W numerze między innymi:

- Stołeczna perła w koronie. Margaret Thatcher, japońska para książęca i wiele innych znanych osobistości, a także tłumy klientów i zwiedzających – warszawska Hala Mirowska, mimo swoich 120 lat, tętni życiem. Dyrektor Bogusław Pieńkowski wyjaśnia nam jej fenomen.

- Handel na rozdrożu. Pandemia zmieniła sposób zarządzania małymi sklepami. Mniej wpłynęła natomiast na asortyment w nich dostępny. Co dzieje się w mniejszym handlu, pokazują wyniki badania przeprowadzonego dla „Handlu” wśród właścicieli sklepów sieci Rabat Detal.

- Sklep w wersji de luxe. Kiszeczka przełamuje stereotyp typowego sklepu z wędlinami. W jej najnowszej placówce jest bar, w którym serwowane są dania na gorąco oraz... wino.

- Handel zaciąga hamulec ręczny. Wyzwaniem dla nas jest już nie rozwijać się, ale utrzymać na rynku – taką dość smutną konstatacją detaliści uczestniczący w sondzie „Handlu” podsumowują 2021 r. i z obawą myślą o 2022 r.

- Szybko pędzący pociąg. – Warto nim jechać, mając za konduktora markę Starbucks, tym bardziej że kawy ready to drink to jedna z najszybciej rosnących kategorii napojowych w Europie – mówi Roman Jawczak, regional commercial manager, Arla Foods.

- Czy roślinne produkty podgryzają gigantów? Kategorie z produktami roślinnymi zaczynają stawiać mocniejsze kroki również w mniejszym formacie. To początki budowy dystrybucji z imponującymi wzrostami. Ale i szansa na przyciągnięcie klientów – przekonują eksperci.

 
 108 stron o handlu

Przeszłość i przyszłość

JAK Z RÓŻNYMI BAGAŻAMI Z PRZESZŁOŚCI WEJŚĆ W PRZYSZŁOŚĆ? NIE TYLKO PRZEŁOM STAREGO I NOWEGO ROKU SKŁANIA DO TAKICH REFLEKSJI, CHOĆ TO MOŻE SZCZEGÓLNIE DOBRY MOMENT NA SPOSTRZEŻENIA W TYM ZAKRESIE.

Niebagatelną historię ma Hala Mirowska, którą częściowo widzą Państwo na okładce tego wydania „Handlu”. Jednak to nie na tych klientach, co odwiedzają ją od zawsze, jest w stanie zbudować swój handel w przyszłości, ale na ich wnukach, które nierzadko im towarzyszą. Ta młoda, rosnąca w ekonomiczną siłę grupa – wbrew pozorom – nie odżegnuje się od wizyty w stacjonarnych placówkach. Dlaczego i jak – zachęcam do lektury rozmowy miesiąca.
O młodych dorosłych, ich potrzebach, zachowaniach, oczekiwaniach i tym, jak podchodzą do handlu i marek, piszemy też w raporcie Next Day Week, który podsumowuje tygodniowy projekt, w ramach którego wspólnie w trzy redakcje: „Handlu”, „Media Marketing Polska” i „FoodService”, codziennie dyskutowaliśmy o zmieniających się konsumentach. Pełen zestaw artykułów, wideo i podcastów znajdą Państwo na HandelExtra.pl i nextdayweek.pl. Dlaczego warto patrzeć na konsumentów w wieku 18-24? Bo to oni mogą wesprzeć rozwój małego formatu sklepów, odrzucając duże międzynarodowe sieci czy takich też graczy e-commerce. Mogą też bardzo szybko odwrócić się od marek czy miejsc.
Przeszłością już za kilka miesięcy będą terminale, które nie współdziałają z kasami online. Przyszłość to z kolei dofinansowane samochody elektryczne, te na użytek firmowy. O tym i o zmianach oprocentowania kont i kredytów (również w przyszłości) piszemy w serii artykułów „Z praktyki”.
Przyszłością są też coraz wygodniejsze do podania produkty i połączenie klasyków oraz niecodziennych smaków – przynajmniej przyszłością najbliższego karnawału – przekonuje branża na łamach raportu Karnawał, który przeznaczamy na najważniejsze w tym okresie kategorie, a w ich ramach na kierunki, nowości i zachodzące zmiany.
Mnie w imieniu całej redakcji „Handlu” i portalu HandelExtra.pl pozostaje zaś Państwu życzyć, byście – bazując na zgromadzonych doświadczeniach z przeszłości dalszej i tej bliższej, pandemicznej – w tym nowym roku rozwijali Wasze biznesy. A my chętnie służymy tu radą, analizą, inspiracją. Dziękujemy za kolejny rok spędzony z nami.
Zapraszam do czytania i kontaktu z nami!



Michalina Szczepańska






redaktor naczelna
miesięcznika „Handel”
Michalina Szczepańska

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Gdzie znajdę najnowsze wydanie?

    Wejdź na stronę: www.e-wydania.media.com.pl
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska

  • Kontakt w sprawie reklamy

    Czytaj najnowsze wydanie miesięcznika "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy:

    Anna Piskorz Dorota Fabiszewska

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.