- Zmienia się struktura sprzedaży. - W ostatnim roku dyskontom udało się utrzymać wzrost głównie dzięki znaczącemu poszerzeniu oferty produktów markowych - mówi Olga Wieczorek, konsultant ds. sieci detalicznych w Nielsenie.

- Handel stał się sztuką. - Sklep musi mieć tożsamość. Mój ma wiele wyróżników, m.in. szeroki wybór produktów świeżych i lokalnych - uważa Bogusław Dytko, właściciel Chaty Polskiej w Nowym Miasteczku.

- Na sam szczyt. Wszystkie nowe techniki reklamowe docierały do nas z pewnym opóźnieniem, ale obecnie bez wątpienia nie pozostajemy w tyle - od lokowania produktu zaczynając a na tradycyjnej reklamie kończąc.

- Mniejsze sklepy, większa sieć. Dwadzieścia nowych sklepów zaplanował na 2016 r. zarząd sieci Piotr i Paweł. Kilka z nich będzie w mniejszym, testowanym od kilku miesięcy, formacie franczyzowym.

- Kozie i nie tylko. - Według najnowszych danych Nielsena kategoria serów kozich osiągnęła sprzedaż około 1500 ton rocznie, co daje im 10-proc. udział ilościowy w całej kategorii serów w Polsce - mówi Krzysztof Samborek, general manager w firmie Euria Polska.

82 stron

Bez precedensu

Od lat żadna rządząca partia w tak krótkim czasie od przejęcia sterów nie podjęła się tylu nowych wyzwań co obecna. Inna sprawa, że PiS jest pierwszą po 1989 r. partią, która rządzi samodzielnie, zatem w zasadzie mówimy o sytuacji bez precedensu. Ale do rzeczy. Dobiegają końca prace nad podatkiem obrotowym dla sklepów, którego wprowadzenie jest jednym z priorytetów nowego rządu. Premier Beata Szydło (o czym piszemy więcej na str. 10) przyznaje, że wie, iż ma on wielu przeciwników, jednak jest niezbędny, by poprawić wpływy budżetowe i sfinansować prospołeczny program 500+. Prawdopodobnie już wiosną każdy rodzic – bez względu na dochód – otrzyma 500 zł finansowego wsparcia na drugie dziecko i kolejne, przy czym w uboższych rodzinach dodatek ten będzie wypłacany także na pierwsze lub jedyne dziecko. Jak dalece taki miesięczny zastrzyk gotówki wpłynie (a wpłynie na pewno) na wzrost popytu na żywność i inne dobra konsumenckie okaże się z czasem. Podobnie jak to, ile ostatecznie pieniędzy wpłynie do państwowej kasy tytułem nowego podatku. Jedno jest pewne. Ten rok, podobnie jak ubiegłoroczny wynik wyborów, może okazać się dla branży FMCG przełomowy.

Na razie jednak branża porusza się utartym szlakiem. Po sezonie świątecznym producenci słodyczy liczą na ożywienie sprzedaży z okazji Dnia Babci czy walentynek, a papierosów cieszą się, że 2016 r. to pierwszy rok od lat, w którym nie ma podwyżki akcyzy na ich wyroby. Ponieważ każdy nowy rok skłania do podsumowań oraz planów, Olga Wieczorek, konsultant ds. sieci detalicznych w Nielsenie, informuje m.in., które kategorie w branży straciły, a które zyskały na znaczeniu (str. 26), Robert Krzak, wiceprezes sieci Piotr i Paweł zdradza zaś, ile w 2016 r. pojawi się nowych sklepów pod tym szyldem (str. 24).

W imieniu własnym oraz redakcji życzę wszystkim Czytelnikom wielu zawodowych sukcesów w 2016 r.



Ilona Mrozowska
zastępca redaktora naczelnego
"Handel"
Ilona Mrozowska

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Gdzie znajdę najnowsze wydanie?

    Wejdź na stronę: www.e-wydania.media.com.pl
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska

  • Kontakt w sprawie reklamy

    Czytaj najnowsze wydanie miesięcznika "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy:

    Anna Piskorz Dorota Fabiszewska

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.