- Wraca podatek handlowy. 16 maja Sąd Unii Europejskiej stwierdził nieważność dwóch decyzji Komisji Europejskiej dotyczących podatku od sprzedaży detalicznej w Polsce. Orzekł, że KE popełniła błąd, uznając sporny podatek za pomoc państwa.

- Przyjazna twarz biznesu. Zaangażowanie w lokalność pozwala na lepsze rozpoznanie potrzeb klientów, a to przekłada się na efekt finansowy. Czasem działania CSR-owe wynikają też z ludzkiej potrzeby serca, bez względu na koszty czy zyski.

- Organicznie i przez przejęcia. Będziemy zwiększać liczbę naszych oddziałów w taki sposób, aby móc obsłużyć jak największą liczbę klientów w każdym regionie kraju – mówi Krzysztof Tokarz, prezes GK Specjał.

- Z misją do sklepu. Konsumenci robią głównie zakupy bieżące, rutynowe zazwyczaj w dyskontach i sklepach małoformatowych. Najmniej z nich deklaruje zakupy dla przyjemności.

- Pogoda sprzyja sklepom małoformatowym. Nie spełniły się prognozy, że wprowadzenie ograniczeń w niedzielnym handlu sprawi, iż klienci będą w sklepach małoformatowych robić znacznie większe niż dotychczas zakupy i sięgać po kategorie, które do tej pory kupowali głównie w supermarketach, hipermarketach czy dyskontach – mówi Hubert Hozyasz, prezes zarządu, CMR.

114 stron o handlu

Ciepło, cieplej, gorąco

Gdy za oknem wreszcie zaświeciło słońce, a do Polski zawitały wysokie temperatury detaliści...
ruszają do działania! Pod koniec czerwca odbędzie się inauguracja spływów kajakowych – bezpłatnych dla grup zorganizowanych – dla mieszkańców gmin Trzebiel, Tuplice, Brody Żarskie oraz dzieci z domów dziecka w Żarach i w Lubsku. – Dopinamy ostatnie szczegóły. Jest ich tak wiele, że czasem z wrażenia nie mogę zasnąć, bo tysiące myśli kłębią mi się w głowie, co jeszcze powinniśmy zrobić – opowiada w temacie numeru Marek Kardasz, współwłaściciel spółki Qartex, która prowadzi sklep Lewiatan w Olszynie, zlokalizowany w dawnych budynkach przygranicznych na trasie Wrocław-Berlin. O drugiej „twarzy” handlu, czyli tej społecznej, charytatywnej i często nieznanej konsumentom, ze szczegółami pisze Katarzyna Pierzchała w artykule pt. „Przyjazna twarz biznesu” (str. 16). Warto jednak – mówią detaliści – pokazywać klientom, że ich pieniądze, które wydają w polskich sklepach, wracają do potrzebujących sąsiadów, dzieci czy wspierają przedsięwzięcia kulturalne i sportowe.

A skoro zaczęliśmy od wysokich temperatur, w tym numerze „Handlu” zapytaliśmy również detalistów, jakie ich zdaniem powinny być nowoczesne urządzenia chłodnicze. Odpowiedzi były zgodne: energooszczędne, z agregatem zewnętrznym, podlegające regularnemu serwisowaniu. Więcej w artykule pt. „Pogoda na chłodzenie”, str. 36.

Czas jednak szybko leci i ani się obejrzymy, gdy lato minie, a jesienią – w wydaniu październikowym „Handlu” – ukaże się relacja z gali wręczenia nagród Hit Handlu 2019. Na razie jednak, już w tym numerze, prezentujemy laureatów 18. edycji konkursu. Tradycyjnie zwycięskie produkty wskazali właściciele sklepów i sprzedawcy – w sondzie telefonicznej wybrali te produkty, które od kwietnia 2018 r. do marca 2019 r. sprzedawały się w swoich kategoriach w ich sklepach najlepiej. O palmę pierwszeństwa produkty walczyły w 88 kategoriach. Redakcja „Handlu” przyznała również pięć nagród specjalnych, które są wyróżnieniem dla produktów i firm za jakość, innowacyjność oraz aktywność na rynku. Zwycięzcom, których listę publikujemy w raporcie specjalnym, gratulujemy!


Ilona Mrozowska







Ilona Mrozowska
redaktor naczelna portalu Handelextra.pl

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Gdzie znajdę najnowsze wydanie?

    Wejdź na stronę: www.e-wydania.media.com.pl
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska

  • Kontakt w sprawie reklamy

    Czytaj najnowsze wydanie miesięcznika "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy:

    Anna Piskorz Dorota Fabiszewska

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.