- Franczyzie stanowcze nie. Wojciech Śliwa, właściciel sieci Delikatesy Paleo, od 24 lat zajmuje się handlem detalicznym. Od samego początku pracował na własne konto i na własny rachunek.

- Po przejęciu. Po kupieniu LD Holdingu Grupa Kapitałowa "Specjał" będzie zarządzać siecią ponad 3,8 tys. sklepów franczyzowach. Krzysztof Tokarz, prezes Grupy, uważą, że teraz najważniejsza jest pomoc franczyzobiorcom w prowadzeniu sklepów.

- Senior to dobry klient. Alicja Hau wie, że starsze osoby lubią robić zakupy jak najbliżej domu, cenią sprawdzone u ulubione marki, atakże miłą i kompetentną obsługę.

- Zagłoba z procentami. Tylko nieliczne sieci franczyzowe specjalizują się w sprzedaży alkoholu. Jedną z nich jest Zagłoba, sięc całodobowych sklepów monopolowych.

- Hity Handlu rozdane. Po raz 12. wyróżniliśmy najlepszych z najlepszych. Uroczystość wręczenia nagród za sprzedażowe hity odbyła się 22 października w Warszawie w hotelu Bristol.

Gorąca końcówka

Jak zwykle pod koniec roku wszystko odbywa się rzutem na taśmę. Ostatnia szansa na skorzystanie ze świątecznego szału zakupowego. Czy w tym roku klienci bez opamiętania będą wydawać pieniądze? Raczej nie ma co na to liczyć. Bo choć wszyscy przekonują, że kryzysu u nas nie ma, to jednak tkwi on w podświadomości ludzi. Poza tym, jak pokazują dane statystyczne, Polakom nie rosną zarobki, więc trudno oczekiwać nadzwyczajnego wzrostu wydatków. Koniec roku sprzyja podsumowaniom. My podsumowujemy aż 20 lat, gdyż tyle trwa historia „Handlu”. W rocznicę ukazania się pierwszego numeru zorganizowaliśmy konferencję poświęconą... przyszłości. Jej uczestników zapytaliśmy, co będzie dalej z handlem, szczególnie tym małoformatowym, określanym też mianem tradycyjnego. Opinie co do przyszłości różniły się nieznacznie, głównie w ocenie znaczenia tego kanału dystrybucji. Przeważał ostrożny optymizm, czyli spadek liczby małoformatowych sklepów w tempie hamowanym rozwojem sieci franczyzowych. Ale też słychać było pesymistyczne głosy mówiące o mocnym zmarginalizowaniu tego formatu w przyszłości. Prawie wszyscy byli zgodni – franczyza to lekarstwo na bolączki tradycyjnych sklepów. Prawie, bo Wojciech Śliwa, który podczas konferencji opowiedział o tym, jak zarządza swoimi sklepami i co myśli o sytuacji handlu małoformatowego, zdecydowanie stawia na niezależność. A właściwie na współpracę z innymi właścicielami sklepów, ale tylko przy zakupach. W temacie miesiąca tłumaczy, dlaczego z innymi detalistami założył zakupową grupę. Wniosek z konferencji – przyszłość handlu małoformatowego to franczyza. Jeśli niezależność, to mądrze wykorzystana – z dobrą lokalizacją sklepu, nowoczesną aranżacją, świeżym asortymentem. Na niego zwracali uwagę wszyscy prelegenci i uczestnicy dyskusji podczas konferencji. Wysoka jakość tego asortymentu ma stać się w przyszłości mocną stroną w konkurowaniu zwłaszcza z dyskontami. Na razie w krótkiej perspektywie, bo okresie do świąt i w czasie karnawału, warto skoncentrować się na asortymencie alkoholi mocnych. Dlaczego – o tym w raporcie specjalnym.

Barbara Mikusińska-Ozdobińska
redaktor naczelny
"Handel"
Barbara Mikusińska-Ozdobińska

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Gdzie znajdę najnowsze wydanie?

    Wejdź na stronę: www.e-wydania.media.com.pl
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska

  • Kontakt w sprawie reklamy

    Czytaj najnowsze wydanie miesięcznika "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy:

    Anna Piskorz Dorota Fabiszewska

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.