W numerze między innymi:

- Wprowadzamy smak do sklepów. Po swojemu – ta filozofia od początku przyświecała działalności Sylwii i Tomasza Doboszów, którzy na Mazowszu prowadzą dwa sklepy. – I ona ciągle obowiązuje – podkreślają detaliści i opowiadają o swojej recepcie na sukces.

- Jedyny w swoim rodzaju. Otwarty 27 października ub.r. sklep Deli2 łamie wszelkie wyobrażenia o sklepie spożywczym. Zaskakująco, lecz pozytywnie.

- Podwyżki dają w kość wszystkim. Gaz i prąd w górę, zyski detalistów w dół – tak rysuje się nowa rzeczywistość, wywołana m.in. galopującą inflacją. Zaprzyjaźnieni z nami detaliści opowiadają, jak starają się temu zaradzić.

- Dobre i łatwe w przechowywaniu. Wartość rynku konserw rybnych w 2021 r. wyniosła ok. 880 mln zł, to oznacza wzrost o 4,2% w porównaniu z 2019 r. Najczęściej Polacy kupują w puszkach filety z makreli, tuńczyki, szproty oraz filety śledziowe.

- Ponad 5 tys. konsumentów wybrało Best Brands. Jak wygląda kontakt z marką, jak traktuje pracowników i jak klientów, na ile i w co się angażuje – to m.in. czynniki, które zdecydowały o nominacjach do Best Brands Awards.

- Handel dla Ukrainy. Detaliści podjęli wiele inicjatyw, by wesprzeć Ukraińców w walce o ich kraj – tam na miejscu i tu, w Polsce. Polski rynek pracy, również sektor handlowy, chce też zatrudniać uchodźców. Jak to zrobić?

 124 strony o handlu

Co robić? Jak pomagać? Gdzie być?

TO PYTANIA, KTÓRE WSZYSCY ZADAJĄ SOBIE OD 24 LUTEGO. MY RÓWNIEŻ. Naszym zadaniem jako mediów branżowych jest służyć Wam informacjami, także w temacie wojny, i to robimy. Jednocześnie jednak jesteśmy przekonani, że pracując „normalnie”, tj. wykonując swoje obowiązki zawodowe, rozwijając firmy i zatrudniając ludzi, będziemy w stanie dalej pomagać Ukraińcom. Znowu branża handlowa jest tu jedną z kluczowych. To Państwo reagują na nagle zwiększony popyt, otwierają sklepy w niedzielę, pakują również te pomocowe paczki, realizują transporty itd. To handel będzie też zatrudniał gros uciekinierów ze Wschodu.
Zaczynamy więc to wydanie od podsumowania, jak (w świetle przepisów w momencie wysyłki tego wydania do druku) zatrudnić cudzoziemca. Wszelkie aktualizacje w tym temacie znajdą Państwo na naszym portalu HandelExtra.pl. I to tam znajdziecie większość informacji, analiz i poradników związanych z wpływem napaści Rosji na Ukrainę, na polską gospodarkę i polską rzeczywistość handlową. W miesięczniku, który z natury rzeczy jest „wolniejszy” od internetu, chcemy skupić się na rynkowych zmianach, inspiracjach i głębszych analizach handlu produktami spożywczymi i drogeryjnymi. Rozmawiamy dlatego też w numerze z nietypowymi detalistami. Nietypowymi, bo niezrzeszonymi. Na czym polega ich pomysł na biznes detaliczny, że sobie radzą sami? To koncept nietuzinkowy. Ich głównymi klientami są bowiem mieszkańcy jednego zamkniętego osiedla w podwarszawskiej miejscowości. Więcej na kolejnych stronach.
Przyglądamy się również sklepowi z przeciwległego bieguna – delikatesowemu Deli2, które rozpoczęło od e-commerce, a nie tak dawno przy jednej z najdroższych ulic Warszawy otworzyło pierwszy sklep stacjonarny.
Wśród tych kolorów i towarów premium nie zapominamy o bardziej szarej handlowej rzeczywistości, czyli o podwyżkach m.in. cen energii czy gazu. Jak radzą sobie z nim niektórzy detaliści, przeczytają Państwo w Głosie branży. Wzrost cen zaś samych produktów spożywczych pokazuje nasz koszyk cen, który realizujemy teraz co miesiąc wspólnie z CMR i portalem Gazeta.pl.
W tym gorącym czasie zatowarowywania się na potrzeby zmienionej sytuacji politycznej warto pamiętać też o zatowarowaniu wielkanocnym. Podpowiedzi znajdują się w Raporcie Wielkanoc.
Z życzeniami pokoju i spokoju.



Michalina Szczepańska






redaktor naczelna
miesięcznika „Handel”
Michalina Szczepańska

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Handel Extra",
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu

    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Handel

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.