W numerze między innymi:

• Działamy w modelu spółdzielczym. Strategia, którą obecnie wdrażamy, stworzy każdemu sklepowi E.Leclerc możliwość stabilnego wzrostu w perspektywie od 2 do 5 lat – mówi Jean-Philippe Magré, prezes zarządu E.Leclerc w Polsce, i wyjaśnia, na czym ona polega.

• Kurs na Pomorze. Szeroką ofertą, wysoką jakością produktów i stałym personelem gdyński sklep lokalnej sieci Merkus wypracował sobie bardzo dobrą opinię. Pojechaliśmy na miejsce, żeby sprawdzić, jaki jest.

• Potwierdzenie? Nie, dziękuję. Mastercard właśnie ogłosił, że rezygnuje z drukowania papierowych potwierdzeń transakcji. Jakie to będzie miało przełożenie na handel? Pytamy o to doświadczonych detalistów.

• System kaucyjny: co się czai za rogiem. Całkowity koszt inwestycyjny wdrożenia systemu kaucyjnego może przekroczyć 14 mld zł, a pierwsza dekada jego funkcjonowania wygenerować koszty operacyjne przekraczające 23 mld zł. Tymczasem w pierwszym roku funkcjonowania mechanizmu może zostać nim objęta zaledwie połowa butelek PET i puszek metalowych wprowadzanych do obiegu.

• Demografia szkodzi kategorii. Kategoria artykułów higienicznych dla dzieci oraz niemowląt miała dość niskie znaczenie, zarówno jeżeli chodzi o sklepy do 300 mkw., jak i supermarkety. Powód? Demografia, czyli utrzymujący się spadek liczby urodzeń, co zmniejsza zapotrzebowanie na tego typu produkty, oraz wzrost znaczenia kanału sprzedaży internetowej.

• Zaległy urlop – kiedy przepada pracownikowi. Mimo że przepisy prawa ściśle określają termin, do kiedy należy wykorzystać urlop wypoczynkowy, pojawia się wiele pytań i wątpliwości. Postaramy się je wyjaśnić.

68 stron o handlu

Lokalność, kaucje i święta

O WYRÓŻNIANIU SIĘ PRZEZ LOKALNOŚĆ PISALIŚMY WIELOKROTNIE. WCIĄŻ, JAK POTWIERDZAJĄ DETALIŚCI, TO DOBRY SPOSÓB NA ROZWÓJ PLACÓWKI. M.IN. O TYM OPOWIADA TEŻ BOHATER NASZEJ OKŁADKI. Pilotaż nowego konceptu supermarketu E.Leclerc bazuje właśnie na lokalności – i w ofercie produktowej, i w wystroju supermarketu. Wnętrze ma bowiem nawiązywać do regionu, w którym się znajduje. – Skupimy się na atrakcyjnych cenach i szerokim asortymencie, obejmującym m.in. różnorodną ofertę produktów importowanych, takich jak sery, ryby i owoce morza. Dodatkowo zaoferujemy unikatową gamę produktów marek własnych oraz ciekawą ofertę produktów non food – opowiada o tym formacie Jean Philippe Magre, prezes sieci E.Leclerc, my zaś zostawiamy Państwu ten cytat – ku inspiracji.
Kontynuujemy też temat systemu kaucyjnego. W politycznych kuluarach słychać o kolejnych naciskach, by start budowy systemu jednak przesunąć. W tle są samorządy, które dotychczas zajmowały się przecież częścią odpadów, które trafić mają do butelkomatów i która to część stanowiła ich przychody. Kiedy ostatecznie wszystko ruszy – dowiemy się niebawem. Tu zachęcam więc tym bardziej do odwiedzania naszego portalu HandelExtra.pl i subskrypcji newsletterów. Naturalną koleją rzeczy newsy trafią tu do Państwa szybciej niż poprzez papierowe wydanie „Handlu”. Analizujemy także sezon świąteczny. O ile pierwsze SKU już pojawiające się w sklepach z tego sezonu są obiektem internetowych memów, o tyle Państwo jako detaliści przecież potrzebują już znać świąteczny asortyment. W tym wydaniu zamieszczamy pierwszą część świątecznych kategorii. Rozpoczynamy od sprawdzenia zachowań konsumentów i ich strategii czy też sposobów wyboru produktów – to najnowsze badania Ariadny, przeprowadzone właśnie dla „Handlu”. To badania świeże – z końca września tego roku, więc odzwierciedlają aktualny stan portfeli oraz nastrojów polskich konsumentów. Mogą być niezłą podpowiedzią, na co postawić w asortymencie.
Serdecznie zapraszamy również Państwa na drugą edycję naszej konferencji: Franczyza 3.0 NextGen. Już 14 listopada będziemy dyskutować o rozwoju i wyzwaniach usieciowiającego się handlu. Szczegóły na stronie: franczyza.handelextra.pl
Do zobaczenia!

Michalina Szczepańska






redaktor naczelna
miesięcznika „Handel”
Michalina Szczepańska

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Gdzie znajdę najnowsze wydanie?

    Wejdź na stronę: www.e-wydania.media.com.pl
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska

  • Kontakt w sprawie reklamy

    Czytaj najnowsze wydanie miesięcznika "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy:

    Anna Piskorz Dorota Fabiszewska

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.