- Kij w mrowisku. W marcu minął rok od wprowadzenia ustawy ograniczającej handel w niedziele. Przybywa głosów, ale też twardych danych wskazujących na jego negatywny wpływ na gospodarkę i odczucia społeczne. Również wśród partii rządzącej rozpoczęły się wewnętrzne tarcia.

- Lokalność naszą najmocniejszą stroną. − Długoterminowo głównym sposobem rozwoju jest pozyskiwanie sklepów, które jeszcze nie należą do sieci − mówi Robert Siemiński, prezes zarządu Grupy Marol.

- Z wózka do wózka. Młodzi klienci to zadaniowcy, którzy na zakupach często kierują się modą na dany produkt. Płacą oczywiście bezgotówkowo – oto obraz kupujących młodego pokolenia oczami naszych ekspertów detalistów.

- Jak feniks z popiołów. Sezam w Częstochowie jest taki jak jego imiennik w Warszawie – kultowy. Podobieństw jest więcej. Niedawno został oddany do użytku w postawionym na nowo budynku.

- Dla dużych i dla małych. Mamy bardzo dobrą ofertę franczyzową. Detalistom dajemy wsparcie handlowe, marketingowe, finansowe, okołobiznesowe – przekonuje Marian Zych, dyrektor generalny Polskiej Sieci Handlowej Livio.

124 strony o handlu

Idzie nowe?

W marcu minął rok od wprowadzenia ustawy ograniczającej handel w niedziele. Przybywa głosów, ale też twardych danych wskazujących na jego negatywny wpływ na gospodarkę i odczucia społeczne. Również w partii rządzącej rozpoczęły się wewnętrzne, choć niejasne tarcia. Niby – przyznają rządzący – analiza skutków ustawy jest konieczna, ale jednoznacznej deklaracji, że jest choćby brana pod uwagę opcja wycofania się z tej regulacji – nie ma. Tymczasem głosy przedsiębiorców, choć również podzielone, raczej skłaniają się ku opcji niedziel handlowych. Jak mówi cytowany przez Katarzynę Pierzchałę w artykule „Kij w mrowisko” Wojciech Kruszewski, prezes PSH Lewiatan, utracony obrót z niedziel odrabiany jest tylko w połowie. Co więcej – klienci są zagubieni i nie pamiętają, które niedziele są handlowe, a które nie. Często więc, tak na wszelki wypadek, rezygnują z zakupów w tym dniu w ogóle. Z kolei Robert Siemiński, prezes zarządu Grupy Marol (Chata Polska), jako największe bolączki ostatnich miesięcy wskazuje problemy ze znalezieniem pracowników i ceny energii. To problem nie tylko tej sieci, ale całego rynku, szczegóły w rozmowie z Barbarą Mikusińską-Ozdobińską na str. 27. Mimo zawirowań na rynku handlowym detaliści nie ustają w walce o poprawę jakości swoich usług. Modernizują i odświeżają swoje sklepy, czego przykładem jest Społem Powszechna Spółdzielnia Spożywców Jedność. Poddała gruntownej zmianie Sezam w Częstochowie. To sklep taki, jak jego imiennik w Warszawie – kultowy (niedawno ponownie otwarty, ale w nowym budynku postawionym w miejscu starego). Co zmieniło się w Sezamie – w artykule „Jak feniks z popiołów”. Tradycyjnie też zapraszamy do przeczytanie naszych artykułów o trendach na rynku (m.in. o rosnącej sprzedaży napojów roślinnych) i kategoriach produktowych, w tym ważnych w nadchodzącym sezonie grillowym (raport specjalny „Grill”).
Zapraszamy do lektury!


...a, korzystając z okazji,
ciepłych i udanych Świąt Wielkanocnych
oraz wszelkiej pomyślności w życiu zawodowym i prywatnym
życzy zespół czasopisma „Handel”

Ilona Mrozowska








Ilona Mrozowska
redaktor naczelna portalu Handelextra.pl

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Gdzie znajdę najnowsze wydanie?

    Wejdź na stronę: www.e-wydania.media.com.pl
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska

  • Kontakt w sprawie reklamy

    Czytaj najnowsze wydanie miesięcznika "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy:

    Anna Piskorz Dorota Fabiszewska

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.