- Pospolite ruszenie. Tak, ale... - tak w skrocie można podsumować stanowisko sieci i organizacji handlowych w sprawie planowanego wprowadzenia w przyszłym roku nowego podatku obrotowego dla sklepów.

- Tradycja w nowoczesnej odsłonie. - Tylko zunifikowana, nowoczesna i lojalna sieć jest w stanie być liczącym się partnerem dla producentów i skutecznie konkurować z liderami rynkowymi w naszej branży - mówi Teresa Jonas, zakładając Drogerie Polskie.

- Kronika 2015 - Konkurencyjny rok. Każdy następny rok od 25 lat jest w ocenie branży FMCG bardziej konkurencyjny niż poprzedni.

- Falandyzacja detalu. Planowany podatek obrotowy ugodzi przede wszystkim w polski handel - przestrzegają detaliści biorący udział w dyskusji "Handlu".

- Plan Specjału. Rozwój sieci franczyzowych sklepów i budowanie największej firmy w branży z rodzimym kapitałem to cel GK Specjał.

Działo się

Mijający rok obfitował w wydarzenia przyciągające uwagę całej branży. Wojna cenowa, deflacja, coraz silniejsza konkurencja, przejęcia, fuzje, nowe organizacje branżowe, wybory i oczekiwania na to, co po nich. Wszystko to łączy się ze sobą, raz jest przyczyną, innym razem skutkiem. Rok ten charakteryzował się też wyraźnymi zmianami trendów w konsumpcji, czego wyrazem były liczne nowe produkty. Producenci zatem inwestowali w swoje marki, nowe linie i technologie. Najważniejsze zdarzenia wybraliśmy i umieściliśmy w Kronice 2015, którą publikujemy po raz pierwszy w „Handlu”. Proponujemy zwolnić na chwilę i podsumować ten rok.

Czy był dobry? Na pewno ostatnie dwa miesiące dostarczyły niemało wrażeń. Gorący temat to projekt ustawy o podatku od sklepów. No właśnie, problem w tym, że nie wiadomo jakich: wielkopowierzchniowych, hipermarketów, dyskontów, supermarketów, a może wszystkich poza małymi? Jak rzadko kiedy, w obliczu zagrożenia nowym kosztem branża detaliczna zaczęła się integrować i przemawiać jednym głosem, choć z różnych pozycji.

O intencjach autorów projektu ustawy i o tym, co sądzą o nim detaliści, jak zareagowali – w temacie numeru. Autorka artykułu Katarzyna Pierzchała przedstawia stan na 1 grudnia. Prawdopodobnie, a przynajmniej tak zapowiada rząd, w połowie grudnia mają odbyć się konsultacje. Jaki będzie ich rezultat – czyli kto straci najwięcej i kto tak naprawdę poniesie koszty nowego podatku – dowiemy się zapewne na początku przyszłego roku.

Na razie okres intensywnej „przedświątecznej” pracy, potem sylwester i karnawał. Czas zabawy i toastów. Czym będą wznoszone – piszemy w raporcie specjalnym.

Bez względu na rodzaj alkoholu – wódka, whisky czy ten z bąbelkami – coraz chętniej Polacy sięgają po droższe trunki. Warto o tym pamiętać, zaopatrując sklep w mocne alkohole. Wracając do pytania o mijający rok – dla „Handlu” był dobry. Najnowsze badanie czytelnictwa i dystrybucji prasy handlowej przeprowadzone przez TNS pokazało, że jesteśmy nr. 1. Dziękuję za tak pozytywną ocenę.

Wszystkim Czytelnikom życzę zdrowych, pogodnych świąt i udanego roku 2016.



Barbara Mikusińska-Ozdobińska
redaktor naczelny
"Handel"
Barbara Mikusińska-Ozdobińska

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Gdzie znajdę najnowsze wydanie?

    Wejdź na stronę: www.e-wydania.media.com.pl
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska

  • Kontakt w sprawie reklamy

    Czytaj najnowsze wydanie miesięcznika "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy:

    Anna Piskorz Dorota Fabiszewska

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.