-
Magazyn "Handel"
9 (364) 2020-9
-
Magazyn "Handel"
9 (404) 2024-09-18
-
Magazyn "Handel"
7-8 (403) 2024-08-20
-
Magazyn "Handel"
6 (402) 2024-06-18
-
Magazyn "Handel"
5 (401) 2024-05-20
-
Magazyn "Handel"
4 (400) 2024-04-17
-
Magazyn "Handel"
3 (399) 2024-03-18
-
Magazyn "Handel"
2 (398) 2024-02-12
-
Magazyn "Handel"
12-1 (397) 2023-12-11
-
Magazyn "Handel"
11 (396) 2023-11-13
-
Magazyn "Handel"
10 (395) 2023-10-10
-
Magazyn "Handel"
9 (394) 2023-09-11
-
Magazyn "Handel"
7-8 (393) 2023-07-25
-
Magazyn "Handel"
6 (392) 2023-06-12
-
Magazyn "Handel"
5 (391) 2023-05-15
-
Magazyn "Handel"
4 (390) 2023-04-11
-
Magazyn "Handel"
3 (389) 2023-03-10
-
Magazyn "Handel"
2 (388) 2023-01
-
Magazyn "Handel"
12-1 (387) 2022-12
-
Magazyn "Handel"
11 (386) 2022-11
-
Magazyn "Handel"
10 (385) 2022-10
-
Magazyn "Handel"
9 (384) 2022-9
-
Magazyn "Handel"
7-8 (383) 2022-7
-
Magazyn "Handel"
6 (382) 2022-6
-
Magazyn "Handel"
5 (381) 2022-5
-
Magazyn "Handel"
4 (380) 2022-4
-
Magazyn "Handel"
3 (379) 2022-3
-
Magazyn "Handel"
2 (378) 2021-2
-
Magazyn "Handel"
12-1 (377) 2021-12
-
Magazyn "Handel"
11 (376) 2021-11
-
Magazyn "Handel"
10 (375) 2021-10
-
Magazyn "Handel"
9 (374) 2021-9
-
Magazyn "Handel"
7-8 (373) 2021-7
-
Magazyn "Handel"
6 (372) 2021-6
-
Magazyn "Handel"
5 (371) 2021-5
-
Magazyn "Handel"
4 (370) 2021-4
-
Magazyn "Handel"
3 (369) 2021-3
-
Magazyn "Handel"
2 (368) 2021-2
-
Magazyn "Handel"
12-1 (367) 2020-12
-
Magazyn "Handel"
11 (366) 2020-11
-
Magazyn "Handel"
10 (365) 2020-10
-
Magazyn "Handel"
7-8 (363) 2020-7
-
Magazyn "Handel"
6 (362) 2020-6
-
Magazyn "Handel"
5 (361) 2020-5
-
Magazyn "Handel"
4 (360) 2020-4
-
Magazyn "Handel"
3 (359) 2020-3
-
Magazyn "Handel"
2 (358) 2020-1
-
Magazyn "Handel"
12-1 (357) 2019-12
-
Magazyn "Handel"
11 (356) 2019-11
-
Magazyn "Handel"
10 (355) 2019-10
-
Magazyn "Handel"
9 (354) 2019-9
-
Magazyn "Handel"
7-8 (353) 2019-8
-
Magazyn "Handel"
6 (352) 2019-5
-
Magazyn "Handel"
5 (351) 2019-5
-
Magazyn "Handel"
4 (350) 2019-4
-
Magazyn "Handel"
3 (349) 2019-3
-
Magazyn "Handel"
2 (348) 2019-1
-
Magazyn "Handel"
12-1 (347) 2019-12
-
Magazyn "Handel"
11 (346) 2018-11
-
Magazyn "Handel"
10 (345) 2018-10
-
Magazyn "Handel"
9 (344) 2018-9
-
Magazyn "Handel"
7-8 (343) 2018-7-8
-
Magazyn "Handel"
6 (342) 2018-6
-
Magazyn "Handel"
5 (341) 2018-5
-
Magazyn "Handel"
4 (340) 2018-4
-
Magazyn "Handel"
3 (339) 2018-3
-
Magazyn "Handel"
2 (338) 2017-2
-
Magazyn "Handel"
12-1 (337) 2017-12
-
Magazyn "Handel"
11 (336) 2017-11
-
Magazyn "Handel"
10 (335) 2017-10
-
Magazyn "Handel"
9 (334) 2017-9
-
