- Różne misje, różne formaty. Przeciętny konsument zna 16 różnych marek sieci, a w ciągu 30 dni poprzedzających badanie (lipiec 2018 r.) przeprowadzone przez ARC Rynek i opinia wśród dorosłych osób z miejscowości powyżej 5 tys. mieszkańców zrobił zakupy w sklepach pod pięcioma różnymi szyldami. W każdym realizuje inne misje zakupowe.

- Z duchem czasu. Kluczem do sukcesu na Facebooku jest nie tyle zdobycie dużej liczby fanów, ile ich aktywność. To pierwsza i najważniejsza zasada, o której trzeba wiedzieć przy próbie budowania aktywnego i przyciągającego konsumentów profilu sklepu.

- System coraz bardziej szczelny. – Uczciwy przedsiębiorca może zwiększyć swoje bezpieczeństwo w obrocie gospodarczym, między innymi rzetelnie weryfikując swoich kontrahentów biznesowych i zwracając uwagę na okoliczności, w jakich przebiega transakcja – mówi Paweł Cybulski, podsekretarz stanu w Ministerstwie Finansów, zastępca szefa Krajowej Administracji Skarbowej.

- Rzut oka na konkurencję. Dobra konkurencja nie jest zła, ale ta nasza jest raczej agresywna, choć inspirująca – przyznają detaliści, którzy wzięli udział w kolejnej sondzie „Handlu”.

- Gala na jubileusz. Wręczenie nagród laureatom 17. edycji konkursu Hit Handlu oraz jubileusz 25-lecia miesięcznika „Handel” były asumptem do wyjątkowej gali, jaka odbyła się pod koniec września w stołecznej restauracji Belvedere.

130 stron

Hit Handlu pół na pół Chociaż dla handlu małoformatowego najważniejsze kategorie to piwa, wódki i papierosy, a także lody (impulsy!), to przecież konsumenci kupują w nich nie tylko te produkty. Właściciele sklepów tego kanału dystrybucji doskonale orientują się, czego ich klienci potrzebują, znają ich i wiedzą, co się dobrze u nich sprzedaje. Wiedzą tą dzielą się podczas badania, które wyłania zwycięzców naszego konkursu Hit Handlu. W tegorocznej edycji laureatami zostały produkty w 85 kategoriach, przy czym połowa z nich po raz kolejny. Ich producenci odebrali nagrody podczas gali, która odbyła się pod koniec września. Wyjątkowej, bo świętowaliśmy równocześnie 25-lecie „Handlu”. Choć okazji do wspomnień nie brakowało, to jednak gala była radosnym wydarzeniem. Dużo emocji dostarczył wszystkim quiz, a wzruszeń koncert Sławka Uniatowskiego. Fotorelacja z gali – w numerze. Wróćmy do najważniejszych kategorii dla sklepów małoformatowych, czyli alkoholi. Tu – jak podaje Nielsen – liczą się głównie te mocne, o czym piszemy w raporcie specjalnym poświęconym temu rynkowi. Dobra wiadomość dla sklepów o mniejszej powierzchni – małe pojemności wódek są na topie. Z kolei w artykule „Dobry rok” Magdalena Weiss poddaje analizie kategorię piwa. Tytuł doskonale odzwierciedla tegoroczną sytuację jego sprzedaży. Tylko w ciągu letnich miesięcy zwiększyła się rok do roku dwucyfrowo, co także powinno cieszyć właścicieli sklepów. Nie zapominajmy o lodach, których rotacja była w lecie tak duża, że momentami zaczynało ich brakować, co podkreślał podczas gali przedstawiciel firmy Koral. Czy dobra letnia koniunktura będzie trwała jesienią i zimą? Wszystko wskazuje, że tak, chociaż nad handlem, zwłaszcza małoformatowym, znów zbierają się czarne chmury. Solidarność domaga się nowelizacji przepisów o handlu w niedziele, a wśród wielu postulatów zgłoszonych Ministerstwu Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej jest kuriozalne objęcie zakazem... sklepów franczyzowych. Czy znów, jak dwa lata temu, właściciele takich placówek będą musieli demonstrować pod Sejmem?

Barbara Mikusińska-Ozdobińska
redaktor naczelna
"Handel"
Barbara Mikusińska-Ozdobińska

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Gdzie znajdę najnowsze wydanie?

    Wejdź na stronę: www.e-wydania.media.com.pl
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska

  • Kontakt w sprawie reklamy

    Czytaj najnowsze wydanie miesięcznika "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy:

    Anna Piskorz Dorota Fabiszewska

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.