W numerze między innymi:

• Rozwój poza lotniskami. Znany m.in. ze stref bezcłowych detalista pojawia się coraz częściej na dworcach czy w centrach handlowych. Odświeżył szyldy i odmienia słowo convenience przez wiele przypadków. – Nie idziemy na starcie z Żabką, nie mamy ambicji posiadania 9 tys. sklepów – mówi jednak Dariusz Sinkiewicz, dyrektor zarządzający ds. handlowych i innowacji w Lagardère Travel Retail Polska.

• Koszyk cen: znowu mocne wzrosty. Wśród warzyw nic nie drożeje tak mocno jak cebula i jeszcze przez przynajmniej kilka miesięcy się to nie zmieni. Wzrost cen majonezu może przyprawić o ból głowy, a jeszcze gorzej wygląda to w przypadku jajek. Tylko masło tanieje. Dlaczego?

• Czarny Ląd na 55 mkw.. Afryka Shop na warszawskiej Woli jest obecny od ponad 5 lat. Zdążyli go już poznać i polubić zarówno warszawiacy, jak i mieszkający w stolicy obcokrajowcy. Jego wyróżnik to szerokie jak nigdzie w stolicy portfolio oryginalnych produktów, w tym owoców i warzyw, ulokowanych na niewielkiej przestrzeni.

 • Teraz jest palenie na bucha. Klienci oszczędzają na artykułach spożywczych, ale na papierosach już nie. Coraz większą rolę odgrywają też e-papierosy – zaprzyjaźnionych z redakcją właścicieli sklepów zapytaliśmy o ich obserwacje rynku tytoniowego i wyrobów pokrewnych.

• Innowacje, które gruntownie odmienią sklepy. Cyfryzacja handlu, energooszczędność, zrównoważony rozwój – to jedne z wiodących trendów, jakie można było zaobserwować na tegorocznych targach EuroShop poświęconych branży retail.

• Franczyza ma się dobrze, będzie jeszcze lepiej. 2879 – co najmniej tyle albo aż tyle nowych sklepów zamierzają przyłączyć w tym roku do swoich organizacji największe sieci franczyzowe w Polsce, które znalazły się w najnowszym rankingu Top 30. Redakcja „Handlu” przygotowuje go już od 19 lat.

100 stron o handlu

Lata z franczyzą

FRANCZYZĘ ANALIZUJEMY, FRANCZYZIE PRZYGLĄDAMY SIĘ I JĄ OPISUJEMY OD LAT. NASZE COROCZNE ZESTAWIENIE SIECI FRANCZYZOWYCH TO EDYCJA NUMER 19. W pierwszej numerem jeden na rynku był Lewiatan z 1,7 tys. sklepów... a Żabka zajmowała miejsce piąte z wynikiem: 366 placówek. Sporo się od tego czasu zmieniło. A co będzie się działo w kolejnych miesiącach? W tym roku tylko największym sieciom naszego rankingu przybędzie co najmniej 3 tys. sklepów franczyzowych. Jednocześnie te już działające w ich strukturach placówki podlegają ciągłym zmianom – zarówno wizualnym, jak i organizacyjnym. To potężna grupa inwestująca w nowinki technologiczne w każdym aspekcie prowadzonej działalności gospodarczej.
Tak jak zmienia się krajobraz handlu, tak i równolegle krajobraz po stronie producentów. Na rynku środków do prania pojawił się nowy gracz, który może namieszać, o czym przeczytają Państwo w felietonie. Jego przedstawiciele handlowi pewnie już pukają do Waszych drzwi. Tak jak i ci reprezentujący podgrzewacze tytoniu i e-papierosy – na tej części rynku tytoniowego sporo się bowiem dzieje. Jak opowiadają detaliści w naszym Głosie branży – klienci oszczędzają na artykułach spożywczych, ale na papierosach już nie. Coraz większą rolę odgrywają też e-papierosy – opowiadają. Tym, relatywnie młodym, kategoriom produktowym przyglądamy się też w sekcji Na półce.
Sezonowo patrzymy również na grilla: co rotuje, jakie nowości się tu pojawiły, ale przede wszystkim jakie grillowe zamiary mają Polacy – tu sprawdził to dla nas panel badawczy Ariadna. Sezonowo służymy też podpowiedziami w przygotowaniu do zwiększonej sprzedaży lodów impulsowych. Bo nawet gorsza pogoda już aż tak nie zniechęca konsumentów jak kiedyś, pod warunkiem że mają do wyboru multipacki.
Tym razem rozmawiamy też o jeszcze innej odmianie sklepu typu convenience, mianowicie „foodve- nience”, bo tak określa ten koncept bohater naszej okładki. Jaka to placówka? Mowa o szyldzie 1Minute Smacznego!, który jest połączeniem sklepu convenience z manufakturą oferującą przygotowywane na miejscu jedzenie na wynos. Szczegóły – w wywiadzie.
Po więcej wywiadów i informacji zapraszam na nasz portal: handelextra.pl



Michalina Szczepańska






redaktor naczelna
miesięcznika „Handel”
Michalina Szczepańska

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Handel Extra",
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu

    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Handel

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.