Magazyn "Handel"
7-8 (333) 2017-7-8
-
Magazyn "Handel"
6 (332) 2017-6
-
Magazyn "Handel"
5 (331) 2017-5
-
Magazyn "Handel"
4 (330) 2017-4
-
Magazyn "Handel"
3 (329) 2017-3
-
Magazyn "Handel"
2 (328) 2017-2
-
Magazyn "Handel"
12-1 (327) 2016-12
-
Magazyn "Handel"
11 (326) 2016-11
-
Magazyn "Handel"
10 (325) 2016-10
-
Magazyn "Handel"
9 (324) 2016-9
-
Magazyn "Handel"
7-8 (323) 2016-8
-
Magazyn "Handel"
6 (322) 2016-6
-
Magazyn "Handel"
5 (321) 2016-5
-
Magazyn "Handel"
4 (320) 2016-4
-
Magazyn "Handel"
3 (319) 2016-3
-
Magazyn "Handel"
2 (318) 2016-1
-
Magazyn "Handel"
12-1 (317) 2015-12
-
Magazyn "Handel"
11 (316) 2015-11
-
Magazyn "Handel"
10 (315) 2015-10
-
Magazyn "Handel"
9 (314) 2015-09
-
Magazyn "Handel"
7-8 (313) 2015-08
-
Magazyn "Handel"
6 (312) 2015-06
-
Magazyn "Handel"
5 (311) 2015-05
-
Magazyn "Handel"
4 (310) 2015-04
-
Magazyn "Handel"
3 (309) 2015-03
-
Magazyn "Handel"
1-2 (308) 2015-01
-
Magazyn "Handel"
12 (307) 2014-12
-
Magazyn "Handel"
11 (306) 2014-11
-
Magazyn "Handel"
10 (305) 2014-10
-
Magazyn "Handel"
9 (304) 2014-09
-
Magazyn "Handel"
7-8 (303) 2014-07
-
Magazyn "Handel"
6 (302) 2014-06
-
Magazyn "Handel"
5 (301) 2014-05
-
Magazyn "Handel"
4 (300) 2014-04
-
Magazyn "Handel"
3 (299) 2014-03
-
Magazyn "Handel"
1-2 (298) 2014-02
-
Magazyn "Handel"
12 (297) 12.2013
-
Magazyn "Handel"
11 (296) 11.2013
-
Magazyn "Handel"
10 (295) 10.2013
-
Magazyn "Handel"
9 (294) 09.2013
-
Magazyn "Handel"
7-8 (293) 08.2013
-
Magazyn "Handel"
6 (292) 06.2013
-
Magazyn "Handel"
5 (291) 05.2013
-
Magazyn "Handel"
4 (290) 04.2013
-
Magazyn "Handel"
03 (289) 03.2013
-
Magazyn "Handel"
01-02 (288) 02.2013
-
Magazyn "Handel"
12 (287) 12.2012
-
Magazyn "Handel"
11 (286) 11.2012
-
Magazyn "Handel"
10 (285) 10.2012
-
Magazyn "Handel"
9 (284) 09.2012
-
Magazyn "Handel"
7-8 (283) 07.2012
-
Magazyn "Handel"
6 (282) 6.2012
-
Magazyn "Handel"
5 (281) 5.2012
-
Magazyn "Handel"
4 (280) 4.2012
-
Magazyn "Handel"
3 (279) 3.2012
-
Magazyn "Handel"
1 (278) 2.2012
-
Magazyn "Handel"
1 (277) 1.2012
-
Magazyn "Handel"
Prenumerata roczna
W numerze między innymi:
- Maseczki w sklepach i nie tylko, po nowemu. Czy astma to wciąż powód do niezakładania maseczki, czym różni się powiat żółty od czerwonego – te i wiele innych wątpliwości specjalnie dla nas rozwiewa Magdalena Bilicka, specjalista w kancelarii prawnej Grant Thornton.
- Franczyza to tlen dla handlu. Każda z naszych sieci ma bardzo duże perspektywy rozwoju – uważa Krzysztof Tokarz, prezes GK Specjał, którego udało nam się namówić na analizę polskiego rynku handlowego.
