- Paragraf na jednorazówki. Na początku nowego roku ze sklepów mają zniknąć darmowe torebki na zakupy.

- Na razie to tylko teoria. Jeżeli państwo nie jest w stanie nampomóc, to nie powinno przeszkadzać. Dotychczasowe rozwiązania prawne, w tym tzw. ustawa kontraktowa, absolutnie nie rozwiązują naszych problemów - zgodnie przyznają nasi eksperci, doświadczeni detaliści.

- Zwycięzcy nagrodzeni! Po raz 16. wyróżniliśmy najlepszych z najlepszych w branży FMCG. Uroczyste wręczenie nagród za sprzedażowe hity odbyło się 20 września w restauracji Belvedere w stolecznych Łazienkach.

- Jak powstaje idealny sklep. Sklep, niezależnie od wielkości, powinien zapewniać komfort sprzedającym i kupującym. Jak to osiągnąć, wiedzą specjaliści z biura projektowego Modern-Expo, z którymi prześledzimy etapy projektowania sali sprzedaży na przykładzie sklepu o powierzchni około 300 mkw.

- Szansą są nisze. - Polscy producenci powinni bardziej niż do tej pory wspierać rodzimy handel - mówi Marzena Gradecka, założycielka i właścicielka Polskiej Grupy Drogeryjnej, prezes Drogerii Jasmin.

114 stron

Miejsce na rynku

Właściwie nie ma miesiąca w tym roku, w którym politycy nie zaskoczyliby branży FMCG nowym pomysłem (czytaj: regulacją). Z ostatnich należy wymienić nasilające się doniesienia o ograniczeniu reklamowania piwa czy czasu sprzedaży alkoholu, co niewątpliwie uderzy nie tylko w ich producentów, ale także zyski detalistów. To dla branży zła wiadomość. Co do wciąż procedowanego ograniczenia handlu w niedziele głosy detalistów są różne. Natomiast na zakaz rozdawania reklamówek zgodzą się chyba wszyscy. Wprowadzenie obowiązku pobierania opłaty za te torby nie zniechęci konsumentów do zakupów, bo cel jest szczytny – ochrona środowiska. Szczegóły – w temacie numeru. W „Handlu” o branży drogeryjnej nie pisaliśmy zbyt często. Owszem, kategoriom kosmetyczno-chemicznym poświęcaliśmy miejsce (przyznaję, że niewielkie), ale na sklepach kosmetycznych i sieciach drogeryjnych koncentrowaliśmy uwagę tylko od czasu do czasu. Najwyższa pora to zmienić. Dlatego już w tym numerze startujemy z działem Drogeria, który będzie integralną częścią kolejnych wydań „Handlu”. Na początek rozmowa z Marzeną Gradecką, prezes Drogerii Jasmin i właścicielką Polskiej Grupy Drogeryjnej, która analizuje trudną – jak zaznacza – sytuację niezależnych sklepów kosmetycznych i przyczyny, które do niej doprowadziły. Wskazuje też na te obszary rynku, które mogą „zająć” niezależne drogerie i tam umacniać pozycję. Jakie to obszary? Zapraszam do przeczytania wywiadu.
Silną pozycję mają na rynku produkty, które wygrały w tegorocznej edycji konkursu Hit Handlu. Ich listę przedstawiliśmy w wydaniu w czerwcu, teraz publikujemy relację z gali, podczas której nagrodziliśmy ich producentów. Jak co roku po mistrzowsku poprowadziła ją Marzena Rogalska, dania serwował szef kuchni warszawskiej restauracji Belvedere, atmosfera była miła i sprzyjała nawiązywaniu nowych kontaktów. Jeszcze raz gratuluję laureatom i życzę im, abyśmy spotkali się znów za rok na gali podsumowującej kolejną edycję konkursu.



Barbara Mikusińska-Ozdobińska
redaktor naczelny
"Handelu"
Barbara Mikusińska-Ozdobińska

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Gdzie znajdę najnowsze wydanie?

    Wejdź na stronę: www.e-wydania.media.com.pl
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska

  • Kontakt w sprawie reklamy

    Czytaj najnowsze wydanie miesięcznika "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy:

    Anna Piskorz Dorota Fabiszewska

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.