W numerze między innymi:

- Integracja to nasza inwokacja. W konsolidacji bardzo ważne jest wspólne podejście do biznesu, realizacja wspólnie postawionych celów. Dużo łatwiej jest integrować się z sieciami podobnego formatu – zauważa Kryspina Czujak zarządzająca Polską Grupą Detalistów.

- Stary nowy format na rynku. Dyskonty przestały być dyskontami, więc zrobiły miejsce nowym graczom. Ci na razie unikają dużych miast, w tym stolicy. Ale wkrótce może się to zmienić.

- Drenaż z plastiku. Kolejnym drenowaniem kieszeni handlu oraz klientów nazywają nasi eksperci pomysł opodatkowania opakowań na dania gotowe sprzedawane w sklepach.

- Dowody zakupów w aplikacji. Coraz więcej sieci oferuje własne aplikacje lojalnościowe, co zainspirowało naszą czytelniczkę do pomysłu połączenia ich z powstałym systemem e-paragonów.

- Sezon grillowy 2021: jak będą grillować Polacy? Przy jakich okazjach, z kim i jak często grillujemy? I wreszcie – co najczęściej trafia na ruszt, a co na stół z napojów, także alkoholowych? Panel badawczy Ariadna sprawdził to specjalnie dla nas.

- Co Polacy wybierają na śniadanie w pandemii. Jak zmieniły się zwyczaje śniadaniowe Polaków w trakcie ostatniego roku? Co i kiedy jedzą, a z czego zrezygnowali? Panel badawczy Ariadna sprawdził to specjalnie dla nas.

 124 strony o handlu

Handel dziś, handel jutro

DZIŚ WRAZ Z BOHATERAMI TEGO NUMERU „HANDLU” TROCHĘ O TERAŹNIEJSZOŚCI I TROCHĘ O PRZYSZŁOŚCI – CZYLI NIECO PRAKTYCZNYCH PODPOWIEDZI I INSPIRACJI NA NAJBLIŻSZE MIESIĄCE.

Dziś franczyza, jutro franczyza i zrzeszenia całych sieci? Polska Grupa Detalistów, którą zarządza Kryspina Czujak, przekonuje, że polski handel może konsolidować się inaczej niż w sieciach franczyzowych i partnerskich. Tzn. może zrzeszać całe krajowe sieci handlowe, dzięki czemu łącznie dokonują one zakupów spożywczo-przemysłowych, osiągając silną pozycję negocjacyjną w rozmowach z producentami. Jak to już dzisiaj działa i jaka jest przyszłość tego konceptu współpracy handlu z handlem, przeczytają Państwo w rozmowie z bohaterką naszej okładki.

Dziś wiele mało znanych produktów, a jutro znane marki? O tym, że konsument, a więc i detalista, oczekuje marek w kategorii przetworów mięsnych, mówią z kolei panowie odpowiadający za rozwój szyldu Madej Wróbel. Firma rozpoczęła właśnie wielką kampanię reklamową, w której promuje m.in. najpopularniejszą, a więc i najszerzej dostępną w sklepach kiełbasę śląską. Wybranie tej markowej to gwarancja powtarzalności smaku i jakości, a Polacy tego już chcą i na tym rynku – tłumaczą nasi rozmówcy.

Dziś impulsy przy kasach, jutro też w robotach? Konsumenci wracają do swoich przedpandemicznych aktywności, co oznacza również częstsze zakupy w sklepach. Wiele stron tego wydania przeznaczamy na produkty impulsowe, które – jak sami doskonale Państwo wiedzą – są niezbędnym elementem asortymentu detalisty. Co z miejscem na nie? Oczywiście znajdują się przy kasach – to dziś – ale w USA trwają właśnie testy robota jeżdżącego po sklepie z takimi produktami i zwracającego na siebie uwagę klientów. O tym teście krótko w Handlu jutra. I choć to pewnie dalsza przyszłość, to wraz z rozwojem kas samoobsługowych właśnie innych form i miejsc podania impulsy będą potrzebować.

Dziś używany samochód, jutro nowy? By wrócić ze świata robotów, do tego nieco bardziej przyziemnego, jeszcze kilka słów o praktycznych usprawnieniach – nasz dziennikarz motoryzacyjny podpowiada, jak taniej wozić towar. Robi przegląd najoszczędniejszych samochodów dostawczych na rynku. W tej części „Handlu” polecam Państwa uwadze również nowe produkty i usługi wprowadzane przez banki, które mogą być wsparciem w prowadzeniu biznesu (zarówno dziś, jak i jutro), oraz przyjrzenie się pomysłowi (to na przyszłość) butelkomatów.

Zapraszam do czytania i kontaktu z nami!



Michalina Szczepańska






redaktor naczelna
miesięcznika „Handel”
Michalina Szczepańska

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Handel Extra",
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu

    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Handel

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2021 VFP Communications Ltd.