- Zapach rywalizacji. W dobie dyskontów z rozbudowaną ofertą kosmetyczną oraz agresywnej ekspansji Rossmanna szansa dla niezależnych drogerii jest wejście do sieci franczyzowej lub ścisła specjalizacja.

- Sztuka łączenia. - Potencjał wzrostu dla nas, ale też dla całej kategorii jest na rynku produktów sezonowych i impulsowych - mówi Janusz Idczak, nowy dyrektor zarządzający Polski i krajów bałtyckich Mondelēz International.

- Robimy wszystko, żeby być. Atrakcyjne rabaty od dostawców, tematyka szkoleń z życia wzięta, atrakcyjna lokalizacja, a także wieczorna integracja - oto powody, które przyciągają tłumy na spotkania organizowane przez sieci franczyzowe.

- W labiryncie możliwości. - W Polsce jest już coraz więcej sklepów o wysokim, zachodnioeuropejskim standardzie - uważa Piotr Kraśnicki, dyrektor sprzedaży Modern-Expo, z którym analizujemy sklepy małoformatowe pod względem wyposażenia.

- Czuj się tu dobrze. Optymalnie dobrana oferta, przystępne ceny oraz wygoda robienia zakupów - oto wymagania współczesnych klientów, w tym mieszkańców Miechowa. Z powodzeniem stara się im sprostać sklep Paelo.

106 stron

Skromne początki

Podatek handlowy wylądował na razie w zamrażarce, zakaz handlu w niedziele utknął w sejmowych komisjach. Co jakiś czas obie idee wracają jako główny temat dyskusji, ale na razie politykom nie udało się wypracować spójnej wizji, którą przekazaliby branży. W martwym punkcie utknął też pomysł utworzenia Polskiego Narodowego Holdingu Spożywczego mającego skupiać ok. 70 państwowych spółek z sektora rolno-spożywczego, w tym Krajową Spółkę Cukrową. Do czasu oceny skutków reformy rynku cukru w UE – deklaruje Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi – nie zapadną w tej sprawie żadne strategiczne decyzje (o czym piszemy w „Wiadomościach”). Można więc założyć, że jesień upłynie bez większych zmian w handlu. I to jest dobra wiadomość. Bo zmiany, choć rozwijają, bywają też zgubne, o czym przekonały się polskie drogerie, gdy prawie ćwierć wieku temu na ich rynek weszła sieć Rossmann. Zaczynała skromnie – od jednego sklepu w Łodzi, ale dziś ma ich już ponad 1200. Nad dylematem, czy w dobie dyskontów z rozbudowaną ofertą kosmetyczną oraz agresywnej ekspansji Rossmanna niezależne drogerie są jeszcze w stanie radzić sobie na rynku, pochyla się Katarzyna Pierzchała w obszernej analizie pt. „Zapach rywalizacji”. Bez ducha rywalizacji nie powstałoby jednak tyle produktów odpowiadających nawet na najbardziej wysublimowane gusta klientów, o czym piszemy w dwóch raportach specjalnych: „Mrożonki” oraz „Jesień”.
Sezon w pełni, miłej lektury!

Ilona Mrozowska
zastępca redaktora naczelnego
"Handel"
Ilona Mrozowska

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Gdzie znajdę najnowsze wydanie?

    Wejdź na stronę: www.e-wydania.media.com.pl
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska

  • Kontakt w sprawie reklamy

    Czytaj najnowsze wydanie miesięcznika "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy:

    Anna Piskorz Dorota Fabiszewska

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.