W numerze między innymi:

- Dwa światy, jeden cel. E-handel żywnością nigdy nie zaspokoi wszystkich misji zakupowych, a przede wszystkim zakupów impulsowych, które mocno napędzają rozwój sklepów typu convenience. Może za to być znakomitym uzupełnieniem dla placówek stacjonarnych – uważa Jacek Palec, prezes supermarketu internetowego Frisco.pl.

- Prohibicja nie uderzyła do głowy. Dla handlu, dla mieszkańców, dla turystów – różne są powody wprowadzania i likwidowania nocnej prohibicji w miastach. Wśród sprzedających alkohol próżno szukać beneficjenta.

- Co marynarka ma do sera. Jak producenci marynarek mogą zainspirować branżę spożywczą, jak zbudować customer experience w serach i dlaczego warto pójść śladami piwowarów – mówi Edward Bajko, prezes Spomleku.

- Lokalnie i światowo. Wysoka jakość, naturalny skład produktów, elastyczne reagowanie na potrzeby konsumentów i całe pokolenia pracowników zaangażowanych w budowanie wizerunku firmy i marki – to recepta na sukces Bielmaru. Opowiada o niej Marcin Skowron, wiceprezes spółki.

- 5 kroków do... znalezienia pracownika. Handel odczuwa narastający problem z rekrutacją sprzedawców, a potem z ich utrzymaniem. Cóż więc zrobić, żeby ominąć tę rafę i przez lata cieszyć się sprawdzonym, zaufanym personelem?

98 stron o handlu

Czytaj, słuchaj, oglądaj

COŚ SIĘ KOŃCZY, COŚ ZACZYNA – MY WRAZ Z KOŃCEM ROKU RUSZAMY Z DODATKOWYMI CYFROWYMI MATERIAŁAMI DZIENNIKARSKIMI. Oprócz papierowego wydania, które właśnie Państwo czytają, i artykułów na handelextra.pl proponujemy podcasty i krótkie materiały filmowe poszerzające treści z „Handlu”. Można je znaleźć na portalu Handel Extra, a podcasty dodatkowo w aplikacjach im dedykowanych jak Spotify czy iTunes. Zachęcamy więc również do słuchania i oglądania „Handlu”. I tak np. Szymon Mordasiewicz, dyrektor komercyjny w GfK, w „Handlu” do czytania omawia trendy, które odmienią rynek w przyszłości, w podcaście zaś odnosi je do tego, co tu i teraz mogą zrobić w związku z nimi właściciele mniejszych i większych sklepów.

Tę handlową teraźniejszość kształtuje też zakaz sprzedaży alkoholu. Nocna prohibicja była, ale – na prośbę detalistów – już jej nie ma albo też... może zacząć obowiązywać w kolejnych dzielnicach. Tak skrajnie różne są podejścia miast. To, co zmienił na rynku zakaz sprzedaży alkoholu po 22.00 i jak obecnie wygląda sytuacja, analizuje w bieżącym wydaniu Ilona Mrozowska. Drugą z naszych analiz przygotowała Magdalena Weiss, która przyjrzała się rosnącym w siłę dyskontom niespożywczym zmieniającym krajobraz polskiego handlu.

Zachęcam też do poznania spojrzenia bohatera naszej okładki Jacka Palca, prezesa Frisco.pl, na rozwój e-handlu i jego znaczenie dla handlu stacjonarnego. Edward Bajko, prezes Spomleku, dzieli się z kolei swoimi inspiracjami z branży piwnej i modowej. A inspiracje te przenosi na grunt mleczarski. Tradycyjnie też podsumowujemy najważniejsze kategorie karnawałowe i podpowiadamy, co postawić wówczas na półce.

Polecam też kolejne tematy z handlowej praktyki. Piszemy m.in. o tym, jak zatrzymać pracowników, czy warto kupować samochód z wyprzedaży roczników i jak poprawić płynność finansową.

Wraz całą redakcją „Handlu” i portalu handelextra.pl życzę Państwu radosnych Świąt Bożego Narodzenia i wielu dobrych wydarzeń w handlu w przyszłym roku.


Michalina Szczepańska






redaktor naczelna
miesięcznika „Handel”
Michalina Szczepańska

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Handel Extra",
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu

    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Handel

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.