co Polacy biorą pod uwagę, kupując konkretne kategorie produktów, przy konkretnych okazjach itp., a więc ich zachowania zakupowe. Prezentujemy je tu jako podpowiedzi, na co postawić w sklepie, pod jakie sytuacje dobrać SKU itd.
Sięgamy też po inspiracje z innych rynków i redakcji branżowych. M.in. patrzymy na półki azjatyckie i to, co tam widać w handlu, ale też dzielimy się wywiadami naszych kolegów z „Media Marketing Polska” i FoodService24, z którymi współdziałamy w ramach jednej firmy. Ci pierwsi porozmawiali z CEDC i Wawelem, ci drudzy z AmRestem. Wszystkie te marki są dla branży handlowej istotne – czołowi producenci obecni w każdym sklepie i gigant gastronomiczny, który z jednej strony odciąga konsumenta z konsumpcją od handlu, ale z drugiej kształtuje pewne nawyki żywieniowe, które konsument później chce powtórzyć w domu. A wówczas już jak najbardziej do gry mogą wkroczyć detaliści.
Życząc wakacji pełnych wzrostu częstotliwości zakupów i średniej liczby produktów na paragonie, zapowiadam już nasze kolejne wydanie – numer specjalny „Handlu”, w którym skupimy się na odnoszących sukces nowościach, czyli opublikujemy nasz coroczny raport Hit Handlu.

Michalina Szczepańska






redaktor naczelna
miesięcznika „Handel”
Michalina Szczepańska

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Gdzie znajdę najnowsze wydanie?

    Wejdź na stronę: www.e-wydania.media.com.pl
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska

  • Kontakt w sprawie reklamy

    Czytaj najnowsze wydanie miesięcznika "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy:

    Anna Piskorz Dorota Fabiszewska

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.