W numerze między innymi:

- Buntownik z wyboru. Państwo musi uświadomić sobie, że handel to jest potężna gałąź gospodarki, która przynosi ogromne profity. Nie można tylko drenować naszych kieszeni, trzeba dać też coś w zamian – mówi Wiesław Michalak, franczyzobiorca sieci Lewiatan.

- Tak wygląda Netto po Tesco. Tylko 2 czerwca Netto otworzyło cztery sklepy przejęte po Tesco. Odwiedziliśmy godzinę po oficjalnym otwarciu jeden z nich – w Warszawie przy ul. Światowida.

- Świeża wizytówka. Ładnie zaaranżowane stoisko z owocami i warzywami jest magnesem dla kupujących. Od prowadzących ten dział wymaga jednak wielu zabiegów. W przypadku niektórych – wybranych przez Ministerstwo Rolnictwa – ostatnio coraz więcej.

- GfK: Przedwczesny triumf e-commerce? Najnowsze badanie GfK „Corona Mood” pokazuje, że konsumenci wciąż najczęściej wybierają stacjonarne zakupy, zwłaszcza w takich kategoriach jak FMCG. E-sklepy wiodą triumf w przypadku zakupów butów i ubrań.

- Strategie udanych innowacji. Pierwszy rok to sukces, a jak w dłuższym okresie radzą sobie największe innowacje FMCG ostatnich lat? W ekskluzywnej rozmowie z „Handlem” opowiada Grzegorz Olkusznik z NielsenIQ Bases, współautor raportu NielsenIQ Breakthrough Innovation.

- Hałas z agregatów. Czy osoba mieszkająca nad sklepem może żądać usunięcia agregatów chłodzących? Okazuje się, że może.
 

 100 stron o handlu

Inspiracje i nauki

KAŻDY ZAWSZE MOŻE NAUCZYĆ SIĘ CZEGOŚ OD KOGOŚ… To przekonanie bohatera naszej okładki, z którym gorąco się zgadzam. I od tego jesteśmy my – „Handel”, żeby Państwu różne możliwości pokazywać. Ku inspiracji i późniejszemu wdrożeniu w sklepach.

Co pokazujemy tym razem? Pozostając przy wspominanym wywiadzie numeru – inspiracje z greckiego handlu. Nasz rozmówca Wiesław Michalak, franczyzobiorca sieci Lewiatan, dzieli się spostrzeżeniami z tamtejszego rynku – od bazarów, przez nowoczesny handel z wszelakimi formatami, po małe sklepy w miejscowościach turystycznych. – Gdy byłem tam pierwszy raz, to nie mogłem się napatrzeć na potężne wyspy z setkami serów, wędlin czy wyrobów cukierniczych – wspomina.

O świeżym asortymencie, jego roli i… nowych pomysłach resortu rolnictwa dyskutują z kolei detaliści w naszym głosie branży. Te pierwsze elementy – polecamy ku inspiracji, w kwestii zaś tego ostatniego zachęcamy (czyli również inspirujemy) ministerstwo do odejścia od Zintegrowanego Systemu Rolniczej Informacji Rynkowej, który dotyczy również handlu.

O inspirację – jak wybierać nowości do asortymentu i jak zwiększyć ich rotację w sklepie, pytamy w tym wydaniu największych innowatorów w branży FMCG. W poprzednim „Handlu” pokazaliśmy Państwu fragmenty raportu NielsenIQ, który wręcza nagrody Breakthrough Innovation. Teraz poprosiliśmy zwycięzców tej i poprzedniej edycji o kilka rad.

I gdy wakacje to dla większości czas inspiracji „turystycznych”, to dla detalistów czas intensywnych prac nad „szkolnym” asortymentem. Na niego przeznaczamy raport: Po wakacjach.

A i na „po” i na „w trakcie” życzę Państwu dużo energii. Jako właściciele, kierownicy sklepów i kupcy to jej najbardziej zapewne potrzebujecie do rozwoju biznesów. Nieustająco zachęcam też do kontaktu z redakcją, do odwiedzania naszego portalu handelextra.pl, słuchania naszych podcastów i obserwowania nas w mediach społecznościowych – na Facebooku i LinkedInie.



Michalina Szczepańska






redaktor naczelna
miesięcznika „Handel”
Michalina Szczepańska

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Handel Extra",
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu

    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Handel

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.