-
Magazyn "Handel"
10 (395) 2023-10-10
-
Magazyn "Handel"
11 (406) 2024-11-15
-
Magazyn "Handel"
10 (405) 2024-10-18
-
Magazyn "Handel"
9 (404) 2024-09-18
-
Magazyn "Handel"
7-8 (403) 2024-08-20
-
Magazyn "Handel"
6 (402) 2024-06-18
-
Magazyn "Handel"
5 (401) 2024-05-20
-
Magazyn "Handel"
4 (400) 2024-04-17
-
Magazyn "Handel"
3 (399) 2024-03-18
-
Magazyn "Handel"
2 (398) 2024-02-12
-
Magazyn "Handel"
12-1 (397) 2023-12-11
-
Magazyn "Handel"
11 (396) 2023-11-13
-
Magazyn "Handel"
9 (394) 2023-09-11
-
Magazyn "Handel"
7-8 (393) 2023-07-25
-
Magazyn "Handel"
6 (392) 2023-06-12
-
Magazyn "Handel"
5 (391) 2023-05-15
-
Magazyn "Handel"
4 (390) 2023-04-11
-
Magazyn "Handel"
3 (389) 2023-03-10
-
Magazyn "Handel"
2 (388) 2023-01
-
Magazyn "Handel"
12-1 (387) 2022-12
-
Magazyn "Handel"
11 (386) 2022-11
-
Magazyn "Handel"
10 (385) 2022-10
-
Magazyn "Handel"
9 (384) 2022-9
-
Magazyn "Handel"
7-8 (383) 2022-7
-
Magazyn "Handel"
6 (382) 2022-6
-
Magazyn "Handel"
5 (381) 2022-5
-
Magazyn "Handel"
4 (380) 2022-4
-
Magazyn "Handel"
3 (379) 2022-3
-
Magazyn "Handel"
2 (378) 2021-2
-
Magazyn "Handel"
12-1 (377) 2021-12
-
Magazyn "Handel"
11 (376) 2021-11
-
Magazyn "Handel"
10 (375) 2021-10
-
Magazyn "Handel"
9 (374) 2021-9
-
Magazyn "Handel"
7-8 (373) 2021-7
-
Magazyn "Handel"
6 (372) 2021-6
-
Magazyn "Handel"
5 (371) 2021-5
-
Magazyn "Handel"
4 (370) 2021-4
-
Magazyn "Handel"
3 (369) 2021-3
-
Magazyn "Handel"
2 (368) 2021-2
-
Magazyn "Handel"
12-1 (367) 2020-12
-
Magazyn "Handel"
11 (366) 2020-11
-
Magazyn "Handel"
10 (365) 2020-10
-
Magazyn "Handel"
9 (364) 2020-9
-
Magazyn "Handel"
7-8 (363) 2020-7
-
Magazyn "Handel"
6 (362) 2020-6
-
Magazyn "Handel"
5 (361) 2020-5
-
Magazyn "Handel"
4 (360) 2020-4
-
Magazyn "Handel"
3 (359) 2020-3
-
Magazyn "Handel"
2 (358) 2020-1
-
Magazyn "Handel"
12-1 (357) 2019-12
-
Magazyn "Handel"
11 (356) 2019-11
-
Magazyn "Handel"
10 (355) 2019-10
-
Magazyn "Handel"
9 (354) 2019-9
-
Magazyn "Handel"
7-8 (353) 2019-8
-
Magazyn "Handel"
6 (352) 2019-5
-
Magazyn "Handel"
5 (351) 2019-5
-
Magazyn "Handel"
4 (350) 2019-4
-
Magazyn "Handel"
3 (349) 2019-3
-
Magazyn "Handel"
2 (348) 2019-1
-
Magazyn "Handel"
12-1 (347) 2019-12
-
Magazyn "Handel"
11 (346) 2018-11
-
Magazyn "Handel"
10 (345) 2018-10
-
Magazyn "Handel"
9 (344) 2018-9
-
Magazyn "Handel"
7-8 (343) 2018-7-8
-
Magazyn "Handel"
6 (342) 2018-6
-
Magazyn "Handel"
5 (341) 2018-5
-
Magazyn "Handel"
4 (340) 2018-4
-
Magazyn "Handel"
3 (339) 2018-3
-
Magazyn "Handel"
2 (338) 2017-2
-
Magazyn "Handel"
12-1 (337) 2017-12
-
Magazyn "Handel"
11 (336) 2017-11
-
Magazyn "Handel"
10 (335) 2017-10
-
Magazyn "Handel"
9 (334) 2017-9
-
Magazyn "Handel"
7-8 (333) 2017-7-8
-
Magazyn "Handel"
6 (332) 2017-6
-
Magazyn "Handel"
5 (331) 2017-5
-
Magazyn "Handel"
4 (330) 2017-4
-
Magazyn "Handel"
3 (329) 2017-3
-
Magazyn "Handel"
2 (328) 2017-2
-
Magazyn "Handel"
12-1 (327) 2016-12
-
Magazyn "Handel"
11 (326) 2016-11
-
Magazyn "Handel"
10 (325) 2016-10
-
Magazyn "Handel"
9 (324) 2016-9
-
Magazyn "Handel"
7-8 (323) 2016-8
-
Magazyn "Handel"
6 (322) 2016-6
-
Magazyn "Handel"
5 (321) 2016-5
-
Magazyn "Handel"
