- Poszukiwany, poszukiwana. Rządowy program "Rodzina 500+" napędza sprzedaż w wielu sklepach, ale sprzyja też rosnącej liczbie wakatów w handlu. Pojawiły się wyliczenia, że od momentu pierwszysch wypłat zapomogi aż o 100 tys. wzrosła liczba kobiet nieaktywnych zawodowo.

- Nowy format w wielkim mieście. Warszawę i inne miasta niektóre sieci wybrały jako miejsce testowania nowych formatów - premium i convenience.

- Marka własna dla każdego. Marka Aro, której dystrutorem jest Makro Cash & Carry, na dobre zadomowiła się w świadomości mieszkańców Rakowa w woj. świętokrzyskim.Hitami sprzedażowymi są jednolitrowa śmietana 22 proc. i papier toaletowy.

- Handlowa mozaika. Brak powiązań kapitałowych z dystrybucją oraz umiejętna współpraca z Chortenem i wieloma hurtowniami wyróżniają pomorską sieć Limonka.

- W amerykańskim stylu. To nie jest sklep alkoholowy jakich wiele. Al.Capone wyznacza nowe standardy nie tylko na lokalnym rynku, ale w ogóle w sposobie sprzedaży trunków.

114 stron

Byle do pierwszego

Od początku września obowiązuje nowa ustawa o podatku od sprzedaży detalicznej. Ostatecznie prawo nie przewiduje opodatkowania handlu przez internet ani na rzecz przedsiębiorców, stosunkowo wysoka kwota wolna od podatku – 17 mln zł miesięcznie – ma zaś spełniać funkcję ochronną wobec najmniejszych placówek. Ale one i tak borykają się z problemami. Jednym z nim jest brak rąk do pracy. Zjawisko to znane jest nie od dziś. Niskie płace oraz prestiż zawodu kasjera czy kasjerki nigdy nie sprzyjały tej branży, ale – jak mówią detaliści – tak źle jeszcze nie było.

Wszystko przez rządowy program „Rodzina 500+”, który odbiera młodym matkom chęć do jakiejkolwiek pracy, także za ladą. Szacunkowo od momentu pierwszych wypłat comiesięcznego zasiłku w wysokości co najmniej 500 zł liczba nieaktywnych zawodowo kobiet wzrosła aż o 100 tys. Problem szczegółowo przybliża Katarzyna Pierzchała w artykule „Poszukiwany, poszukiwana”. Może okazać się jednak, że już niebawem z rynku i tak wypadną tysiące wakatów, ponieważ NSZZ Solidarność udało się zebrać grubo ponad 350 tys. podpisów pod obywatelskim projektem ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele. Rządzący już zadeklarowali poparcie dla inicjatywy, więc jest spora szansa na kolejne ograniczenia w sprzedaży detalicznej. Tymczasem w pierwszej połowie 2016 r. spośród wszystkich branż najwięcej ubyło właśnie tradycyjnych sklepów spożywczych. Jak wynika z danych Bisnode Polska, coraz mniej jest także sklepów owocowo-warzywnych, mięsnych, piekarniczo-ciastkarskich i drogerii (szczegóły w „Przewodniku” na str. 10). Zakończenia trendu spadkowego nie widać.

Lokalnym detalistom nie pozostaje więc nic innego, jak – mimo niesprzyjających warunków rynkowych – trwać i działać. Zbliża się jesień, a to czas, w którym następuje zdecydowane ożywienie sprzedaży wielu kategorii – od gotowych dań, warzywnych przetworów i mrożonek, przez słodycze i herbaty, po alkohole mocniejsze niż piwo. Najważniejsze trendy sprzedażowe w każdej z tych kategorii (i wielu innych) znajdą Państwo w tym wydaniu „Handlu”.


Ilona Mrozowska
zastępca redaktora naczelnego
"Handel"
Ilona Mrozowska

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Gdzie znajdę najnowsze wydanie?

    Wejdź na stronę: www.e-wydania.media.com.pl
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska

  • Kontakt w sprawie reklamy

    Czytaj najnowsze wydanie miesięcznika "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy:

    Anna Piskorz Dorota Fabiszewska

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.