- I po remoncie. W trzeciej edycji programu "Wyposaż mój sklep" zwyciężył sklep Anny Pluty z Maruszowa koło Lipska na Mazowszu. Nasi fachowcy i partnerzy zmienili placówkę w starym stylu w nowoczesny, wiejski minimarket.

- Cash & carry z przyszłością. Jeśli nasi klienci - właściciele sklepów - będą zmieniać je w dobrym kierunku, to przyszłość cash & carry jest pewna - uważa Pedro Martinho, prezes Tradisu, członek zarządu Eurocashu.

- To nie jest czas dla wolnych strzeców. Maciej Niedziółka w ciągu zaledwie 6 lat dorobił się czterech sklepów, ale uważa, że jeśli ktoś chce wchodzić w ten biznes, powinien od razu związać się z jedną z sieci franczyzowach.

- Plastikowy pieniądz rosnie w siłę. Obniżenie stawek interchange to dobra okazja, aby zastanowić się nad zainstalowaniem w sklepie terminalu umożliwiającego dokonywanie płatności bezgotówkowych.

- W zasięgu ręki. Są producenci i detaliści, według których strefa przykasowa jest najważniejsza w sklepie. Miejsce to kusi przede wszystkim dzieci i osoby decydujące się na zakup produktu do natychmiastowej konsumpcji.

Zmiana na lepsze

Na pewno obniżenie stawek interchange spowoduje, że znikną kartki z informacją „płatność kartami powyżej 20 zł”. To dobra wiadomość dla właścicieli sklepów, którzy dotychcas wahali się, czy zdecydować się na przyjmowanie płatności kartą. To jedna z usług, które stanowią wartość dodaną oferowaną klientom. Jak mówi w wywiadzie Pedro Martinho, szef Tradisu i członek zarządu Eurocashu, właściciele sklepów, chcąc działać przez najbliższe lata, muszą je zmienić. Między innymi postawić na szeroki wachlarz usług. Los Eurocashu jako hurtowni jest ściśle związany z losem jej klientów. O tym też mówi Pedro Martinho, który jest przekonany, że na rynku za kilkanaście lat wciąż będą potrzebne małoformatowe sklepy, chociaż jego zdaniem większość będzie należeć do sieci franczyzowych. Już w tym roku zaobserwował wzmożone zainteresowanie przystępowaniem niezależnych detalistów do takich sieci. Czy to dobrze? Jeśli taki ruch zapewni właścicielowi możliwość kontynuowania działalności, rozwój i godziwe zyski, to tak. Tych, którzy chronią swoją niezależność, Pedro Martinho namawia do zmiany sposobu myślenia o biznesie. Bo zmieniają się oczekiwania konsumentów, dlatego radzi postawić na ofertę convenience, pełną świeżych produktów. A jeśli detaliści sobie poradzą, to jest spokojny o przyszłość hurtowego cash & carry. Pod warunkiem że będzie wystarczająco blisko swoich klientów (właścicieli sklepów). Rozwiewa w ten sposób wątpliwości niektórych rynkowych pesymistów wróżących rychły upadek tej formy handlowania.
Jak nowy

Sklep Anny Pluty w Maruszowie koło Lipska wygrał w naszym programie „Wyposaż mój sklep”. Właśnie zaczął nowe życie. Przede wszystkim jest teraz sklepem samoobsługowym, z nowymi regałami, chłodziarkami, wizualizacją. Jak opowiada Anna Pluta, klienci zatrzymują się przy wejściu do sklepu, nie mogąc ochłonąć z wrażenia, jakie robi na nich odmieniona sala sprzedaży. Nie było łatwo, bo asortyment, jak to w małej miejscowości, obejmował i żywność, i niezbędne w gospodarstwie artykuły przemysłowe. Poza tym spory kłopot sprawiał nietypowy jak na sklep układ połączonych pomieszczeń. Ale udało się! Szczegóły zmian – w temacie miesiąca.

Barbara Mikusińska-Ozdobińska
redaktor naczelny
"Handel"
Barbara Mikusińska-Ozdobińska

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Gdzie znajdę najnowsze wydanie?

    Wejdź na stronę: www.e-wydania.media.com.pl
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska

  • Kontakt w sprawie reklamy

    Czytaj najnowsze wydanie miesięcznika "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy:

    Anna Piskorz Dorota Fabiszewska

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.