- Sklepy zamknięte na amen. Jeszcze w tym roku sklepy w niedzielę mogą być zamknięte. - Jesteśmy za - uczestnicy marcowej konferencji w Sejmie prawie jednogłośnie poprali wniosek NSZZ Solidarność mający uregulować handel w ostatnim dniu tygodnia. Głosy sprzeciwu w branży - choć mocne - są w mniejszości.

- Spór o procenty. Stołeczni detaliści, których coraz mocniej dotykają ubiegłoroczne zaostrzenia zasad sprzedaży alkoholu w Warszawie, żądają liberalizacji prawa. W obronie m.in. miejsc pracy wyszli w marcu na ulice. W spór zaangażował się wicepremier Mateusz Morawiecki.

- Smak i emocje. - Wiemy dokładnie, jak konsument zachowuje się w sklepie i co zrobić, aby sprzedaż naszych produktów rosła - mówi Anna Jakubowski, dyrektor generalna The Coca-Cola Company na Polskę i kraje bałtyckie.

- Rejestracja na chłodno. Termin obowiązkowej rejestracji urządzeń chłodniczych i systemów ochrony przeciwpożarowej upłynął 14 marca. Detaliści mieli zaledwie dwa miesiące na certyfikację. Do wielu niezależnych informacja o nowym prawie nie dotarła - wynika z sondy "Handlu".

- Bonusy z bonusa. Świadomie i do przodu - ta dewiza przyświeca rozwojowi sieci Bonus, która w tym roku być może pojawi się w innych niż mazowieckie województwach. Na razie zrzesza 150 sklepów, do końca roku chce mieć ponad 200.

98 stron

Będzie zakaz?

Wszystko wskazuje na to, że Polacy będą musieli zmienić zwyczaje zakupowe. Z deklaracji przedstawicieli rządu wynika, że poprze on obywatelski projekt ustawy o zakazie handlowania w niedziele. O dużych szansach tego projektu mówi też w wywiadzie dla „Handlu” Adam Abramowicz, przewodniczący Parlamentarnego Zespołu na rzecz Wspierania Przedsiębiorczości i Patriotyzmu Ekonomicznego. Ma być tak jak w dni świąteczne, czyli tylko właściciel stojący za ladą będzie mógł handlować. Jak się okazuje, wielu detalistów z branży FMCG jest przekonanych do tego pomysłu. Z ich obliczeń wynika, że zamknięcie sklepu w niedziele to duża oszczędność. Liczą za to na wzmożone zakupy w piątki i soboty. Jak pokazuje węgierskie doświadczenie detalistów, konsumenci w dni poprzedzające te niehandlowe robili tam zakupy na zapas, rekompensując z nadwyżką utratę niedzielnych przychodów. Robili, bo rząd węgierski wycofał się z zakazu, obawiając się wyniku referendum w tej sprawie.

Parlamentarny Zespół jest w samym centrum prac nad regulacjami dotyczącymi handlu. Przygotował już rekomendacje w sprawie opodatkowania sklepów, choć wciąż nie zdefiniowano franczyzy, w której są powiązania kapitałowe między operatorem i franczyzobiorcami. Jak mówi Adam Abramowicz, w tej sprawie Zespół ma jeszcze zielone światło od rządu.

To nie wszystkie zmiany czekające w tym roku handel, ale te najważniejsze. Warto jednak choć na chwilę o nich zapomnieć, a będzie ku temu doskonała okazja już w czerwcu. Co prawda głównie dla piłkarskich kibiców, ale kto nie będzie trzymał kciuków za polską drużynę podczas jej meczów o mistrzostwo Europy? Jeśli tym razem uda nam się wyjść z grupy – piwo, przekąski, napoje bezalkoholowe i suweniry związane z Euro 2016 sprzedadzą się same.



Barbara Mikusińska-Ozdobińska
redaktor naczelny
"Handel"
Barbara Mikusińska-Ozdobińska

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Gdzie znajdę najnowsze wydanie?

    Wejdź na stronę: www.e-wydania.media.com.pl
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska

  • Kontakt w sprawie reklamy

    Czytaj najnowsze wydanie miesięcznika "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy:

    Anna Piskorz Dorota Fabiszewska

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.