W numerze między innymi:

- Slow life w handlu. Czy to w ogóle możliwe? Małgorzata i Artur Górniccy, właściciele tworzącej się sieci Jadłostacja, udowadniają, że tak.

- Potencjał i... brak pomysłów. Wzrost kosztów i cen, kolejne zmiany prawne oraz brak pracowników to największe wyzwania, z jakimi mierzą się właściciele sklepów małoformatowych.

- Handel w niedziele znów z ograniczeniami. W styczniu pojawił się projekt rozporządzenia, w którym Ministerstwo Finansów wyjaśnia, jak powinno wyglądać prowadzenie od lutego ewidencji miesięcznego przychodu ze sprzedaży w sklepach, które będą chciały działać w niehandlowe niedziele.

- Nasz koszyk cen: drożyzna dopiero się rozkręca. Razem z portalem Gazeta.pl rozpoczęliśmy monitorowanie kosztów codziennych zakupów spożywczych – ponad 30 wybranych produktów. Skupiamy się na żywności, opierając się na danych dostarczanych przez CMR.

- Handel w niedziele i inne wyzwania w 2022 r. Od lutego br. większość sklepów, które funkcjonowały jako „placówki pocztowe”, nie może otwierać się w niedziele niehandlowe. Zaprzyjaźnionych z nami detalistów pytamy, czy związanego z tym zamieszania – korzystania z wyjątków i stopniowego wprowadzania ograniczenia – można było uniknąć. Rozmawiamy też o innych wyzwaniach.

- Robienie zdjęć w sklepie. To już się robi nie do wytrzymania. Klienci, zamiast po prostu kupować, robią zdjęcia cenom i potem je porównują u konkurencji – to problem nie tylko pani Hanny z Zielonej Góry, ale coraz większej liczby detalistów.

 100 stron o handlu

Rozwój, ale jaki

JAK ROZWIJAĆ SIĘ W SZYBKO ZMIENIAJĄCYM SIĘ ŚWIECIE HANDLU? BOHATEROWIE NASZEJ OKŁADKI Z PEWNOŚCIĄ ODPOWIEDZĄ, ŻE W DUCHU SLOW. CO MIESIĄC DETALIŚCI (ZARÓWNO NAJWIĘKSI, JAK I NAJMNIEJSI) DZIELĄ SIĘ NA NASZYCH ŁAMACH SPRAWDZONYMI POMYSŁAMI NA ZWIĘKSZENIE SPRZEDAŻY I PRZYCIĄGNIĘCIE KLIENTÓW, OPOWIADAJĄ O SWOICH KŁOPOTACH I ROZWIĄZANIACH ORAZ NAKREŚLAJĄ WIZJĘ PRZYSZŁOŚCI.

W tym wydaniu Małgorzata i Artur Górniccy, właściciele dwóch sklepów pod szyldem Jadłostacja, mówią o potrzebie wyjątkowości: „Klienci szybko się nudzą, więc był taki czas, że co weekend wsadzaliśmy dziecko w fotelik i ruszaliśmy w Polskę w poszukiwaniu nowych smaków i ich twórców. W ten sposób trafiliśmy np. do hodowcy kóz pod Toruniem, który puszczał zwierzętom muzykę klasyczną. Jego kozy dawały fantastyczne mleko, z których powstawały m.in. wyśmienite sery”. Więcej o ich sposobach na biznes w Rozmowie miesiąca.
Jak rozwijać się przy niedzielach ze zmieniającym się zakazem handlu? Swoje (różne) podejścia prezentują bohaterowie naszego Głosu branży. Sens otwierania wtedy sklepu (również po uszczelnieniu przepisów od lutego) nie jest bowiem dla nich oczywisty.
Jak rozwijać półki z produktami śniadaniowymi – co widać tu w poszczególnych kategoriach i jak zmieniają się preferencje Polaków odnośnie do tego pierwsze posiłku każdego dnia – podpowiedzi i mnóstwo danych znajdą Państwo w raporcie Śniadania. Odpowiedź zaś na to, jak zmieniają się ceny m.in. produktów śniadaniowych na rynku – w naszym koszyku cen. To comiesięczny projekt, który uruchomiliśmy wraz z portalem Gazeta.pl i CMR. Sprawdzamy, na podstawie paragonów, jak kształtowały się średnie ceny produktów w ponad 30 kategoriach. To też dla Państwa szansa porównania – czy jesteście powyżej czy poniżej tych wartości.
Jak rozwijać z kolei półki z produktami okazjonalnymi, co sprzedaje się na walentynki i Dzień Kobiet, ale też jak – i tu pretekstem jest Chiński Nowy Rok – rozrastają się kategorie różnych azjatyckich specjalności. O tym też w tym wydaniu „Handlu”.
Jesteśmy dumni, że możemy być Państwa głosem. W tym roku, tak jak przez ostatnie 20 lat, to Was będziemy pytać o wskazanie produktów w ramach naszego konkursu: HitHandlu wybór detalistów. I ten konkurs również rozwijamy. Ze szczegółami wrócimy już za miesiąc. A w międzyczasie zapraszam do regularnego odwiedzania naszego portalu HandelExtra.pl. Tam codziennie świeża porcja newsów, komentarzy i analiz.
Dziękuję, że są Państwo z nami.



Michalina Szczepańska






redaktor naczelna
miesięcznika „Handel”
Michalina Szczepańska

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Handel Extra",
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu

    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Handel

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.