- Sklepiki szkolne w potrzasku. Pojawiły się szacunki, że nawet 80 proc. sklepików szkolnych zlikwidowano od 1 września. To skutek rozporządzenia zakazującego sprzedawania tam tzw. śmieciowego jedzenia. Czy możliwy jest jeszcze ich powrót do szkół?

- Kontakty w cenie. Kompetentny, uprzejmy, z doświadczeniem w branży, najlepiej długo pracujący u jednego pracodawcy - takimi cechami powinien charakteryzować się idealny przedstawiciel handlowy. Do takiej definicji zgodnym chórem doszli detaliści, z którymi rozmawialiśmy.

- Hity rozdane. Po raz 14. wyróżniliśmy najlepszych z najlepszych w branży FMCG. Uroczystość wręczenia nagród za sprzedażowe hity odbyła się 24 września w restauracji Belvedere w stołecznych Łazienkach.

- Jest prawie tysiąc, będzie więcej. Sukcesywnie zagęszczamy naszą sieć. Dążymy do tego, abyśmy już niedługo mogli pochwalić się zasięgiem ogólnopolskim - ujawnia Marek Szybalski, wiceprezes spółki Rabat Detal, operatora franczyzowej sieci Rabat.

- Porządek w zamrażarce. W sklepie osiedlowym warto postawić na markowe produkty mrożone, ale by na nich zarobić, dobór asortymentu musi być zrównoważony, a w zamrażarce powinien zaś zawsze panować ład.

98 stron

Nie wszyscy mają powody do świętowania.

„W styczniu 1993 r. otwarto w Polsce pierwszy hipermarket. Był to Hit, Auchan, Hypernova czy Real?” Oczywiście Hit. „Z którego kraju pochodzą zupki chińskie?” – wbrew nazwie wcale nie z Chin, ale z Japonii. „Kiedy pierwsza Kinder Niespodzianka pojawiła się w sprzedaży?” – w latach 70. Te i inne pytania padły podczas quizu „Handlu” przygotowanego specjalnie na galę wręczenia nagród w tegorocznej 14. już edycji konkursu Hit Handlu Wybór Detalistów. Na uroczystej gali, która odbyła się 24 września w hotelu Belvedere w Łazienkach Królewskich, licznie zjawili się zarówno laureaci, jak i specjalnie zaproszeni na ten wieczór goście. Galę prowadziła Marzena Rogalska. Za wspólnie spędzony czas serdecznie dziękujemy i mamy nadzieję – do zobaczenia za rok! W tym wydaniu „Handlu” zapraszamy natomiast do zapoznania się z obszernym fotoreportażem z tego wydarzenia (str. 76).

W ciepły jesienny wieczór humory bez wątpienia dopisywały naszym gościom. Niestety, nie można tego powiedzieć o właścicielach szkolnych sklepików, dla których biznes ten jest często głównym źródłem utrzymania, obawiają się o swoją przyszłość. Pojawiły się szacunki, że nawet 80 proc. sklepików szkolnych po 1 września może zniknąć! Do nowych przepisów, bez wątpienia korzystnych dla dzieci, nie zdążyli się bowiem dostosować ani detaliści, ani nawet producenci. Dyrektorka jednej ze stołecznych podstawówek proponuje nawet producentom, aby opracowali logotyp, np. model znaczka w postaci tarczy szkolnej, który umieszczaliby na artykułach dopuszczonych do sprzedaży w sklepikach szkolnych. Zyskaliby na tym m.in. detaliści, bo w hurtowni produkty te od razu rzucałyby się w oczy. To przykład kolejnej reformy, w której najpierw niejasne przepisy weszły w życie, a dopiero później pojawiła się merytoryczna dyskusja. Więcej na temat tej gorącej sprawy przeczytają Państwo w artykule Katarzyny Pierzchały „Sklepiki szkolne w potrzasku” (str. 14).



Ilona Mrozowska
zastępca redaktora naczelnego
"Handel"
Ilona Mrozowska

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Gdzie znajdę najnowsze wydanie?

    Wejdź na stronę: www.e-wydania.media.com.pl
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska

  • Kontakt w sprawie reklamy

    Czytaj najnowsze wydanie miesięcznika "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy:

    Anna Piskorz Dorota Fabiszewska

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.