- Zaskakujące stanowisko rządu.  Spod zakazu handlu w niedzielę należałoby wyłączyć sklepy na dworcach.

- Moda na wygodę. Wyraz convenience odmieniany jest przez wszystkie przypadki. Tempo rozwoju tego formatu sklepów i liczba sieci nim zainteresowanych wskazuje, że będziemy o nich słyszeć coraz częściej.

- Fasada na tapecie. Szyld od zawsze był i jest formą reklamy i momunikacji z klientem. Czy nowe uregulowania prawne związane z ich wyglądem i rozmiarem mogą to zaburzyć? Pytamy o to naszych ekspertów - doświadczonych detalistów.

- Okno na świat. Do odważnych świat należy. Udowadnia to Brygida Wagner, wcześniej dzinnikarka z kilkunastoletnim stażem, a obecnie właścicielka Delikatesów Kulinarnych DeQ w Łodzi.

- Powrót do korzeni. - Uważamy, że skala wzrostu kosztów jest tak duża, że niestety, będzie musiało to znaleźć odzwierciedlenie w wyższych cenach - przyznaje Tomasz kurpisz, prezes Grupy Hortex.

114 strony

Łaskawy kalendarz

Wielkimi krokami zbliża się majówka, która jest symbolicznym rozpoczęciem sezonu grillowego. W tym roku kalendarz jest wyjątkowo łaskawy dla pracujących Polaków. 1 maja wypada bowiem w  poniedziałek, a 3 w  środę, co oznacza, że wyjazdy na tzw. długi weekend rozpoczną się już w  piątek 28 kwietnia. To ważna informacja, bo im więcej dni ustawowo wolnych od pracy, tym lepsza sprzedaż produktów okołogrillowych, zwłaszcza jeśli dopisze pogoda. I  nie chodzi wyłącznie o  artykuły spożywcze, o  czym szczegółowo piszemy w  raporcie specjalnym Grill (s. 64). Zresztą sezon wiosenno-letni jest jednym z  najlepszych sprzedażowo nie tylko ze względu na uwielbienie Polaków do dań z  rusztu. Mowa o  lodach impulsowych (s. 42), cydrze (s. 82), piwie (s. 85) czy wodzie i  napojach bezalkoholowych (s. 94). Reprezentanci tych kategorii powinni znaleźć się na półkach każdej placówki spożywczej, zwłaszcza tej definiowanej jako convenience. O  przyszłości tych sieci, których zresztą w  Polsce przybywa, szczegółowo pisze Katarzyna Pierzchała w  artykule pt. „Moda na wygodę” (s. 18). Detaliści na razie mogą odetchnąć z  ulgą, jeśli chodzi o  ustawowy zakaz handlu w  niedziele. Co prawda Rada Ministrów wnikliwie pochyliła się nad obywatelskim projektem ustawy, ale wytknęła mu wiele nieścisłości i  zagrożeń. Ustawa nie wejdzie więc w życie wcześniej niż 1 stycznia 2018 r. I  tym (mało) optymistycznym akcentem zachęcam Państwa zarówno do zapoznania się z  kwietniowym numerem „Handlu”, jak i  naszą nową stroną www.handelextra.pl.

Ilona Mrozowska
zastępca redaktora naczelnego
"Handel"
Ilona Mrozowska

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Gdzie znajdę najnowsze wydanie?

    Wejdź na stronę: www.e-wydania.media.com.pl
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska

  • Kontakt w sprawie reklamy

    Czytaj najnowsze wydanie miesięcznika "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy:

    Anna Piskorz Dorota Fabiszewska

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.