W numerze między innymi:

- Limonka na fali. Działalność w ramach sieci daje całą masę korzyści, które mogą w przyszłości decydować o prowadzeniu dalszej działalności – przekonuje Wojciech Grzeszczak, prezes zarządu spółki Elita Kupców, będącej operatorem sieci Limonka. I powiększa sieć o kolejne placówki.

- Zaciskanie pasa. Dziś wobec wzrostów cen widać, że Polacy oszczędzają. Rośnie rola gazetek promocyjnych, zwiększyły się kradzieże. Jak odpowiedzieć na te wyzwania, opowiadają eksperci „Handlu”. Wśrod wielu rozwiązań powtarza się jedno - własne źródło prądu.

- Koszyk cen: Oto nasze „paragony grozy”. Zaczyna się sezon wakacyjnych wyjazdów i zaczynają się pojawiać tzw. paragony grozy. Odpoczywający nad morzem, w górach i nad jeziorami Polacy publikują w mediach społecznościowych zdjęcia paragonów pokazujących, ich zdaniem, wygórowane ceny za posiłek. O ile drożyznę na urlopie widywaliśmy już od kilku przynajmniej lat, o tyle tak szybko rosnących cen w sklepach i inflacji ogółem nie było od bardzo, bardzo dawna.

- COVID-19: jesienią nowe uprawnienia. Najprawdopodobniej już za chwilę pracodawcy zyskają nowe narzędzie w walce z COVID-19. Projektowane przepisy sprawią, że pracownik będzie musiał ujawnić dane dotyczące stanu zdrowia.

- Automat paczkowy – który wybrać. InPost, PKN Orlen, Poczta Polska, Furgonetka, SwipBox, AliExpress – lista firm oferujących automaty paczkowe robi się coraz dłuższa. Sprawdzamy więc, jakie są wymagania, aby przed sklepem postawić któryś z nich.

- Tradycja w wersji 3 w 1. Połączenie działalności gastronomicznej z handlową jest konceptem, który ma fantastyczne perspektywy rozwoju – uważa Krzysztof Stegienko, który wraz z żoną prowadzi w Warszawie Kredens Wincentego.

 100 stron o handlu

Wzrosty i wzrosty

WZROSTY KOSZTÓW, CEN, ALE I WOLUMENÓW SPRZEDAŻY. TO POKAZUJĄ ZEWSZĄD PŁYNĄCE DANE. LICZBA TRANSAKCJI W SKLEPACH MAŁOFORMATOWYCH OD STYCZNIA DO MAJA BYŁA O 5,9% WYŻSZA NIŻ ROK WCZEŚNIEJ (TO PODSUMOWANIE CMR). Firma badawcza tłumaczy, że to efekt i braku obostrzeń, i wyższych temperatur, i większej liczby konsumentów, oczywiście tych z Ukrainy. I choć eksperci wieszczą spowolnienie, to handel spożywczy może go nie odczuć. Tzn. producenci i detaliści będą rozbudowywać (odpowiednio) portfolio i półki o produkty z segmentu economy, o czym pisze m.in. Tomasz Wygnański, redaktor naczelny naszej siostrzanej redakcji „Media Marketing Polska”. Paragony z małych placówek pokazujemy zaś jak co miesiąc w naszym Koszyku cen, tworzonym z CMR i portalem Gazeta.pl.
Co o powyższym trendzie mówi bohater naszej okładki? – Klienci zaczynają szukać tańszych zamienników dla droższych produktów, niekoniecznie przechodząc od razu do zakupów marki własnej – to Wojciech Grzeszczak, prezes zarządu spółki Elita Kupców, będącej operatorem sieci Limonka. Porównując się z placówkami działającymi w kanale nowoczesnym, również w tych obecnych, trudnych czasach, wymienia następujące atuty Limonki: elastyczne podejście do asortymentu, pracownicy, którzy wsłuchują się w potrzeby klientów i na bieżąco wzbogacają ofertę sklepów, fachowa i rzetelna obsługa, cechująca się niewielką rotacją. – Nasi pracownicy znają kupujących, a to daje bardzo dużą wartość – przekonuje Wojciech Grzeszczak.

W których kategoriach zaś szukać wzrostu po wakacjach – o tym w naszym tradycyjnym sezonowym raporcie.

Do przeczytania we wrześniu, na co dzień zapraszamy natomiast na nasz portal handelextra.pl



Michalina Szczepańska






redaktor naczelna
miesięcznika „Handel”
Michalina Szczepańska

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Handel Extra",
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu

    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Handel

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.