- Niedzielna droga krzyżowa. To już niemal pewne. Sejm zdecydował, że od 1 marca 2018 r. handel będzie dozwolony tylko w dwie niedziele w miesiącu, w 2019 r. w jedną, a od 2020 r. zakaz handlu obejmie wszystkie. Potrzeba jeszcze zgody Senatu i prezydenta Dudy.

- Puszka Pandory. To był rok pełen niezpodzianek dla branży handlowej. Nadchodzący 2018 również przyniesie wiele nowych przepisów, które będą miały niebagatelny wpływ na prowadzenie sklepów.

- Zmiany, zmiany, zmiany... Nasi rozmówcy zapowiadają na 2018 r. inwestycje, nowe produkty i nowe kampanie, choć dostrzegają bariery rozwoju ich biznesów, jak inflacja, brak pracowników czy zmieniające się w szysbkim tempie przepisy.

- Jak skutecznie wypromować sklep i nie zbankrutować? Nawet najlepsze ceny nie pozwolą wygrać z konkurencją, jeśli nie zainwestujemy w reklamę i nie powiadomimy o promocjach naszych klientów.

- W piwie stawiamy na wartość. - Sam jestem ciekaw, jak ten rynek będzie wyglądał za 10 lat. Jestem jednak przekonany, że lagery wciąż będą stanowić jego największą część - mówi Michał Mrowiec, wiceprezes ds. sprzedaży w Kompanii Piwowarskiej.

90 stron

W świątecznym nastroju.

Święta, sylwester coraz bliżej. Świąteczną atmosferę, którą coraz wyraźniej odczuwamy, zaburzają ostatnie wydarzenia związane z pracami Sejmu i Senatu nad zakazem handlu w niedziele. Gdy piszę ten tekst, nie wiadomo jeszcze, jak się zakończą. Najbardziej prawdopodobna jest wersja regulacji opisana przez Katarzynę Pierzchałę w Temacie numeru. Choć kilkadziesiąt wyłączeń w ustawie, która opuściła Sejm, daje szerokie pole do kolejnych zmian Senatowi. Na dużą liczbę zmian przepisów zwracają uwagę nasi rozmówcy w sondzie podsumowującej mijający rok oraz w Temacie numeru. I to reprezentujący zarówno handel detaliczny, jak i hurtowy oraz przemysł. Zgodnym chórem narzekają też na brak pracowników, ale za to cieszą się z dobrej koniunktury w handlu wynikającej m.in. ze wzrostu siły nabywczej Polaków. Liczą, że utrzyma się również w 2018 r., w ogóle z optymizmem snują plany zwiększania sprzedaży, otwierania nowych sklepów, wprowadzania innowacyjnych produktów, kontynuowania inwestycji. Również w redakcji dokonujemy podsumowania. Nie ograniczamy się jednak do ostatniego roku, tylko staramy się przypomnieć sobie wydarzenia z początku lat 90. XX w. 
Bo pierwszy numer „Handlu” ukazał się we wrześniu 1993 r. Dlatego na okładce bieżącego wydania pojawił się napis „25 lat”, który będzie nam towarzyszył przez cały 2018 r. 
A na dzielenie się wspomnieniami przyjdzie jeszcze czas. Zdrowych, pogodnych świąt i szczęśliwego nowego roku.



Barbara Mikusińska-Ozdobińska
redaktor naczelny
"Handel"
Barbara Mikusińska-Ozdobińska
,
redaktor naczelny, ”Handlu”

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Gdzie znajdę najnowsze wydanie?

    Wejdź na stronę: www.e-wydania.media.com.pl
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska

  • Kontakt w sprawie reklamy

    Czytaj najnowsze wydanie miesięcznika "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy:

    Anna Piskorz Dorota Fabiszewska

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.