- Piątek, sobota, poniedziałek. To na wzrost obrotów w te dni liczą właściciele sklepów, którzy muszą je zamykać w niedziele z zakazem handlu. A na te niedziele liczą ci, którzy mogą handlować.

- Pierwsze koty za płoty. 1 stycznia br. weszła w życie ustawa nakazująca pobieranie opłat za reklamówki do 50 mikrometrów. Zapytaliśmy zaprzyjaźnionych detalistów, jak klienci przyjęli to, że foliówki przestały być darmowe.

- Lokalnie i naturalnie. Okrągłą liczbą 300 sklepów zamierza zakończyć 2018 r. operator franczyzowej sieci Chata Polska. Jak na razie zrzesza 260 placówek w sześciu województwach.

- Mundial z zyskiem. Imprezy sportowe, a piłkarskie w szczególności, to dla handlu czas prawdziwych żniw sprzedażowych. Tegoroczny mundial będzie na tym tle szczególny - po raz pierwszy od 12 lat w imprezie tej rangi będzie uczestniczyć także reprezentacja Polski.

- Nowości wchodzą na półki. - Zawsze dajemy szansę nowościom, szczególnie od polkich producentów - mówi Rafał Kandybowicz z delikatesów Fenix w podwarszawskim Chotomowie, które jako jedne z pierwszych wprowadziły do oferty alkohole firmy BZK Alco.

114 stron

Siódmy dzień tygodnia

Śmiało można stwierdzić, że 11 marca 2018 r. przeszedł do historii branży handlowej w Polsce. O pierwszym dniu, w którym za ladą – poza właścicielami lub franczyzobiorcami poszczególnych placówek – nie mógł stanąć nikt inny, donosiły telewizje, radia, gazety oraz portale – ogólnopolskie i lokalne. Handel stał się sprawą narodową. Stacje nadawały „na żywo” spod zamkniętych sklepów i częściowo otwartych galerii. Ludzie donosili, w których ich zdaniem sklepach doszło do złamania prawa, o czym szeroko informowała później Polska Inspekcja Pracy, zwołując w tej sprawie konferencje prasowe. Mimo gorącej dyskusji w mediach długo nie poznamy jeszcze odpowiedzi na pytanie, kto zyska, a kto straci na nowym prawie, choć rąbka tajemnicy uchyla Barbara Mikusińska-Ozdobińska w artykule pt. „Piątek, sobota, poniedziałek”. A to niejedyne zmiany w prawie, które spędzają sen z powiek detalistom. Kolejne to ograniczenia w ekspozycji alkoholi w sklepach, czyli pokłosie ubiegłorocznego wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego. Orzekł on bowiem, że eksponowanie alkoholi w sposób widoczny dla przechodniów jest niczym innym jak promocją tychże alkoholi. W obawie przed sankcjami w postaci cofnięcia koncesji na ich sprzedaż lub grzywny detaliści w popłochu zaczęli likwidować wystawy z alkoholem w roli głównej. Czy słusznie? Na to pytanie próbuje odpowiedzieć Katarzyna Pierzchała w artykule pt. „Prohibicja na witryny”. Władze rządzą się swoim prawem, a rynek swoim. Bez względu na zawirowania branża musi musi być gotowa choćby do sezonu grillowego, za którego początek tradycyjnie uważa się majówkę. Które produkty w tym czasie zyskują? Odpowiedź znajdą państwo w raporcie specjalnym „Grill” (str. 72). A jeszcze więcej w raporcie specjalnym „Do picia” (str. 96).

Ilona Mrozowska
redaktor naczelna portalu
"Handelextra.pl"
Ilona Mrozowska

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Gdzie znajdę najnowsze wydanie?

    Wejdź na stronę: www.e-wydania.media.com.pl
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska

  • Kontakt w sprawie reklamy

    Czytaj najnowsze wydanie miesięcznika "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy:

    Anna Piskorz Dorota Fabiszewska

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.