4 (320) 2016-4
-
Magazyn "Handel"
3 (319) 2016-3
-
Magazyn "Handel"
2 (318) 2016-1
-
Magazyn "Handel"
12-1 (317) 2015-12
-
Magazyn "Handel"
11 (316) 2015-11
-
Magazyn "Handel"
10 (315) 2015-10
-
Magazyn "Handel"
9 (314) 2015-09
-
Magazyn "Handel"
7-8 (313) 2015-08
-
Magazyn "Handel"
6 (312) 2015-06
-
Magazyn "Handel"
5 (311) 2015-05
-
Magazyn "Handel"
4 (310) 2015-04
-
Magazyn "Handel"
3 (309) 2015-03
-
Magazyn "Handel"
1-2 (308) 2015-01
-
Magazyn "Handel"
12 (307) 2014-12
-
Magazyn "Handel"
11 (306) 2014-11
-
Magazyn "Handel"
10 (305) 2014-10
-
Magazyn "Handel"
9 (304) 2014-09
-
Magazyn "Handel"
7-8 (303) 2014-07
-
Magazyn "Handel"
6 (302) 2014-06
-
Magazyn "Handel"
5 (301) 2014-05
-
Magazyn "Handel"
4 (300) 2014-04
-
Magazyn "Handel"
3 (299) 2014-03
-
Magazyn "Handel"
1-2 (298) 2014-02
-
Magazyn "Handel"
12 (297) 12.2013
-
Magazyn "Handel"
11 (296) 11.2013
-
Magazyn "Handel"
10 (295) 10.2013
-
Magazyn "Handel"
9 (294) 09.2013
-
Magazyn "Handel"
7-8 (293) 08.2013
-
Magazyn "Handel"
6 (292) 06.2013
-
Magazyn "Handel"
5 (291) 05.2013
-
Magazyn "Handel"
4 (290) 04.2013
-
Magazyn "Handel"
03 (289) 03.2013
-
Magazyn "Handel"
01-02 (288) 02.2013
-
Magazyn "Handel"
12 (287) 12.2012
-
Magazyn "Handel"
11 (286) 11.2012
-
Magazyn "Handel"
10 (285) 10.2012
-
Magazyn "Handel"
9 (284) 09.2012
-
Magazyn "Handel"
7-8 (283) 07.2012
-
Magazyn "Handel"
6 (282) 6.2012
-
Magazyn "Handel"
5 (281) 5.2012
-
Magazyn "Handel"
4 (280) 4.2012
-
Magazyn "Handel"
3 (279) 3.2012
-
Magazyn "Handel"
1 (278) 2.2012
-
Magazyn "Handel"
1 (277) 1.2012
-
Magazyn "Handel"
Prenumerata roczna
W numerze między innymi:
• 4P po 30 latach. Wiele zmienia się w marketingu, ale nadal miks: product, price, place, promotion, pozostaje podstawą efektywnych działań marketingowych. Przyjrzyjmy się ewolucji polskiego rynku FMCG przez pryzmat marketingowych „P”.
• Dekady rewolucji. Powiedzieć, że to był rozwój czy ewolucja – to za mało. Tak intensywnych dziesięcioleci pod względem zmian w każdym obszarze branża handlowa nie przeżywała nigdy.
• Żywność to piękny biznes. Z ałożył firmę w 1990 r. wraz z pięcioma wspólnikami: Jerzym Kasperczykiem, Sławomirem Rusinkiem, Zdzisławem Stuglikiem, Józefem Szczurem i Piotrem Kramerem. Podobnie „jak wielu porządnych polskich przedsiębiorców” zaczęli od garażu, aby dojść do pozycji dużej, międzynarodowej firmy. Obecnie jej produkty trafiają do 60 krajów na całym świecie.
• Sklep jako agora. Historia Grupy Specjał sięga 1990 r., trzy lata później rozwijała się jako hurtownie patronackie dużych producentów branży spożywczej, kolejno wchodziła w branżę ochroniarską i zaopatrzenia medycznego, a w 2000 r. w handel spożywczy detaliczny. To wtedy zaczęła powstawać sieć Nasz Sklep.
• Wczoraj delikatesy, jutro nowości, a zwinność zawsze. Nikogo nie trzeba przekonywać, jak bardzo przez tych 30 lat zmienił się rynek. To, co odróżnia perspektywę badawcza od przeciętnego konsumenta, to możliwość zmierzenia tych zmian, a są one potężne, podsumowuje Karolina Zajdel-Pawlak, dyrektor zarządzająca NielsenIQ w Polsce, która rynek FMCG bada pod szyldem Nielsena od 2001 r.
