W numerze między innymi:

- Smaki gorąco polecane. Mamy ambicję, by wytyczać nowe trendy, a nie za nimi podążać. Dlatego zaskoczymy rynek jeszcze niejednym – przekonuje Bartłomiej Rychcik, prezes zarządu grupy Enata Bread, firmy zarządzającej markami: Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni i Bakery.

- Ukraińcy w handlu: promocje, zatrudnianie, lokalne zmiany. Ponad 3 mln uchodźców z Ukrainy wjechało do Polski od wybuchu wojny. Część z nich ruszyła dalej na Zachód, część została tu i są niemałą grupą konsumentów i pracowników. Co już zmieniła w branży handlowej? Sprawdzamy.

- Koszyk cen HandluExtra: przed świętami było jeszcze drożej. Ceny masła o ponad jedną trzecią wyższe niż przed rokiem, za mąkę trzeba było zapłacić o 11% więcej, a za jajka o 10%. To wszystko blednie, jeśli spojrzymy, jak bardzo podrożał olej. W tym miesiącu sprawdziliśmy też ceny innych wykorzystywanych do świątecznych potraw produktów.

- Tak, my też podnosimy ceny. – Żaden przedsiębiorca nie ma takiej marży, która pomogłaby zniwelować rosnące ceny produkcji. Nie widzę też żadnej przesłanki, aby ten impuls inflacyjny na razie wyhamował, i dotyczy to każdej kategorii produktów – przyznaje Krzysztof Pawiński, współwłaściciel i CEO Grupy Maspex w rozmowie z „Handlem”.

- Obowiązkowa e-faktura coraz bliżej. To już pewne: za zgodą Komisji Europejskiej już w przyszłym roku faktura ustrukturyzowana będzie obowiązkową formą rozliczeń dla polskich przedsiębiorstw. Integracja systemów informatycznych firm z Krajowym Systemem e-Faktur może być dla handlu nie lada wyzwaniem.

- Kaucja za opakowania: dla wszystkich i na wszystko. Rząd pracuje nad nowelizacją ustawy o odpadach, która ma wprowadzić system kaucyjny opakowań. Praktyków pytamy, jaki powinien on być.

108 strony o handlu

Typowo, ale nietypowo; drożyzna, ale bez oszczędzania na żywności

ROZWÓJ SKLEPÓW SPECJALISTYCZNYCH, TJ. SKUPIONYCH NA JEDNYM RODZAJU ASORTYMENTU, WYRÓŻNIAJĄCYCH SIĘ JEGO SZEROKOŚCIĄ (W RAMACH TEGOŻ RODZAJU), PERSONELEM, KTÓRY JAK ŻADEN INNY WIE W TEMACIE WSZYSTKO I ŚWIETNIE DORADZI – NIE JEST NICZYM NIETYPOWYM. Z pewnością też Państwo są klientami niejednego z nich. Mniej typowe jest już natomiast zbudowanie dużej sieci wokół sprzedaży pieczywa i składników do kanapek, a więc bycie po trochu piekarnią, sklepem spożywczym, kawiarnią. I choć wielu detalistów spożywczych decyduje się przecież i na serwowanie kawy, i na odpiek pieczywa na miejscu, to jednak koncentrują się na czym innym niż bohater naszej okładki, który – jak tłumaczy – tworzy ekosystem wokół pieczywa. Ekosystem marek, produktów i usług. – Zgadzam się z tym, że wędliny, jajka czy soki są w każdym sklepie spożywczym. Jednak w każdym sklepie nie ma tak doskonałego pieczywa jak w Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni. Tym się zajmujemy, tym się wyróżniamy, na tym się znamy, bo z tego wyrośliśmy – opowiada. Dzielimy się więc razem z Państwem takim pomysłem na handlowy biznes.
Kontynuujemy sprawdzanie cen w sklepach w ramach naszego realizowanego z CMR i portalem Gazeta.pl Koszyka cen. Tu – niestety – nie ma zaskoczeń. Wątek drożyzny poruszamy też w rozmowie z Krzysztofem Pawińskim, prezesem Grupy Maspex Wadowice. Nie jesteśmy społeczeństwem na tyle ubogim, aby oszczędzać na żywności – mówi. I tłumaczy, że spadek siły nabywczej Polaków nie będzie dotyczył właśnie takich produktów pierwszej potrzeby, prędzej podróży, remontu, wymiany samochodu itd. – Oczywiście można się spodziewać większej wrażliwości cenowej i pewnych przesunięć na tańsze wyroby – zaznacza. Jaka jest jego zdaniem przyszłość handlu, gdzie w niej są małe sklepy i jak Maspex będzie się rozwijał po przejęciu CEDC – o tym wszystkim przeczytają Państwo w wywiadzie.
W tym miesiącu sprawdzamy też, na ile handel pozatrudniał już uchodźców z Ukrainy. Największe sieci są już po iluś zakończonych procesach rekrutacji. Pytamy też detalistów, czy ze względu na tak dużą grupę nowych konsumentów zaczęli zmieniać asortyment, w końcu Ukraińcy mają również swoje lokalne upodobania, a w produkty spożywcze na pewno będą się zaopatrywać na miejscu.
Tym razem uważniej przyglądamy się także temu, co dzieje się z produktach w strefie przykasowej. Wszystko wskazuje, że w tym roku czeka je duże odbicie. Szczegóły znajdą Państwo w raporcie: Impulsy.
Dziękuję, że jesteście z nami i jak zawsze zachęcamy do zaglądania na portal, słuchania naszej podcastowej serii: Posłuchaj, co w Handlu. Do przeczytania za miesiąc!



Michalina Szczepańska






redaktor naczelna
miesięcznika „Handel”
Michalina Szczepańska

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Gdzie znajdę najnowsze wydanie?

    Wejdź na stronę: www.e-wydania.media.com.pl
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska

  • Kontakt w sprawie reklamy

    Czytaj najnowsze wydanie miesięcznika "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy:

    Anna Piskorz Dorota Fabiszewska

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.