W numerze między innymi:

- Z rozmysłem i z rozmachem. Jej historia zawodowa nadaje się na scenariusz filmowy. Zaczynała od układania towaru na półkach, dziś jest prezesem spółki Lublindis Polska kierującej hipermarketem E.Leclerc i Centrum Handlowym Tomasza Zana w Lublinie. Oto Edyta Tkaczyk i jej spojrzenie na handel.

- Małe sklepy na ratunek. Mimo że kategoria produktów higieny kobiecej ma niewielkie znaczenie dla małych sklepów, to właśnie one często stają się dla pań ostatnią deską ratunku w niehandlowe niedziele czy święta.

- Bracia mniejsi jak bracia. W Europie średnio rynek karmy dla zwierząt rośnie o 2,5%. W Polsce dwa-trzy razy szybciej.

- Zamień fakturę na gotówkę. Faktoring pomaga utrzymać płynność, daje ochronę, a po otrzymaniu limitu faktoringowego pełni funkcję linii kredytowej, z której można wypłacać pieniądze z faktur sprzedażowych. Jest więc dobrym sposobem finansowania działalności firm, których głównym źródłem dochodu jest sprzedaż.

- 5 kroków do... paczkomatu przed twoim sklepe. Paczkomaty zrewolucjonizowały rynek odbioru przesyłek kurierskich w Polsce. Już nie trzeba czekać na kuriera w domu lub – co gorsza – zwalniać się specjalnie z pracy, by w godzinach wskazanych przez dostawcę oczekiwać na paczkę. Co zrobić, by paczkomat stanął przed twoim sklepem? Czy to jest w ogóle możliwe? Podpowiadamy.

146 stron o handlu

W przyszłości, z przyszłością, dla przyszłości

PRZYSZŁOŚĆ ODMIENIAMY W TYM NUMERZE PRZEZ WSZYSTKIE PRZYPADKI. O TEJ BLIŻSZEJ, BO CZASIE WIELKANOCNYM, A WIĘC CZASIE WZMOŻONYCH ZAKUPÓW, PISZEMY W RAPORCIE WIELKANOC. W najbliższych miesiącach można się też spodziewać intensywnego rozwoju tego, co było nowinką na targach słodyczy i przekąsek ISM w Kolonii – a wybór tych najważniejszych zjawisk i przykłady innowacyjnych start-upów, które pokazywały się w Kolonii i przekonywały do swoich pomysłów podczas tzw. start-up pitches, znajdą Państwo w Handlu jutra. Czy rzeczywiście sklepowe półki zapełnią się w przyszłości żywnością z konopiami, nieznanymi wcześniej składnikami z innych części świata i produktami, które będą „oddawać” swój ślad środowiskowy? Ci najwięksi gracze przyznawali w kuluarach, że bacznie się przyjrzeli temu, co proponują te młode, nieznane firmy.

Przyszłościowe myślenie charakteryzuje też bohaterkę naszego wywiadu numeru Edytę Tkaczyk, która zaczynała od wykładania towaru na półkach sklepu E. Leclerc w Lublinie. Dziewięć lat później dzięki ciekawym pomysłom była już jego dyrektorem, a dziś zarządza nim oraz okalającą go galerią handlową, w samym E. Leclerc Polska odpowiada zaś za komunikację.

Przyszłością, ale taką za 5-10 lat, zajmujemy się też w raporcie specjalnym zapowiadającym konferencję Next Day Summit – Consumer of the Future, o której również przeczytają Państwo więcej na łamach tego wydania „Handlu”. Jaki będzie konsument przyszłości, zapytaliśmy przedsiębiorców wizjonerów i menedżerów wizjonerów m.in. z branży spożywczej, kosmetycznej i handlowej. Jakie trendy konsumenckie zdominują najbliższą dekadę? Jakie rozwiązania warto zapożyczyć z innych branż lub innych części świata? Jak przygotować się do czasów masowej sztucznej inteligencji i czym się zainteresować? Zapraszam do lektury.

Michalina Szczepańska






redaktor naczelna
miesięcznika „Handel”
Michalina Szczepańska

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Gdzie znajdę najnowsze wydanie?

    Wejdź na stronę: www.e-wydania.media.com.pl
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska

  • Kontakt w sprawie reklamy

    Czytaj najnowsze wydanie miesięcznika "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy:

    Anna Piskorz Dorota Fabiszewska

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.