W numerze między innymi:

- Gwarancje dla innowacyjnych i ekologicznych. Inwestujący w innowacje czy ekologię mogą skorzystać w ramach tarczy antykryzysowej z gwarancji Biznesmax. Na jakich zasadach – wyjaśnia Piotr Natkański, dyrektor ds. sprzedaży w departamencie gwarancji i poręczeń, BGK.

- Odzyskanie strat poniesionych w czasie pandemii. Jak zabezpieczyć swoje interesy i zwiększyć szansę na odzyskanie strat poniesionych w trakcie pandemii? Radzi Marcin Klimczak, partner PwC.

- Z duchem czasu. Podjęliśmy się misji edukacyjnej dla seniorów. Uważamy, że w każdym wieku można surfować w sieci, robić zakupy i nie jest to takie trudne, jak się wydaje. Czekamy teraz na efekty naszych działań – mówi Sylwester Cerański, prezes zarządu najbogatszej w Warszawie Spółdzielni Spożywców Mokpol.

- Pandemia: mały handel znów podzielony. Kwarantanna przyniosła małym sklepom to, czego nie udało się ograniczeniom związanym z handlem w niedzielę – klienci zaczęli częściej robić w nich codzienne zakupy spożywcze, a nie tylko wpadać po piwo, wódkę czy papierosy.

- Sklepy bezobsługowe a pandemia. Jak im idzie? Można przypuszczać, że obawa przed spotkaniem z drugim człowiekiem podczas pandemii spowodowała zwrócenie się klientów w stronę sklepów bezobsługowych. Czy rzeczywiście tak się stało? Wyniki zaskakują.

Magazyn w wersji elektronicznej do pobrania TUTAJ

108 stron o handlu

Dodatek do numeru:
- Raport Nielsen Breakthrough Innovation

Innowacje, nowinki, nietypowe rozwiązania

TEGO JESZCZE NIE BYŁO! NA NASZYCH ŁAMACH PREMIERA FRAGMENTÓW RAPORTU NIELSENA – BREAKTHROUGH INNOVATION I OGŁOSZENIE WYCZEKIWANEJ LISTY LAUREATÓW – NAJWIĘKSZYCH INNOWACJI BRANŻY FMCG W ZESZŁYM ROKU. Eksperci Nielsena wyjaśniają też w tym wydaniu „Handlu”, jak to z polskim podejściem do innowacji jest, a także jak je wprowadzać do sklepów, by stały się czymś więcej niż nowością na chwilę.

Ale innowacyjni chcą być nie tylko producenci FMCG, lecz także handel. I tak Mokpol, którego szefa widzą Państwo na okładce czerwcowego „Handlu”, zabrał się do przekonywania seniorów do robienia zakupów spożywczych przez internet. Spółdzielcy wierzą, że surfowania po sieci można nauczyć się w każdym wieku, i szykują dla tych „wcześniej urodzonych” klientów kampanię edukacyjną.

Niewątpliwą innowacją w handlu są też sklepy bezobsługowe. Wydawałoby się, że pandemia będzie dodatkowym impulsem do ich rozwoju – wszak kontakt z drugim człowiekiem stał się jedną z wielu obaw klientów. Wyniki sprzedaży w takich placówkach rzeczywiście w tym czasie wzrosły, ale chyba nie aż tak mocno, jak wielu oczekiwało. Zachęcam do lektury analizy tej – na razie niewielkiej – części krajobrazu krajowego handlu.

Swoją cegiełkę do niego dorzuca też Spomlek. Znany przetwórca serów dojrzewających otworzył sklep-bistro, które ma być miejscem spotkania konsumenta z jego wyrobami i doświadczania – produktów i marki. Pomysł to o tyle nietypowy, że nie jest to po prostu sklep firmowy, ale restauracja z winem i serami we wszelakich potrawach (również pod postacią pralin).

Do mistrzów innowacji technologicznych zalicza się z kolei Żabka, która w ostatnich tygodniach intensywnie przyspieszała wdrożenie rozwiązań e-commerce, o czym opowiada w wywiadzie jej wiceprezes.

Swojego rodzaju „innowacyjnością” wykazują się też dystrybutorzy próbujący znaleźć alternatywę dla zakazanych od niedawna papierosów mentolowych, sugerując korzystanie z bibułek mentolowych, które wkłada się do paczki tradycyjnych papierosów. Na ile to innowacyjne rozwiązanie jest legalne? Zachęcamy do lektury tego numeru.

Jako że my też innowacje mamy we krwi, zapraszam jednocześnie do naszych e-form dziennikarskich – co tydzień podsumowujemy wydarzenia w handlu w formie audio, czyli podcastu: Posłuchaj, co w Handlu i rozmawiamy z ciekawymi ludźmi z różnych branż z handlem związanych. Ku inspiracji, a więc i pobudzaniu innowacji!


Michalina Szczepańska






redaktor naczelna
miesięcznika „Handel”
Michalina Szczepańska

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Handel Extra",
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu

    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Handel

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.