- Wątpliwości z kasą  Jest już gotowy projekt Ministerstwa Rozwoju, który zakłada rewolucję na rynku fiskalnym. Od 2018 r. najprawdopodobniej wszystkie kasy będą musiały mieć wbudowaną opcję, która umożliwi automatyczny przesył danych o transakcjach do urzędu skarbowego po to, aby ograniczyć szarą strefę.

- Nowy podatek handlowy od stycznia. Komisja Europejska zakwestionowała podatek od handlu, który wszedł w życie zaledwie 1 września. Polski rząd jednak nie poddaje się. Daje sobie dwa miesiące na domknięcie sprawy.

- Hity Handlu wręczone. Po raz 15. wyróżniliśmy najlepszych z najlepszych w branży FMCG. Uroczystość wręczenia nagród odbyła się 22 września, tradycyjnie już w restauracji Belvedere, w stołecznych Łazienkach.

- Truskawka weszła do sieci. Z perspektywy klienta jest to sklep, którego każdy życzyłby sobie w okolicy miejsca zamieszkania. Z perwspektywy detalistów jest to po prostu sklep do naśladowania.

- Kuchania azjatycka wiedzie prym. - Pasję do gotowania i podróży zamieniliśmy na sposób życia - mówi Maciej Szała, współwłaściciel firmy De Care.

114 stron

Podatku cd.

Po gorącej wiośnie, ciepłym lecie jesień zapowiada się na porę z wysoką temperaturą dyskusji i emocji w środowisku handlowym. Przede wszystkim wraca sprawa podatku od sprzedaży. Komisja Europejska zobowiązała Polskę do zawieszenia pobierania go na czas prowadzenia przez nią postępowania. Tym razem rząd, po doświadczeniach długotrwałych dyskusji i konsultacji, a także demonstracji przed Sejmem, dosłownie nabrał wody w usta. Poza informacją, że nowy podatek ma być od 1 stycznia 2017 r., najpierw pozna go rząd, a nie branża, i że być może będzie to jedna z wersji z przeszłości, nic na 100 proc. nie wiadomo. Więcej na ten temat – w artykule Katarzyny Pierzchały. Podatek od sprzedaży, bez względu na przyjęty wariant, nie będzie dotyczył wszystkich graczy rynku detalicznego. Natomiast wszystkich, prędzej czy później, obejmie obowiązek przesyłania danych z kas fiskalnych do urzędu skarbowego. Jak wynika z projektu Ministerstwa Rozwoju, nawet już od 2018 r. Jakie konsekwencje dla właścicieli sklepów może mieć ta nowa regulacja – w temacie numeru. Do tego jeszcze zakaz handlu w niedziele i tematów do dyskusji jesienią nie zabraknie.

Mimo wciąż nowych zapowiedzi o zmianie warunków prowadzenia biznesu, sklep trzeba rano otworzyć, obsłużyć klientów, zatowarować go. Codzienna rzeczywistość, na dodatek przypadająca na coraz bardziej istotny okres dla handlu. Zaczyna się najlepszy sezon dla sprzedaży wielu kategorii, m.in. mrożonek, o czym piszemy w raporcie specjalnym i na których asortyment warto spojrzeć świeżym okiem. Także na inne kategorie, jak chociażby produkty bez glutenu, po które sięgają nie tylko osoby chore lub z nietolerancją. Warto też sprawdzić obecność na półce tych produktów, które w tym roku wygrały w konkursie Hit Handlu. We wrześniu podczas gali nagrodziliśmy ich producentów. Reportaż z uroczystości – w numerze.



Barbara Mikusińska-Ozdobińska
redaktor naczelny
"Handel"
Barbara Mikusińska-Ozdobińska

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Gdzie znajdę najnowsze wydanie?

    Wejdź na stronę: www.e-wydania.media.com.pl
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska

  • Kontakt w sprawie reklamy

    Czytaj najnowsze wydanie miesięcznika "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy:

    Anna Piskorz Dorota Fabiszewska

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.