W numerze między innymi:

• Idzie nowe. Zmieniające się uwarunkowania rynkowe i gusta klientów powodują, że sieci handlowe dostosowują do nich swoje koncepty. Joanna Bytner, dyrektor zarządzająca Chatą Polską, opowiada, jak za tymi trendami podąża Chata Polska.

• Koszyk cen: co najbardziej potaniało, a co podrożało we wrześniu. W naszym raporcie z paragonów widać jak na dłoni, ile wydawaliśmy
na najbardziej podstawowe produkty w mniejszych sklepach.

• My jesteśmy stąd. Słowo „lokalność” można odmieniać przez wiele przypadków. W handlu nabiera ono ostatnio szczególnego znaczenia, o czym opowiadają właściciele sklepu Smyk z Tarczyna, zrzeszonego w sieci Chorten.

• Franczyza jest odporna na zawieruchy. Spadają koszty inwestycji franczyzowych, ale przed franczyzodawcami dużo wyzwań. Jednak jest stabilnie – oceniają eksperci.

• Gotówka – czy to już przeszłość? Większość Polaków pozytywnie ocenia dostęp do wyboru metody płatności w sklepach i punktach samoobsługowych. Tymczasem wielu drobnych dostawców wciąż preferuje płatności gotówką. Kto powinien dostosować się do wymagań rynkowych?

• Co zrobi konsument. W tym numerze powracamy do tematu świątecznych zakupów. Wspólnie z Ogólnopolskim Panelem Badawczym Ariadna zapytaliśmy Polaków o ich nawyki konsumenckie związane ze świętami Bożego Narodzenia.

68 stron o handlu

Zmiany, zmiany, zmiany

ZMIENIAJĄ SIĘ PORY ROKU, TAKŻE TE HANDLOWE. Co rusz powraca dyskusja o zmianie zakazu handlu w niedzielę. Zmieniany jest termin rozpoczęcia wdrożenia systemu kaucyjnego (przypominamy, że będzie to 1 października 2025 r., a nie 1 stycznia 2025 r.).
Zmieniają się też detaliści. Na naszej okładce widzą Państwo dyrektor zarządzającą Chaty Polskiej. Opowiada nam o zmianach, m.in. o remodelingu sklepów. Doświadczenie, którym się dzieli, pokazuje, że można rozwijać sprzedaż, nie uczestnicząc w ostrej rywalizacji cenowej dyskontów.
Zmiany widać też w możliwościach płatności czy sposobie robienia zakupów, co pokazujemy w naszym subiektywnym przeglądzie nowinek wyposażeniowych z tego roku.
Jedyny pewnik to zmiana, dlatego w drugiej części naszego raportu poświęconego nadchodzącym świętom pokazujemy, jak zmieniają się bożonarodzeniowe zakupy Polaków.
Wiemy, że przedsiębiorcy potrzebują stabilizacji, a nie ciągłych zmian. Dotyczy to i uwarunkowań prawnych, i w otoczeniu biznesowym, i technologicznym, i jakimkolwiek innym. Jednocześnie jako medium branżowe uważamy, że powinniśmy Państwa w tych zmianach wesprzeć: pokazać studia przypadków, zainspirować, wyjaśnić. Zachęcam więc do czytania nas co miesiąc w papierowej formie, codziennie zaś w wersji online na: handelextra.pl.

Michalina Szczepańska






redaktor naczelna
miesięcznika „Handel”
Michalina Szczepańska

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Gdzie znajdę najnowsze wydanie?

    Wejdź na stronę: www.e-wydania.media.com.pl
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska

  • Kontakt w sprawie reklamy

    Czytaj najnowsze wydanie miesięcznika "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy:

    Anna Piskorz Dorota Fabiszewska

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.