- Polacy handel mają w genach. Listopadowym targom organizowanym przez GK Specjał w Jasionce k. Rzeszowa po raz pierwszy towarzyszyła konferencja poświęcona teraźniejszości i przyszłości polskiego handlu. Wsparcia merytorycznego przedsięwzięciu udzieliła m.in. redakcja „Handlu”, która zorganizowała debatę „Handel i producenci to dwie strony medalu. Dlaczego nie jedna? Blaski i cienie współpracy polskich dystrybutorów i producentów”. Wzięli w niej udział producenci i przedstawiciel handlu. Oto szczegółowa relacja.

- Dziś nie ma uniwersalizmu. – Handel spożywczy idzie w kierunku gastronomii, szeroko pojęty handel – w usługi, a tradycyjna sprzedaż w e-commerce – mówi w rozmowie z „Handlem” Bogdan Łukasik, przewodniczący rady nadzorczej Modern Expo Group, międzynarodowego producenta i dostawcy kompleksowego wyposażenia dla branży handlowej.

- W labiryncie zdarzeń. Coraz bardziej roszczeniowi pracownicy, zakaz handlu w niedziele oraz zmieniające się gusta klientów – z takimi wyzwaniami musieli się mierzyć detaliści w tym roku. Łatwo więc nie było. W 2019 r. przed nimi kolejne wyzwania, w tym tylko jedna niedziela handlowa w miesiącu.

- VAT-owy drogowskaz. Nabywcy muszą dokładnie sprawdzać, od kogo kupują towar. Jeśli nie zweryfikują kontrahentów, to znaczy, że nie dochowują należytej staranności i grożą im za to poważne konsekwencje. Aby się ich ustrzec, Ministerstwo Finansów przygotowało wytyczne.

- Szybciej niż rynek. Hortex 3.0 to firma, która sprzedaje produkty odpowiadające na trendy konsumenckie, bardzo dobrze rozumie rynek i klientów – o nowej strategii mówi Paweł Gurgul, prezes zarządu Hortexu.

82 strony

Niedziele.

Reaktywacja

W najbardziej dla handlu gorącym okresie wrócił temat niedziel. Z jednej strony za sprawą nowelizacji ustawy o zakazie otwierania sklepów w ten dzień, będącej skutkiem wykorzystania furtki w przepisach. Z drugiej zaś dużą aktywnością tych, którzy chcieliby wrócić do stanu sprzed marca, gdy wszystkie sklepy mogły w niedziele pracować. „Lex Żabka”, bo tak określana jest w branży nowelizacja, jest reakcją na otwieranie sklepów tej sieci w niedziele, bo prowadzą działalność pocztową. Zaprotestowali ci detaliści, którzy nie chcieli lub nie mogli w ten dzień handlować (prowadząc np. kilka sklepów), a dla których sklepy Żabki stanowią mocną konkurencję. Nowelizacja trafiła do Sejmu i w grudniu, czyli przed świętami, o jej losach zdecydują posłowie. Piszę ten tekst jeszcze przed 5 grudnia, gdy nowelizacja trafi pod obrady sejmowej komisji, państwo, czytając go, będziecie już znać dalsze losy proponowanych zmian przepisów. Janusz Śniadek, poseł PiS, sejmowy sprawozdawca jest przekonany, że nowelizacja szybko pokona sejmowe ścieżki. Ale coraz wyraźniej słychać głosy tych, którzy stracili na niehandlowych niedzielach (m.in. centra handlowe). Więcej o różnych projektach ustaw związanych z pracą sklepów w niedziele – w numerze. Raport specjalny tradycyjnie już w grudniowym wydaniu poświęciliśmy kategoriom ważnym przed sylwestrem i w okresie karnawału. Koniec roku skłania do zadania pytania, jaki był. Dobry, bo rosła gospodarka i dochody Polaków, którzy wydawali w sklepach jeszcze więcej niż w poprzednim roku. Ciekawy, bo pojawiło się wiele innowacyjnych produktów spożywczych i mocniej zarysowały się trendy na rynku detalicznym. Trudny z powodu problemów z brakiem pracowników, rosnącymi kosztami prowadzenia biznesowej działalności, nieprzewidywalnością i problemami z interpretacją nowych regulacji prawnych, a także zaostrzeniem się konkurencji, szczególnie w detalu. Na podsumowanie mamy jeszcze trochę czasu, podobnie jak na przewidywanie tego, jaki będzie rok 2019.

Radosnych, spokojnych świąt Bożego Narodzenia i szczęśliwego nowego roku.

Barbara Mikusińska-Ozdobińska
redaktor naczelny
"Handel"
Barbara Mikusińska-Ozdobińska

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Handel Extra",
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu

    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Handel

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.