- E-Grocery z potencjałem. Internet stał się na tyle powszechny, że kupowanie online odzieży, elektroniki czy książek jest już zjawiskiem naturalnym. Teraz przyszedł czas na zakupy spożywcze w sieci - przekonują zarządzający największymi e-sklepami i ujawniają kilka faktów, które zdecydowały o sukcesie ich sklepów.

- Klucz do świeżości. Centralna logistyka produktów świeżych ma pomóc franczyzobiorcom Delikatesów Centrum w konkurencji z większymi graczami, w tym z dyskontami. Projektem Produkty Świeże objęto juz ponad 700 placówek sieci. Do końca roku ta liczba ma wzrosnąć do 950.

- Koszyk rośnie. - W sklepach małoformatowych największą liczbę paragonów raportuje się w miesiącach letnich, ponieważ wysokie temperatury zachęcają klientów do zakupów, lodów czy piwa - mówi Hubert Hozyasz, prezes zarządu Centrum Monitoringu Rynku.

- Jednym głosem bez GMO. - Jeden wspólny standard i jedno wspólne oznakowanie produktów wolnych od GMO w Polsce - to byłoby idealne i dla nas, i dla handlu, i dla konsumenta - mówi Peter Knauer, dyrektor generalny Hochland Polska.

- Potrzebujesz porady? Można nie dostać urlopu na żądanie.

106 stron

W dobie zmian

Jeszcze kilka lat temu mało kto wierzył, że Polacy będą skłonni kupować żywność przez internet. W miarę postępującego procesu udowadniania konsumentom, że właściwy dostawca może zapewnić w pełni bezpieczną i nienaruszoną przesyłkę, topniał opór przed zamawianiem online produktów żywnościowych. Obecnie rynek dynamicznie rośnie, choć gros tego wzrostu zgarnia Warszawa, która odpowiada za 40 proc. całego rynku e-grocery w Polsce (dane za Frisco.pl). Światełko w tunelu więc jest, wystarczy dobrze wykorzystać potencjał, o czym szczegółowo pisze Katarzyna Pierzchała w artykule na temat internetowej sprzedaży żywności (str. 14). Jeszcze kilka lat temu mało kto wierzył, że w dobie postępującego uprzemysłowienia produkcji żywności jej pochodzenie będzie miało dla konsumentów znaczenie. Tymczasem obecnie na Wiejskiej trwa dyskusja na temat projektu „Ustawy o oznakowaniu produktów wytworzonych bez wykorzystania organizmów genetycznie zmodyfikowanych [GMO]”, która zdaje się kluczowa dla jakości polskiej żywności, ale i dla samych konsumentów. Oczekiwania społeczne co do produktów wolnych od GMO okazują się tak duże, że producenci sami – nie czekając na regulacje – wprowadzają je do swojej oferty. Kroki takie podjęły już niektóre mleczarnie, a od 1 kwietnia br. Hochland (rozmowa z Peterem Knauerem, dyrektorem generalnym Hochland Polska, na str. 71).
Od lat nie zmienia się jedno – zasady konkursu Hit Handlu, którego tegoroczna, 16. już edycja przyniosła zwycięstwo ponad 80 produktom z branży FMCG. Producentom laureatów, których listę publikujemy w specjalnym raporcie, gratulujemy!



Ilona Mrozowska
zastępca redaktora naczelnego
"Handel"
Ilona Mrozowska

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Gdzie znajdę najnowsze wydanie?

    Wejdź na stronę: www.e-wydania.media.com.pl
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska

  • Kontakt w sprawie reklamy

    Czytaj najnowsze wydanie miesięcznika "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy:

    Anna Piskorz Dorota Fabiszewska

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.