W numerze między innymi:

- Aldi rozwija się w Polsce szybciej niż Biedronka i Lidl. Liczba nowo otwieranych sklepów pod szyldem Aldi ma się potroić do 2022 r..

- Jak wygrywają małe sklepy. Miesiące pandemii pokazały jasno – małe sklepy są na fali, to do nich szerzej zwracają się konsumenci, a w ślad za nimi producenci. I to pomimo szeregu niekorzystnych okoliczności. Jak wyglądają te kolejne tygodnie?

- Dwie hale, dwa filary. E-sklep, realizacja zamówień telefonicznych z bezpłatną dostawą do domu oraz click & collect – oto najnowsze inicjatywy warszawskich Hal Banacha. Między innymi o nich opowiada Rafał Kowalski, reprezentujący młode pokolenie współzarządzające Halami Banacha.

- Dwie hale, dwa filary. Połączenie sprzedaży stacjonarnej i internetowej to już nie przyszłość, lecz teraźniejszość.

- Handel jutra. Nowe sposoby na handel. Pandemia doprowadziła do wysypu kreatywnych rozwiązań w sposobach prowadzenia biznesu detalicznego, rozmowy z klientami i budowania ich lojalności. Oto zaledwie kilka z nich. Ze świata, ale do wdrożenia w Polsce.

- Egzamin dojrzałości. Niewypał, stracony czas, pomysł mijający się całkowicie z rytmem dnia osób starszych – tak o godzinach dla seniorów wypowiadają się nasi eksperci, którzy analizują sytuację w handlu w dobie pandemii.

 92 strony o handlu

Co za czas(y)i

KONIEC ROKU ZAWSZE SPRZYJA PODSUMOWANIOM I ZESTAWIENIOM. Tego 2020 r. nie sposób jednak tak potraktować – gros z nas ma chyba wrażenie, że to nie kalendarzowy rok, ale rok „epidemiczny”, czyli symboliczne 12 miesięcy z pandemią (które jeszcze trwają) pozwoli dopiero na podsumowania. Więc i my w tym ostatnim w tym 2020 r. wydaniu „Handlu” dzielimy się z Państwem nie rocznymi zestawieniami, lecz spostrzeżeniami, jak podejść do tej nietypowej końcówki nietypowego roku, prowadząc biznes detaliczny.

Niezależnie bowiem od tego, jak zaskakujący był to rok, nadchodzą tygodnie świętowania – będzie to świętowanie inne, ale oznaczające jedno: zapotrzebowanie na różne produkty spożywcze, w tym alkohole. Na te tematy przeznaczamy strony raportu karnawał.

Patrzymy również, jak rośnie koszyk zakupowy w małych sklepach, i to pomimo niekorzystnego układu dat. Podpowiadamy, na co jeszcze warto zwrócić uwagę i jak przyciągnąć konsumenta. Zerkamy nieco w przyszłość, pokazując handlowe rozwiązania ostatnich tygodni i miesięcy z rynków zachodnich – mamy nadzieję, że ku inspiracji, bo przecież m.in. na promowaniu lokalnych biznesów nam zależy (zachęcam więc w tym miejscu do spojrzenia na rubrykę „Handel jutra” i jedną z naszych analiz). Co jeszcze może się Państwu przydać? Podpowiedzi od Hal Banacha – to kultowe miejsce w Warszawie przekonuje, że jest w stanie przyciągnąć kolejne pokolenia klientów. Kusi ich m.in. własną wędzarnią i szerokim wyborem produktów ekologicznych oraz od regionalnych dostawców.

Jeśliby Państwo byli jednak spragnieni podsumowań, to zapraszam do regularnego odwiedzania portalu HandelExtra.pl. Przygotowaliśmy tam dla Państwa różnorakie przeglądy, analizy i wyszczególnienia tego, co działo się w 2020 r.

Tymczasem już tu życzę Państwu spokojnych, radosnych świąt Bożego Narodzenia. A choć biznesowi nigdy chyba nie należy życzyć spokoju, bo ten oznacza zastój, to do życzeń dodaję również to, by 2021 r. obfitował w stabilność. W kreatywność, w rozwój, w innowacje, ale w spokojniejszych czasach.

Nieustająco zachęcam do częstego kontaktu z nami i dzielenia się spostrzeżeniami, wyzwaniami, inspiracjami. Jesteśmy tu cały czas dla Państwa, bez względu na czasy.


Michalina Szczepańska






redaktor naczelna
miesięcznika „Handel”
Michalina Szczepańska

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Gdzie znajdę najnowsze wydanie?

    Wejdź na stronę: www.e-wydania.media.com.pl
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska

  • Kontakt w sprawie reklamy

    Czytaj najnowsze wydanie miesięcznika "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy:

    Anna Piskorz Dorota Fabiszewska

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.