- Otwarci na nowości i trwałą zmianę nawyków. Konsumenci teraz częściej sprzątają, piorą itd., więc część kategorii dostała kolejny impuls do wzrostu – opowiada Veli Dincel, dyrektor zarządzający działu środków piorących i czystości w Henkel Polska.
- Nowe rozdanie. Przed pandemią masowy zakup żywności przez internet był raczej pieśnią przyszłości niż standardem, a i prognozy co do rozwoju tej formy sprzedaży nie napawały optymizmem. COVID-19 zmienił zwyczaje zakupowe konsumentów. Czy na trwałe?
- Koronawirus a handel na wakacjach. Wakacje za nami, Polacy odpoczywali głównie w kraju. Spytaliśmy więc detalistów z Pomorza, Małopolski i Podkarpacia, czy zauważyli sezonowy „najazd” klientów na sklepy w miejscowościach turystycznych.
- Muzyka w sklepie: obniżanie opłat. Obroty spadły mi w ostatnich miesiącach o jedną trzecią. Nie mam z czego płacić praw autorskich za muzykę puszczaną w sklepie. Czy jest sposób na ominięcie lub choćby obniżenie tych wydatków? – pyta pani Paulina, detalistka z Kujaw.
108 stron o handlu
PANDEMIA JAKO IMPULS DO WZROSTU I ROZWOJU. TO MOTYW POWTARZAJĄCY SIĘ W KILKU ARTYKUŁACH, KTÓRE PRZYGOTOWALIŚMY DLA PAŃSTWA W TYM WYDANIU HANDLU.
– Pandemia nie pokrzyżowała naszych planów, a powiedziałbym nawet, że je przyspieszyła. Handel tradycyjny w początkowym okresie odnotował bardzo duże wzrosty, teraz sytuacja wróciła do poziomów sprzed pandemii. Sklepy tradycyjne chętnie zapisują się do formatów naszych franczyz – mówi Krzysztof Tokarz, szef Grupy Specjał.
– Jako branża nie jesteśmy aż tak doświadczeni jak inne sektory. Widzimy wręcz wzrost popytu w części kategorii – tzn. konsumenci częściej sprzątają, piorą, podwyższyli standardy higieny itd., a to oznacza częstszy zakup chemii gospodarczej. Choć i tak na przestrzeni lat częstotliwość tych aktywności rosła, teraz zyskała dodatkowy impuls – wtóruje mu Veli Dincel, dyrektor zarządzający działu środków piorących i czystości, Henkel Polska.
To oczywiście fragment tego, co dzieje się na rynku, ale fragment jak najbardziej pozytywny i dla pozostałych jego części: rozwój jednych będzie przecież oznaczał inwestycje, zatrudnianie itd., a więc i zarabianie, a zatem popyt na kolejne produkty i usługi, być może dostarczone właśnie przez tę część rynku, która „nie miała szczęścia” znaleźć się po tej pierwszej stronie.
Bo rozwój e-commerce i przekształcenie charakteru niektórych sklepów stacjonarnych – o których piszą w różnych scenariuszach w „Handlu jutra” eksperci GfK – to, jak opowiada Krzysztof Wygryzowski, prezes spółki Wanzl w Polsce, konieczność wyposażenia handlu internetowego, czyli sprzedawania np. zamiast wózków sklepowych kontenerów i systemów technicznych oraz technologicznych do obsługi e-zamówień. A mówi to nie kto inny, ale prezes firmy, która właśnie na wózkach widłowych wyrosła.
Na zmiany w asortymencie, ale tym spożywczym, przeznaczamy strony raportu Jesień: producenci przygotowali się bowiem do tych pierwszych, tak nietypowych miesięcy po wakacjach. Czego się spodziewają, jak na to odpowiadają – zapraszam do lektury.
Dziękuję, że jesteście z nami – zachęcam do sięgania również po nasze materiały dziennikarskie w formie elektronicznej – zaglądania na portal portal handelextra.pl i słuchania naszych podcastów – na portalu i w większości aplikacji podcastowych: Posłuchaj, co w Handlu.
redaktor naczelna
miesięcznika „Handel”
Michalina Szczepańska
-
O magazynie
Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.
-
Gdzie znajdę najnowsze wydanie?
-
Strony internetowe związane z magazynem
-
Wydarzenia związane z magazynem
-
Kontakt w sprawie reklamy
-
Kontakt z Redakcją
-
Historia magazynu
Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.
W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.
Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.
Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.
Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.