W numerze między innymi:

• Trzeba trzymać rękę na pulsie. Bezpośrednie relacje są na wagę złota – zarówno między detalistami i producentami, jak i między właścicielami sklepu i ich pracownikami. Dlatego staram się być w każdej mojej Chacie codziennie, choćby na 15 minut – mówi Iwona Matuszak, właścicielka czterech sklepów działających w sieci Chata Polska.

• Koszyk cen HandluExtra: masło zaczyna tanieć? Poza masłem warto zacząć przyglądać się jajom, choć z innego powodu. Oto nasz comiesięczny raport z paragonów.

• Rabat Detal o obniżkach i inwestycjach. Jak obniżki, to temperatury w sklepie, a jak inwestycje – to w panele lub pompy ciepła. Właściciele sklepów zrzeszonych w Rabat Detal ujawniają nam m.in. swoje sposoby na rosnące ceny prądu i gazu.

 • Aldi vis-à-vis Lidla. Kto wygrywa starcie? W podwarszawskim Legionowie 29 grudnia otworzył się jedyny w tym mieście sklep Aldi, dokładnie naprzeciwko Lidla. Po ponad miesiącu od otwarcia sprawdzamy, czy wzbudził zainteresowanie mieszkańców i czy stanowi dla Lidla realną konkurencję?

• Koszty nieobecności pracowników. Wysoka zachorowalność m.in. na grypę generuje ostatnio dużą liczbę zwolnień lekarskich pracowników. Dociekamy więc, czy firmy mogą się przed tym uchronić przed kolejnym szczytem chorobowym?

• Do biegu, gotowi, start! Wielkimi krokami zbliża się najlepszy sprzedażowo okres dla lodów impulsowych. Ważna jest nie tylko ich oferta, ale także sposób przechowywania, w tym szerokie spektrum materiałów POS: cenniki, plansze, ulotki, naklejki na zamrażarki.

124 strony o handlu

Co mogą niedyskonty

NIE TYLKO NAJWIĘKSI MOGĄ SOBIE POZWOLIĆ NA UŻYWANIE NOWOCZESNYCH NARZĘDZI POZYSKIWANIA KLIENTÓW. Pokazuje to bohaterka naszej okładki. Prowadzi cztery sklepy pod szyldem Chaty Polskiej i wiele wskazuje, że będzie jednym z pierwszych detalistów, którzy zbudują swoją obecność… na TikToku. – Myślę o założeniu profilu na TikToku. Rozmawiałam już nawet o tym z siostrzenicą, która chętnie go poprowadzi i będzie promować tam m.in. nasze gazetki. Myślę, że niedługo ruszymy z tym projektem – mówi. Dlaczego? Tłumaczy, że obecnie niezbędne jest w handlu pokazywanie się na wielu polach, takich jak billboardy, plakaty, gazetki, uczestnictwo w różnych imprezach, w tym charytatywnych i właśnie w mediach społecznościowych.
Tymczasem my w internecie mamy konkurs – zróbcie sobie zdjęcie na tle działu, który najlepiej rotuje w Państwa sklepie, wyślijcie nam poprzez formularz konkursowy www.formularze.media.com.pl/konkurs-handlu (szczegóły też na str. 77 i 111). Redakcyjne jury wybierze zwycięzcę, który spędzi trzy dni w Lemon Resort Spa w pokoju premium. Kolejna dobra wiadomość jest taka, że to początek serii konkursów, które dla Państwa przygotowaliśmy w tym szczególnym roku, w którym obchodzimy 30-lecie naszego tytułu. I historycznie, tak jak poprzednio, sięgamy do wydania „Handlu”, tym razem sprzed 29 lat, w ramach rubryki „Handlu retro”. Znowu można powiedzieć: wyzwania te same, rozwiązania natomiast inne.
Wracając jednak do tego, co dzieje się w handlu w obecnej codziennej, sklepowej rzeczywistości: masło zaczęło tanieć. Warto też przyjrzeć się innym kategoriom, o czym w comiesięcznym podsumowaniu cen z paragonów, czyli naszym Koszyku cen.
Tym razem też, trochę przekornie, udaliśmy się, żeby dokładnie obejrzeć sklep Aldi w Legionowie. Dlaczego opisujemy dyskont? Ku inspiracji, ale też by sprawdzić, jak chce pozyskiwać klientów w okolicy, w której dokładnie naprzeciwko ma Lidla, a około 800 m dalej działa Biedronka. Można spodziewać się więc ostrej konkurencji na promocje, a może i asortyment? O tym, jaki rodzaj promocji widać obecnie w strategii dyskontów, piszemy też w jednym z felietonów. Pokazujemy równocześnie, czym od nich mogą odróżnić się inne sklepy. A naprawdę mają czym.
W wydaniu pytamy też branżę o to, czy franczyza powinna być regulowana. Odpowiedzi w Głosie branży. Sprawdzamy również opcje dla tych, którzy chcą w sklepie wypiekać/odpiekać pieczywo. Radzimy, jak przygotować się do sezonu lodowego, bo to już ten czas, by o tym pomyśleć. Jednocześnie to także moment na przemyślenie zatowarowania na Wielkanoc: jak zmieniają się wtedy zachowania konsumentów, na które kategorie warto zwrócić szczególną uwagę, co przygotowali producenci – o tym w świątecznym raporcie.



Michalina Szczepańska






redaktor naczelna
miesięcznika „Handel”
Michalina Szczepańska

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Gdzie znajdę najnowsze wydanie?

    Wejdź na stronę: www.e-wydania.media.com.pl
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska

  • Kontakt w sprawie reklamy

    Czytaj najnowsze wydanie miesięcznika "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy:

    Anna Piskorz Dorota Fabiszewska

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.