W numerze między innymi:

- Zamieszanie w koszyku – chemia i kosmetyki. Mimo że po pierwszym lockdownie klienci wrócili do drogerii, to kanał ten stracił udziały w rynku na rzecz dyskontów. Obroniły się małe sklepy.

- Zwyczaje zakupowe po roku pandemii. Czym można przyciągnąć konsumenta do częstszych zakupów stacjonarnych – m.in. to panel Ariadna zbadał specjalnie dla miesięcznika „Handel” i naszego siostrzanego tytułu „Media Marketing Polska”.

- Każdy krok jest ważny. Praca w handlu i prowadzenie własnego sklepu w dzisiejszych czasach przypomina ekstremalny i długodystansowy bieg z przeszkodami. Ale wszystko jest do zrealizowania – uważa Sylwia Olechno, dyrektor generalna Grupy Chorten.

- Nisza, która dociera do małych sklepów. Wegańskie, bezglutenowe, bezcukrowe czy ekologiczne słodycze to już asortyment nie tylko dla placówek w dużych miastach, przekonuje Iwona Kasica, prezes MeGusto, spółki produkującej krówki, batony, czekolady i bakalie o takich właściwościach.

- Oszczędzanie a inwestowanie. Na inwestowanie zawsze jest dobry czas. Kwestią jest tylko zakres i skala. Teraz trzeba precyzyjniej inwestować, określając priorytety – uważają eksperci „Handlu” i podpowiadają też, gdzie szukać oszczędności.

- Samoobsługowa pokusa W momencie pojawienia się kas samoobsługowych złodzieje spostrzegli szansę na nowe możliwości oszustw i wykorzystują luki w zabezpieczeniach. Straty w sklepach spożywczych sięgają nawet 4% – szacuje Checkpoint Systems. Czy można ich uniknąć?

 124 strony o handlu

Rok i co dalej?

W MARCU MIJA ROK OD WPROWADZENIA PIERWSZYCH OBOSTRZEŃ ZWIĄZANYCH Z PANDEMIĄ. I choć przybywa tych, którzy nie chcą dłużej słuchać, czytać i oglądać materiałów o niej, to warto w kontekście prowadzenia takiego biznesu, który zamykany nie był, zwrócić uwagę na kilka kwestii, które handel już zmieniły i tak odmieniony pozostanie.

Po pierwsze, online versus offline. W e-commerce debiutują nad Wisłą kolejni gracze – rozmowę z tym najmłodszym, czyli Barborą należącą do właściciela Stokrotki, przeczytają Państwo w tym wydaniu, a o polskiej wersji Amazona w felietonie Tomasza Wygnańskiego z naszego siostrzanego tytułu „Media Marketing Polska”. I choć wszyscy są przekonani, że pandemia już na dobre nauczyła Polaków kupować przez internet także produkty spożywcze, to... hola! Specjalnie dla „Handlu” panel Ariadna przeprowadził badanie, jak teraz, tzn. po roku pandemii, zmieniły się kanały zakupowe i nawyki konsumentów. I niech mi Państwo uwierzą, do prymatu e-commerce jeszcze niezmiernie daleko.

Po drugie, to koszyk zakupowy. Po zaskakujących wzrostach niektórych kategorii nastąpiły zjawiska bardziej przewidywalne – umacnianie się produktów „wolnych od...” i rozbudowa tego typu półek również w mniejszych sklepach. Tu zachęcam do przyjrzenia się podsumowaniom zakupów spożywczych, chemicznych i kosmetycznych, które firmuje Nielsen, i wywiadu z MeGusto – małym graczem, który przekonuje, że właśnie bezlaktozowe, wegańskie, ekologiczne itp. produkty – z natury droższe – to już asortyment dla sklepów kanału tradycyjnego.

Po trzecie, to właśnie tradycja, a dokładniej tradycja w tradycji. To będą już drugie święta „z pandemią” i eksperci są pewni – Polacy nie wydadzą w sklepach mniej niż wcześniej, warto dobrze zaopatrzyć małe i tzw. bliskie sklepy przed Wielkanocą, bo to w nich Polacy będą skłonni zrobić zakupy. O kluczowych kategoriach i wielkanocnych trendach, w tym wegańskim, piszemy w raporcie. I przypominamy – że również tradycją, zarówno świąteczną, jak i wiosenną, są wielkie porządki. To też asortyment wart uwagi.

Po czwarte, rozwój, czyli coś, o czym każdy przedstawiciel biznesu myśli bez względu na czas. Dla jednych oznacza to rozbudowę grupy – Chorten, o którym opowiada jego dyrektor generalna, którą widzą Państwo na okładce, dynamicznie rośnie. Na najbliższy czas zapowiada szczególne zainteresowanie rozbudową na południu i zachodzie Polski. Dla innych taki czas jak ten to moment na bardzo precyzyjne inwestowanie – w rozwiązania, które przynoszą oszczędności. O tym dyskutują detaliści w „Głosie branży” w tym wydaniu.

A nie tylko na nadchodzący czas świąteczny życzymy Państwu: radości, obfitości i energii do rozwijania polskiego handlu.



Michalina Szczepańska






redaktor naczelna
miesięcznika „Handel”
Michalina Szczepańska

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Handel Extra",
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu

    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Handel

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.