W numerze między innymi:

- Partnerstwo na każdym kroku. Funkcjonowanie w ramach zorganizowanej struktury, która przejmuje na siebie część obowiązków, pozwala uczestnikom sieci skupić się na priorytetowych działaniach związanych z bezpośrednią obsługą klientów i optymalizacją funkcjonowania sklepów. Bez takiego wsparcia jest bardzo ciężko działać, nie mówiąc o rozwoju – Marcin Bańka, prezes świętującej 10-lecie Polskiej Grupy Zakupowej Kupiec, analizuje nasz rynek handlowy i uchyla rąbka tajemnicy związanej z sukcesem PGZ.

- Koszyk cen: jest nowy rekordzista podwyżek. Po wielu miesiącach olej przestał być najmocniej drożejącym produktem. W lipcu wyprzedził go, i to znacząco, cukier. Oto nasz comiesięczny raport z paragonów. Sprawdzamy ceny ponad 30 produktów w sklepach „blisko domu”.

- E-grocery w odwrocie? Wręcz przeciwnie. Najwięksi gracze na rynku handlowym w Polsce coraz śmielej inwestują w e-grocery. Wygląda więc na to, że koniec pandemicznej izolacji wcale nie zatrzymał ekspansji e-sklepów spożywczych. Wręcz przeciwnie – przyspieszył ich rozwój, nadał kształt i kierunek.

- Lidl, który ma odmłodzić Pragę. 14 lipca w Warszawie przy ul. Żupniczej 15 ruszył nowy Lidl. Grupie Schwarz, operatorowi sieci, zależało, aby go pokazać, ponieważ jest to 12-tysięczny Lidl na świecie. Placówka w zasadzie nie różni się od najnowszych lub wyremontowanych Lidlów, choć ma kilka ciekawych rozwiązań.

- Franczyza kołem ratunkowym. Detaliści potrzebują silnego wsparcia. Inflacja, pandemia, wojna, ogromne podwyżki, zmiany w prawie itd. – prowadzenie biznesu w tak niepewnych czasach powoduje, że ostatnio sieciom przybywa nawet 250 franczyzobiorców rocznie.

- Samoobsługa dla wszystkich. Być może już niedługo skończą się problemy związane z obsługą kas samoobsługowych. Lada moment bowiem w polskich sklepach pojawią się urządzenia z nowym interfejsem wspieranym przez sztuczną inteligencję. Klient będzie mógł skorzystać z takich funkcji jak: obsługa głosem, automatyczne rozpoznawanie produktów położonych na wadze i podział płatności.

 124 strony o handlu

Czym skutecznie konkurować

O TO PYTAMY (JAK ZAWSZE) BOHATERA NASZEJ OKŁADKI. ODPOWIEDŹ MARCINA BAŃKI, PREZESA POLSKIEJ GRUPY ZAKUPOWEJ KUPIEC, BRZMI: „OFERTĄ”. Do oferty dochodzi jednak i komunikacja o niej, a więc i rozwój informatyczny. – Potencjał takich działań jak gazetki promocyjne w naszej ocenie z roku na rok maleje na korzyśćaplikacji mobilnych, portali społecznościowych i rosnącego e-commerce – przekonuje Marcin Bańka i podkreśla, że w aplikacji grupy jest już m.in. program lojalnościowy, informacje o promocjach, promopakach, lista zakupów itd. Co ją wyróżnia? Jak tłumaczy prezes, klient ma dostęp nie tylko do promocji organizowanych przez PGZ Kupiec, ale także do indywidualnych promocji organizowanych przez każdy sklep z osobna.
Aplikacją z interaktywnymi wydaniami chwalimy się od września i my. Wiemy, że część z Państwa sięga po gazety w tej właśnie formie, zatem i my jesteśmy od teraz dostępni nie tylko w statycznej wersji elektronicznej, ale w pełni responsywnej na systemy Android i iOS. Od razu też podkreślę, że utrzymujemy niezmiennie także papierowe wydanie „Handlu”.
Niezależnie od formy zachęcam do spojrzenia we wrześniu także na koszyk cen i sprawdzenia, jak wyniki mają się do cen oferowanych przez Państwa w sklepach. W Głosie branży – jak Państwo przeczytają – nasi detaliści pokazują znacząco różne ceny cukru, jakie byli w stanie zaoferować w lipcu na półkach.
Patrząc nie wstecz, lecz do przodu – przygotowujemy się na jesienną zmianę zachowań konsumentów i rosnący popyt w szeregu kategorii – to czas, gdy mrożonki zyskują na popularności, gdy konsumenci sięgają m.in. po dżemy czy herbatę. Więcej w raporcie Jesień.
We wrześniowym wydaniu mamy też trzech felietonistów – każdy obserwuje rynek detaliczny z zupełnie innej strony. Andrzej Gantner, wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności, pisze specjalnie dla nas o cukrowej panice konsumenckiej i analizuje, kto zyskał, a kto stracił w tej sytuacji. Sebastian Rennack, ekspert rynku detalicznego, porównuje międzynarodowych i bardziej regionalnych graczy detalicznych oraz tłumaczy, dlaczego to ci drudzy się mocniej rozwijają. Tomasz Wygnański, redaktor naczelny naszego siostrzanego tytułu „Media Marketing Polska”, nakłada na rynkowe zjawiska wątki komunikacyjno-marketingowe.



Michalina Szczepańska






redaktor naczelna
miesięcznika „Handel”
Michalina Szczepańska

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Handel Extra",
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu

    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Handel

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.