W numerze między innymi:

• Kolega zza rogu nie jest moim konkurentem. Co handlowi tradycyjnemu może przynieść digitalizacja, kto jest jego największą konkurencją i które rozwiązania z Litwy czy Niemiec mogą pomóc polskim sklepom, m.in. o tym rozmawiamy z Robertem Synowcem, zarządzającym siecią
Hit, która jest jednym z laureatów nowych nagród redakcji „Handel” – Franczyzowe #retaiLOVE.

• Franczyzobiorca – partner, innowator czy hamulcowy. Redakcja „Media Marketing Polska” przyznała nagrody w raporcie „Marka i Marketer Roku”. Tytuł Marki Roku trafił do McDonald’s. Warto zastanowić się nad przyczynami sukcesu brandu w Polsce.

• TOP 5 najciekawszych rozwiązań w azjatyckich sklepach – ocena subiektywna. Handel detaliczny to gra z trendami, a te z Azji są dość innowacyjne. Jakie ciekawe rozwiązania znajdziemy w Wietnamie, Tajlandii czy Kraju Kwitnącej Wiśni?

• Zaczęło się od wołowiny. Wiele rodzajów wołowiny, ale też jagnięcina czy dziczyzna, a także sałata uprawiana hydroponicznie czy chleb z daktylami – te i inne specjały można znaleźć w delikatesach U Butchera, z których może powstać sieć.

• Apki nadają ton. Allegro jest bezdyskusyjnym liderem, ale chińskie aplikacje zakupowe rozpychają się na rynku. Wszystko.pl i Everli okazały się niewypałami, natomiast śmiało poczyna sobie Erli.pl. Nie próżnują też cyfryzujące się cały czas sieci handlowe.

• Wyższy VAT widać na półkach. Szybka reakcja łańcuchowa. Decyzja rządu o przywróceniu podatku VAT na
podstawowe produkty spożywcze spowodowała zmiany cen u producentów i dystrybutorów. Sklepy też musiały zareagować.

100 stron o handlu

Cyfryzacja, automatyzacja, zacieśnianie więzi

TO ZADANIA SIECI FRANCZYZOWYCH, GRUP ZAKUPOWYCH I PARTNERSKICH NA TEN ROK. Takie kierunki nie dziwią. Nie dziwi też pozyskiwanie kolejnych franczyzobiorców/partnerów do poszczególnych systemów. Pomysłów jest wiele i wciąż jest miejsce na kolejne, nawet (a może właśnie dzięki temu) na tak konkurencyjnym rynku jak ten handlowy w Polsce.
Gdy dyskonty ścigają się na kolejne obniżki cen, inne formaty sklepów wciąż mogą się rozwijać. Można tu też rozwinąć nową sieć, co udowadnia bohater tej okładki „Handlu”. O tym, czym konkurować z dyskontami, które chociażby koniec zerowego VAT wzięły na siebie (bądź podzieliły się nim z producentami), mówią też detaliści różnych sieci w ramach Głosu branży. To, że gros z Państwa nie było w stanie utrzymać niezmienionych cen, widać w naszym koszyku cen. Tu, z odczytów z paragonów, jasno wynika, co i o ile zaczęło drożeć.
Wyższy VAT też dotyczy mocno sezonowej kategorii – różnych napojów. Im i zmianom w poszczególnych napojowych kategoriach poświęcamy kilkanaście stron raportu Napoje. Dzielimy się też danymi i zmianami, które widać w czasie różnych piłkarskich rozgrywek. Nadchodzi bowiem Euro. I tak, warto się na to odpowiednio przygotować z asortymentem. Od naszej siostrzanej redakcji „Media Marketing Polska” mamy też dla Państwa fragment raportu „Marka i Marketer Roku” – po całość odsyłamy do nich. Czerpiemy też z ich wiedzy o zmianach w e-commerce, które przecież i handel spożywczy dotykają. Na największych platformach wprawdzie nie handluje się jeszcze powszechnie świeżym asortymentem, jednak wiele produktów spożywczo-kosmetycznych tam jak najbardziej jest.
Ku inspiracji zostawiamy też przemyślenia i rozwiązania zastosowane przez warszawskiego detalistę wyspecjalizowanego w mięsnym asortymencie oraz to, co nasza felietonistka-podróżniczka zauważyła w sklepach w Azji. Niektóre sposoby są jak najbardziej do szybkiego wdrożenia.
Życząc coraz wyższych obrotów, częstszych wizyt klientów i rosnącej liczby produktów na paragonach, zapraszam codziennie na nasz portal HandelExtra.pl i do naszej podcastowej serii: Posłuchaj, co w Handlu. Do znalezienia na portalu i w najpopularniejszych aplikacjach podcastowych: Spotify, iTunes, Google Podcasts i innych.

Michalina Szczepańska






redaktor naczelna
miesięcznika „Handel”
Michalina Szczepańska

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Handel Extra",
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu

    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Handel

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.