- Najważniejsza jest jakość. Jestem dumna z tego, że udaje mi się kontynuować tradycję firmy - produkowania wysokiej jakości mrożonek - mówi Renata Kasprzycka, prezes zarządu Jawo oraz wiceprezes Ajinomoto Jawo. Kontynuujemy cykl wywiadów z liderami polskiego przemysłu i handlu.

- Handel w dwóch Światach. Zacierają się różnice między formatami sklepów. Handel coraz lepiej wykorzystuje internet. Rozmowa z Agnieszką Gosiewską, retailer services director w firmie badawczej Nielsen.

- Jakość i prestiż. Wina z kategorii superpremium, do której nalezy Jacob's Creek, są odpowiedzią na zapotrzebowanie, jakie obecnie panuje na polskim rynku - mówi Michał Jaskulski, marketing manager Rum, Wine & Champagne Wyborowa Pernod Ricard.

- Wyróżnić się na półce. Kategoria wody, ale z uwzględnieniem tzw. wód smakowych, jest pod wzgledem wolumenu największą kategorią spożywczą w Polsce - nie tylko w sezonie letnim, ale również w ujęciu całorocznym.

- Teraz dwie franczyzy. To była wiadomość miesiąca. Na początku marca br. firma Topaz prowadząca niespełna 100 sklepów przejęła operatora 932 franczyzowych Edenów.

98 stron

W letniej atmosferze

Ten „Handel” zdominowały tematy wiosny i lata. Nie dosłownie oczywiście, ale te pory roku wymieniane są niemal w każdym artykule o produktowej kategorii. Bo charakteryzują się tym, że wraz z coraz wyższą temperaturą na dworze kupujący chętniej wrzucają do koszyków i wózków produkty z opisywanych kategorii.

Producenci lodów, wody czy ice tea są już gotowi na sprzedażowy boom. Także producenci serów śródziemnomorskich z uwagą czytają prognozy pogody i liczą, że majówka zacznie udany sezon sałatkowy.

Choć do wakacji jeszcze dwa miesiące, ale na popyt na gotowe dania warto się już przygotować. Bo kupią je i wyjeżdżający, i ci, którzy zostaną w domach (słomiani wdowcy – jak pisze w artykule Ilona Mrozowska). Jedni i drudzy zapewne będą unikać w czasie wakacji robienia gigantycznych zakupów w wielkich sklepach. Ale do znajdujących się w zasięgu wzroku od miejsca pobytu – zamieszkania lub spędzania urlopu – zapewne wstąpią nieraz. Po przekąskę, mały napój, kanapkę czy owoc. Żeby uregulować zapomnianą płatność, wypłacić gotówkę z konta, a może po prostu napić się kawy.

Taki asortyment i usługi są typowe dla sklepów convenience. To obok dyskontów najszybciej rozwijający się u nas kanał detaliczny. Convenience są sieci, mogą też być niezależne sklepy. Najważniejsza jest lokalizacja i asortyment. Jednak jak mówi cytowana w artykule „Bardziej niż kiedykolwiek” Magdalena Zimna z GfK, w Polsce nie ma jeszcze sklepów convenience całkowicie zgodnych z ich definicją, choć wiele z nich spełnia większość kryteriów. Zdaniem Zimnej liczba takich sklepów będzie rosła, jednak nie należy spodziewać się, że pomoże to detalistom pokonać dyskonty. To zupełnie różne formaty, odpowiadające na różne potrzeby i oczekiwania kupujących. Co czeka jeszcze handel w przyszłości? Rewolucja – tak na to pytanie odpowiada Agnieszka Gosiewska z Nielsena. Na szczęście bezkrwawa, bo związana z cyfryzacją. Sklepom (tym realnym) nie grozi zagłada, ale komunikowanie się z klientami przeniosą one w dużym stopniu do internetu.



Barbara Mikusińska-Ozdobińska
redaktor naczelny
"Handel"
Barbara Mikusińska-Ozdobińska

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Gdzie znajdę najnowsze wydanie?

    Wejdź na stronę: www.e-wydania.media.com.pl
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska

  • Kontakt w sprawie reklamy

    Czytaj najnowsze wydanie miesięcznika "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy:

    Anna Piskorz Dorota Fabiszewska

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.