W numerze między innymi:

- Trzy lata z zakazem handlu w niedzielę. Jak brak możliwości zrobienia zakupów w większości sklepów w niedzielę zmienił podejście Polaków do kupowania tego dnia? Panel badawczy Ariadna sprawdził to specjalnie dla nas.

- Co dalej z franczyzą? Rozwój tego rynku będzie przyspieszać. Wiele osób skłoni się ku franczyzie w handlu spożywczym, bo niestabilne czasy pokazały, że jest to stabilne rozwiązanie. O tym przekonuje Paweł Tracz, franczyzobiorca Żabki i przewodniczący Zespołu ds. Franczyzy przy Rzeczniku Małych i Średnich Przedsiębiorców, który współtworzy właśnie m.in. definicję franczyzy.

- Ceny w górę, a klienci swoje. Kto kupował słodkie gazowane napoje, nadal to robi. Tylko teraz płaci za nie więcej – zaprzyjaźnione detalistki analizują dla nas sprzedaż napojów po wprowadzeniu podatku od cukru.

- Średnia wartość koszyka wyższa z karmą. Z Markiem Zachalskim, analitykiem CMR, rozmawiamy między innym o tym, czy warto uwzględniać w asortymencie sklepów małoformatowych karmę dla zwierząt i dlaczego.

- Niepełnosprawny w pracy. Myśląc o zatrudnieniu osoby niepełnosprawnej, można mieć kilka wątpliwości. Tymczasem taki pracownik podlega w większości dokładnie tym samym zasadom pracy co inni członkowie zespołu.

- E-paragony wkraczają do kas. W lutym br. Platforma Detalistów we współpracy z firmą Novitus, producentem urządzeń fiskalnych, wdrożyły usługę e-paragonów, która jako jedyna na rynku spełnia wymogi ustawodawcy i po raz pierwszy w pełni zastępuje paragon papierowy.

 124 strony o handlu

Rozmaitość możliwości

OTO SKRÓCONY PRZEGLĄD INSPIRACJI Z WYDANIA „HANDLU”, KTÓRY WŁAŚNIE TRAFIA W PAŃSTWA RĘCE.

Może zastanawiają się Państwo nad franczyzą? Ta ma się świetnie, ale – co najważniejsze – ma też jeszcze niemałe perspektywy. Przekonuje o tym bohater naszej okładki Paweł Tracz, franczyzobiorca i osoba zajmująca się prawnymi uregulowaniami tej branży, a także edukacją potencjalnych franczyzobiorców. – Rynek franczyzy ma również ogromny potencjał w odbudowie gospodarki po pandemii i tworzeniu nowych miejsc pracy – przekonuje. Franczyzie poświęcamy też jeden z naszych raportów. Wynika z niego, że w zeszłym roku w 30 największych organizacjach zrzeszonych było ponad 44 tys. sklepów franczyzowych – o 8,4% więcej niż rok wcześniej, a firmy te otworzyły w 2020 r. łącznie aż 3,4 tys. nowych placówek.

A może rozważą Państwo wprowadzenie jakiejś formy subskrypcji na sprzedawane produkty? Tę relatywnie nową – w handlu spożywczym – formę sprzedaży komentuje nasza felietonistka Agata Godlewska, redaktor naczelna „Food Service”, naszego siostrzanego tytułu.

A może analizujecie, na ile pandemiczne nawyki, w tym ten polegający na robieniu większych zakupów w małych sklepach, z nami zostaną i jak warto je wykorzystać? Swoimi spostrzeżeniami dzieli się tu niezwykle doświadczony menedżer – Peter Knauer, zarządzający Hochlandem w Polsce.

A może macie wątpliwości, jak zaopatrzyć sklep na sezon grillowy? Analitycy firm badawczych, eksperci i producenci przekonują, że popyt na kategorie grillowe będzie wręcz wzmożony, bo Polacy – w tym niepewnym czasie – właśnie na świeżym powietrzu będą nadrabiać zaległości towarzyskie.

A może myślicie o zatrudnieniu osoby niepełnosprawnej? Doświadczenia naszej czytelniczki i omówienie prawa związanego z takim zatrudnianiem znajdą Państwo w „Pani Katarzyno”.

Z nadzieją, że te i pozostałe treści Państwa zaciekawią, zapraszamy do czytania i dzielenia się z nami swoimi obserwacjami. Bo jesteśmy tu dla Was.



Michalina Szczepańska






redaktor naczelna
miesięcznika „Handel”
Michalina Szczepańska

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Handel Extra",
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu

    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Handel

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.