W numerze między innymi:

- Synergia jest moim paliwem napędowym. Formuła Muszkieterów polegająca na połączeniu sklepów, stacji paliw czy myjni świetnie się sprawdza również u mnie w Śremie – przyznaje Krzysztof Gapys, członek zarządu Grupy Muszkieterów, właściciel dwóch supermarketów Intermarché w Śremie i jednego w Gostyniu oraz czterech stacji paliw Intermarché.

- Co w handlu piszczy. Najważniejsze wydarzenia ostatnich miesięcy okiem ekspertów firmy Colliers, czyli przybywa małych parków handlowych, a w nich największych marek, otwierają się outlety, a miasta zapoznają się z dark stores.

- O przyszłości sklepów i piwa. W FMCG można kreować innowacje, tworzyć ciekawą komunikację, ale jeżeli produkt nie smakuje, to nie osiągnie sukcesu. Zmieniają się też trendy. Pokolenie Z traktuje umiarkowaną konsumpcję jako rzecz naturalną – opowiada Izabela Głodek, wiceprezes ds. marketingu w Carlsberg Polska.

- Nowa marka, dawna jakość. Produkty niemarkowe, niskie ceny, oszczędności na opakowaniach jednostkowych, sprzedaż w głównej mierze z palet – czy te cechy spowodują, że Polacy polubią formułę harddyskontu, którą oferuje Mere?

- Czwarta fala za rogiem. To, że ona przyjdzie, raczej nikt nie ma już wątpliwości. Otwarta pozostaje jedynie kwestia, jak handel sobie z nią poradzi.

- Kto ustala cenę papierosów. I czy można sprzedawać papierosy po cenie wyższej niż wydrukowana na opakowaniu? Mierzymy się z pytaniami dotyczącymi zbytu tej jednej z najpopularniejszych kategorii w większości sklepów.

 

 116 stron o handlu

Co przyniesie jesień?

A MOŻE RACZEJ JAK PRODUCENCI, DETALIŚCI – I JAKO PROFESJONALIŚCI, I JAKO KONSUMENCI – MOGĄ WPŁYNĄĆ NA TO, CO PRZYNIESIE?

Na handel można patrzeć przez tzw. twarde (tj. statystyczne, historyczne) dane i tych u nas nie brakuje – na kilkudziesięciu stronach pokazujemy, co dzieje się w koszyku spożywczym jesienią – jak Polacy wracają do kupowania mąki, jajek, konkretnych alkoholi czy… sprzątania. I są to w znaczącym stopniu niezmienne zachowania, które warto znać, by na nie odpowiednim asortymentem odpowiedzieć. Tu służą Państwu współpracujący z nami eksperci NielsenIQ, GfK i CMR m.in. w raporcie „Jesień”.
Na handel można też patrzeć poprzez to, co robią i jakie spostrzeżenia mają ci, którzy rozwijają sprzedaż. I tak, Krzysztof Gapys, bohater naszej okładki, chwali sobie połączenie supermarketów ze stacjami benzynowymi i myjniami. Usługą drive jego sklepy wyróżniały się już pięć lat temu. Oferuje w nich też usługi pocztowe, produkuje na potrzeby placówek wędliny czy wyroby garmażeryjne. Co i jak działa? Zapraszam do lektury wywiadu.
A jak wywołuje się poruszenie na półce z piwami i jak branżę zmienia pokolenie Z, a więc najmłodsi dorośli? O tym już opowiada Izabela Głodek, wiceprezeska ds. marketingu w Carlsberg Polska. Ten wywiad to też jedno z miejsc w naszym miesięczniku, w którym widać, co będzie się działo w perspektywie dłuższej niż jesień, tj. jakie trendy zostaną na dłużej i się umocnią. Na nie przeznaczamy też stałą rubrykę Handel jutra.
Nie byłoby nas, gdyby nie Państwo, nasi Czytelnicy. Cieszą nas więc kolejne spływające zapytania czy prośby o interwencje. Jak ta z pytaniem o nadrukowaną cenę na paczce papierosów. Kto ją ustala i jak to jest ze zmienianiem jej? To już w: Pani Katarzyno. Wiemy też, że inwestują Państwo w wystrój i mniejsze bądź większe zmiany w wyposażeniu Waszych sklepów. Co i jak warto zrobić? Opowiadają znawcy tematu w Wyposażeniu i Technologiach.

Zachęcamy do czytania i do zobaczenia (w tej formie) za miesiąc, a codziennie na stronach handelextra.pl.



Michalina Szczepańska






redaktor naczelna
miesięcznika „Handel”
Michalina Szczepańska

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Handel Extra",
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu

    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Handel

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.