• Oferta szyta na miarę. W przyszłym roku minie dokładnie 20 lat, odkąd w portfolio firmy Colian pojawiły się pierwsze marki słodyczowe. Ale nie każdy wie, że Jan Kolański, prezes i założyciel spółki, zaczynał karierę w biznesie od zupełnie innej kategorii – od uprawy i konfekcjonowania ziół. Kolejny krok to przyprawy. Na początku tego stulecia rozpoczęła się przygoda ze słodyczami.
100 stron o handlu
MAMY 30 LAT! TO DUŻO I MAŁO JEDNOCZEŚNIE. WYSTARCZAJĄCO DUŻO I W WYSTARCZAJĄCO DOBRYM MOMENCIE PRZEŻYTE, BY DOŚWIADCZYĆ TYCH WSZYSTKICH WIELKICH RZECZY, KTÓRE BYŁY UDZIAŁEM POLSKIEGO HANDLU. I równocześnie na tyle mało, żeby mieć niedosyt i ogromne zaciekawienie przyszłością
i kolejnymi dekadami.
Z tej okazji przygotowaliśmy wydanie specjalne, które kręci się wokół 30. Składa się z trzech głównych części. Pierwsza to tzw. kamienie milowe ostatnich 30 lat i tu od razu zaznaczam – subiektywnie przez redakcję wybrane. Istotnych dla branży momentów było oczywiście znacznie więcej, niż jesteśmy w stanie pomieścić.
W drugiej części rozmawiamy i kreślimy sylwetki 30 doświadczonych przedsiębiorców, menedżerów i ekspertów, którzy przez te lata współtworzyli handel z wszelakich stron: hurtu, detalu, dystrybucji, produkcji itd. Tutaj ponownie: wiemy, że wielu tu nie widać. Znowuż: to kwestia ograniczeń gazety versus przestrzeni, jaką oferuje online – i tu kłaniamy się w tym miejscu Państwu nisko i prosimy: odzywajcie się i dzielcie swoimi spostrzeżeniami. Na naszym portalu HandelExtra.pl będziemy jubileuszowo teraz codziennie pokazywać i przeszłość, i przyszłość. Zależy nam, żeby nikogo tam nie zabrakło.
Trzecia część to przyszłość, czyli handel za 30 lat.
Poszczególne części przeplatamy kilkoma historycznymi okładkami z różnych czasów. Byliśmy i „wielomiesięcznikiem”, i miesięcznikiem, i dwutygodnikiem. Dokładaliśmy do analiz, koszyków cen i branżowych newsów różne lżejsze formy. Aktorzy opowiadali o swoich doświadczeniach zakupowych, ilustrowaliśmy magazyn karykaturami, ale i… zdjęciami dzieci naszych dziennikarek. Bo redakcja „Handlu” przez zdecydowanie większą część czasu była 100-procentowo żeńska. Dziś z sentymentem patrzymy na tytuły historycznych już artykułów. W pierwszym numerze podkreślaliśmy wagę... uprzejmości personelu sklepowego: „Już niedługo polski konsument będzie miał dostateczne możliwości wyboru, aby odwiedzać tylko sklepy z przyjazną, uprzejmą obsługą”. Zaznaczaliśmy, że: „Proces przemian w polskim handlu detalicznym i hurtowym będzie się nasilał. W jego wyniku, zakupy staną się dla konsumenta jakościowo nowym elementem. Na rynku dojdzie też z pewnością do zaostrzenia konkurencji pomiędzy oferentami towarów m.in. ze względu na znacznie szerszy niż dotychczas udział zachodnich producentów”. Do podobnych ciekawostek możemy zaliczyć dawne reklamy, których w naszym archiwum nie brakuje. Dla przykładu: „Energia ma nowe imię” – reklamowały się baterie Energizer i zapewniały: „Nowa bateria Energizer. Nowa marka dla Europy. Unikalna szansa dla twojego sklepu” czy lody Manhattan z hasłem: „Przyjemność, radość życia – przenieś się choć na chwilę w świat Ameryki” oraz… mięso z Niemiec „ponieważ oznacza to coś więcej”. To pokazuje też, jak wielką drogę od strony przetwórstwa żywności przeszliśmy, to przecież Polska dziś zaopatruje gros europejskich i światowych rynków w produkty spożywcze, o czym również mówią nasi „jubileuszowi” bohaterowie obecnego wydania magazynu.
To zaledwie część materiałów przygotowanych na tę okazję. Ich poszerzone wersje, zarówno w wersji do czytania, jak i słuchania znajdą Państwo na naszym portalu HandelExtra.pl, który też w jubileuszowym roku przeszedł wielki relaunch.
Do zobaczenia, przeczytania, usłyszenia, napisania i posłuchania!
redaktor naczelna
miesięcznika „Handel”
Michalina Szczepańska
-
O magazynie
Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.
-
Gdzie znajdę najnowsze wydanie?
-
Strony internetowe związane z magazynem
-
Wydarzenia związane z magazynem
-
Kontakt w sprawie reklamy
-
Kontakt z Redakcją
-
Historia magazynu
Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.
W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.
Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.
Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.
Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.