- Niski próg dla złodzieja. 400 zł - od takiej kwoty kradzież w sklepie będzie przestępstwem. Rząd pracuje nad nowelizacją kodeksu wykroczeń, która ma umożliwić skuteczniejszą walkę z plagą "drobnych" kradzieży. Planuje też stworzenie rejestru sprawców wykroczeń.

- Wizerunkowe kategorie. Wielkość sprzedaży warzyw i owoców, a także tzw. zdrowej żywności w dużej mierze zależy od lokalizacji sklepu. Ale są to kategorie, które budują pozytywny wizerunek każdej placówki.

- Z wartością dodaną. - Rozwój biznesu Arla Foods w Polsce zamierza oprzeć na unikatowych serach specjalistycznych, napojach mlecznych oraz produktach świeżych jak np. jogurty – mówi Roman Jawczak, business & category development manager w Arla Foods.

- Po drodze dla każdego. Aż 45 rodzajów przypraw na zaledwie 30 mkw. sali sprzedaży, rękawiczki jednorazowe sprzedawane na sztuki przy kasie czy zasłaniający ekspozycję alkoholi regał z cukierkami na wagę to już przeszłość w sklepie Norberta Durki. Wiosną Livio w Płocku zmieniło się nie do poznania

- Jawa, nie sen. Celem zarządzających drogeryjną Jawą jest zrzeszenie w sieci tysiąca sklepów. Zamierzają to osiągnąć już w 2018 r., wchodząc na nowe rynki, w tym warszawski.

84 strony

Czas do szkoły

Tegoroczne wakacje wyraźnie różnią się od tych w poprzednich latach natłokiem ważnych wydarzeń. Dla branży najistotniejszy był ostatni dzień czerwca, gdy Komisja Europejska wydała decyzję o podatku od sprzedaży. Uznała go za naruszający unijne zasady pomocy państwa. Nie wszyscy detaliści ucieszyli się z takiego obrotu sprawy. Jednak podobnie jak podczas dyskusji nad zakwestionowaną przez Komisję Europejską regulacją także teraz widoczne są w środowisku handlowym różnice zdań. Jedni obawiają się podatku liniowego, więc proponują na tyle wysoką kwotę wolną od niego, aby objął on największe – zagraniczne – sieci, a nie dotyczył małych i średnich. Z kolei inni namawiają rząd do odwołania się od decyzji Komisji, a także do zmniejszenia stopnia progresji. Czy temat wróci już jesienią? Jedno jest pewne – nie będzie odłożony ad acta. Na razie jest jeszcze lato i właśnie mija półmetek wakacji. Nie można jednak zapomnieć o szkole. O początku roku szkolnego przypominają już m.in. hipermarkety Auchan z dużą i widoczną ekspozycją zeszytów, kredek oraz innych niezbędnych uczniom akcesoriów. Także w tym numerze, w raporcie „Po wakacjach”, zwracamy uwagę na te kategorie spożywcze, których produkty będą trafiać do szkolnych plecaków. Nie tylko w ramach drugiego śniadania, ale też pierwszego spożywanego w domu. Okres powrotu do szkoły charakteryzuje się zwiększoną liczbą kradzieży w sklepach. To temat wciąż aktualny i dotykający wszystkich detalistów, bez względu na skalę działalności i narodowość właściciela sieci. Nie zgadzają się oni na to, by dopiero od kwoty 500 zł traktować kradzież jako przestępstwo. Pojawia się jednak światło w tunelu, o czym pisze Katarzyna Pierzchała w artykule pt. „Niski próg dla złodzieja”.

Barbara Mikusińska-Ozdobińska
redaktor naczelny
"Handel"
Barbara Mikusińska-Ozdobińska

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Gdzie znajdę najnowsze wydanie?

    Wejdź na stronę: www.e-wydania.media.com.pl
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska

  • Kontakt w sprawie reklamy

    Czytaj najnowsze wydanie miesięcznika "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy:

    Anna Piskorz Dorota Fabiszewska

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.