W numerze między innymi:

- Niedziele zmieniły polski handel. Siedem niedziel – tylko tyle będzie handlowych w 2020 r. Tym samym ustawa o ograniczeniu handlu w niedziele, która zaczęła obowiązywać w marcu 2018 r., zacznie funkcjonować w pełnym zakresie. Przez ten czas pokazała jedno – Polacy są bardzo kreatywnym narodem.

- Złapali wiatr w żagle. Szynka za 15 zł za kilogram już się u nas nie sprzeda – mówią Edyta i Mirosław Loskowie, właściciele 11 sklepów EMI Market na Śląsku. Wbrew rynkowym kierunkom otwierają duże sklepy, zgodnie z trendami stawiają zaś na świeżość i lokalność. W planach mają m.in. kolejne placówki stacjonarne i uruchomienie e-sklepu, panele solarne i elektroniczne wyświetlacze.

- Pierwszy Eurospar. Strefa bistro z kawiarnią Bean Tree Café, bar sałatkowy, stoiska z włoskimi produktami, a także z rzemieślniczymi piwami rozlewanymi prosto z beczek – tak prezentuje się pierwszy sklep otwarty przez Spar Group w Polsce.

- Potrzeba nam stabilności. Zdrowia, spokoju i przewidywalności na 2020 r. życzą sobie detaliści, którzy w sondzie „Handlu” podsumowują ubiegły rok i zdradzają plany na bieżący.

- 5 kroków do... paragonu z NIP-em. Zgodnie z nowelizacją ustawy o podatku od towarów i usług od 1 stycznia 2020 r. przepisy dotyczące wystawiania faktur do paragonów uległy zmianie. W konsekwencji przedsiębiorcy mogą wystawić fakturę do paragonu wyłącznie w sytuacji, gdy sprzedawca zamieści na nim NIP nabywcy.

90 stron o handlu

Z prądem i pod prąd

NAJWIĘKSI DETALIŚCI OTWIERAJĄ CORAZ MNIEJSZE SKLEPY, A LOKALNI GRACZE ZE ŚLĄSKA ROZWIJAJĄCY SIEĆ EMI MARKET, BOHATEROWIE NASZEJ OKŁADKI, PRZEKONUJĄ, ŻE WARTO PŁYNĄĆ POD PRĄD. Tak też robią, otwierając coraz... większe placówki. Jednocześnie jednak, zgodnie z głównym nurtem, oferują w nich jak najwięcej regionalnych produktów od małych dostawców. Płynięcie pod prąd podoba się też Indykpolowi. Jego prezes tłumaczy, dlaczego – wzorem wielu dużych mięsnych graczy z Zachodu, ale i z naszej części Europy – nie zabiera się do tworzenia drugiej, wegańskiej biznesowej nogi. W tej mięsnej części robi jednak wiele prośrodowiskowych inwestycji – tu zgodnie z trendem.

Do niedołączania do masowego wkraczania na rynek sprzedaży internetowej przekonują nasi rozmówcy reprezentujący tych mniejszych detalistów działających w kanale tradycyjnym. Chyba że mają do zaoferowania specjalistyczny, słabo dostępny produkt. Czyli znowu: jeśli „handlować” zgodnie z głównym nurtem, to produktami „pod prąd”.

By pozostać przez kolejne lata w głównym nurcie, warto już oglądać różne niszowe nowinki i dopiero rodzące się trendy. I to pokazujemy w naszym raporcie o nabiale – o tym, co jest dziś, i o tym, co będzie jutro. Debiutujemy w tym wydaniu z dwoma dziennikarskimi formatami. Pierwszy to raport motoryzacyjny, który jest rozszerzeniem comiesięcznej rubryki, w której opisujemy praktyczne aspekty nabycia samochodu dla firmy. Zajmujemy się w nim tegorocznymi premierami, radzimy, na co zwrócić uwagę przy wyborze samochodu i poruszamy wątek ekologicznych rozwiązań wprowadzanych przez producentów. Drugi nasz debiut to rubryka „dla zwierząt”, w której co miesiąc będziemy się przyglądać rynkowi produktów i usług dla psów oraz kotów, a także aspektom handlowym tego rynku.

Zachęcam do spędzenia czasu z nami – i w formie lektury papierowego wydania, i zaglądania po porcję wiadomości, analiz i dodatkowych materiałów audio oraz wideo na portal handelextra.pl. Tu też pokazujemy, jak płynąć z prądem, a jak pod prąd.


Michalina Szczepańska






redaktor naczelna
miesięcznika „Handel”
Michalina Szczepańska

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Handel Extra",
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu

    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Handel

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.