- Sklepy zamknięte na amen. Jeszcze w tym roku sklepy w niedzielę mogą być zamknięte. - Jesteśmy za - uczestnicy marcowej konferencji w Sejmie prawie jednogłośnie poprali wniosek NSZZ Solidarność mający uregulować handel w ostatnim dniu tygodnia. Głosy sprzeciwu w branży - choć mocne - są w mniejszości.

- Spór o procenty. Stołeczni detaliści, których coraz mocniej dotykają ubiegłoroczne zaostrzenia zasad sprzedaży alkoholu w Warszawie, żądają liberalizacji prawa. W obronie m.in. miejsc pracy wyszli w marcu na ulice. W spór zaangażował się wicepremier Mateusz Morawiecki.

- Smak i emocje. - Wiemy dokładnie, jak konsument zachowuje się w sklepie i co zrobić, aby sprzedaż naszych produktów rosła - mówi Anna Jakubowski, dyrektor generalna The Coca-Cola Company na Polskę i kraje bałtyckie.

- Rejestracja na chłodno. Termin obowiązkowej rejestracji urządzeń chłodniczych i systemów ochrony przeciwpożarowej upłynął 14 marca. Detaliści mieli zaledwie dwa miesiące na certyfikację. Do wielu niezależnych informacja o nowym prawie nie dotarła - wynika z sondy "Handlu".

- Bonusy z bonusa. Świadomie i do przodu - ta dewiza przyświeca rozwojowi sieci Bonus, która w tym roku być może pojawi się w innych niż mazowieckie województwach. Na razie zrzesza 150 sklepów, do końca roku chce mieć ponad 200.

98 stron

Domek z kart

Od początków transformacji ustrojowej, która zmieniła oblicze polskiego handlu, minęło ponad ćwierćwiecze. Wydawało się, że sytuacja na rynku jest jasna i stabilna; trzęsienia ziemi nikt się raczej nie spodziewał. Tymczasem to, co obecnie dzieje się w branży, sprawia, że rodzimy handel zaczyna przypominać domek z kart. Wciąż nieznane są szczegóły projektowanego podatku handlowego, ale przeciwko opodatkowaniu sieci franczyzowych w lutym demonstrowało kilka tysięcy osób. Z kolei w marcu na ulice wyszli stołeczni detaliści, o czym piszemy w artykule pt. „Spór o procenty”, których coraz mocniej dotykają ubiegłoroczne zaostrzenia zasad sprzedaży alkoholu w Warszawie. Detaliści szacują, że wskutek decyzji Rady Miasta likwidacji ulegnie nawet ponad 100 sklepów, a zatrudnienie straci ok. 1000 pracowników. Jakby tego było mało, wróciły dyskusje o zakazie handlu w niedziele. Tym razem w całej Polsce. We wszystkie niedziele mogłyby pracować tylko placówki do 50 mkw., ale prowadzone przez właścicieli, a także punkty piekarniczo-ciastkarskie przy zakładach produkcyjnych, stacje benzynowe do 300 mkw., sklepy w szpitalach, na lotniskach, z dewocjonaliami i kwiaciarnie. Szczegóły w tym temacie przybliża Katarzyna Pierzchała w artykule pt. „Sklepy zamknięte na amen”. Kolejna nowość to wejście w życie programu Rodzina 500+, który albo zwiększy popyt na produkty z branży FMCG, albo – jak głoszą sceptycy – na sprzęt RTV/AGD i kredyty konsumenckie. Jedno jest pewne – polski handel czekają duże zmiany. Na razie jednak wszystko idzie starym trybem. Zbliża się sezon grillowy, a wraz z nim rośnie popyt na wybrane produkty. Jakie? Zapraszam do lektury raportu specjalnego Grill.

Ilona Mrozowska
zastępca redaktora naczelnego
"Handel"
Ilona Mrozowska

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Gdzie znajdę najnowsze wydanie?

    Wejdź na stronę: www.e-wydania.media.com.pl
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska

  • Kontakt w sprawie reklamy

    Czytaj najnowsze wydanie miesięcznika "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy:

    Anna Piskorz Dorota Fabiszewska

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.