W numerze między innymi:

- Delikatesy były wczoraj, dzisiaj jest Deli2. Deli2 to ciekawe zjawisko na rynku handlowym. Firma zaczęła od uruchomienia e-delikatesów, teraz otwiera sklep stacjonarny. Bogatym doświadczeniem wspiera ją spółka matka. O synergii działalności deweloperskiej i handlowej rozmawiamy z Bartoszem Kazimierczukiem, prezesem zarządu Tower Investments i Deli2.

- Różnorodność to podstawa. – Dobrze dobrany asortyment i przystępne ceny mniejszych grup produktowych decydują o tym, czy sklep ma stałych klientów, którzy oprócz piwa lub papierosów kupują w nim też inne produkty – mówi w rozmowie z „Handlem” Elżbieta Szarejko, analityczka CMR.

- Handlowy bieg z przeszkodami. Przepisy ustawy ograniczającej dużym sieciom handlowym możliwość pracy w niedziele weszły w życie w marcu 2018 r., ale lukę w przepisach przez lata wykorzystywała głównie Żabka. To się zmieniło w ostatnich miesiącach. Na krótko.

- Potrzebna jest ewolucja. O odporności popytu na słodycze na wzrost cen, przetasowaniach wewnątrz słodyczowych kategorii i planach wzrostu na rynku, który jest nasycony – opowiada Maciej Herman, dyrektor zarządzający firmy Wedel.

- Mam dyskont za sąsiada. Konkurencja była, jest i będzie. I to wydaje się w porządku. Najważniejsze jednak, żeby działała fair i na równych zasadach rynkowych – przyznają uczestnicy naszej sondy.

- Udziały plus emocje, czyli ranking, jakiego nie było. Group One i GfK rozpoczynają ranking najlepszych marek na rynku: Best Brands Awards. A „Handel” i handelextra.pl są patronem medialnym wydarzenia. Jak to jest z tymi nagrodami i rankingami oraz jak zmieniają
rzeczywistość nagrodzonych – opowiada Marek Żołędziowski, CEO Group One.

 

 140 stron o handlu

W detalicznym tłumie

PRZEZ OSTATNIE MIESIĄCE CO TYDZIEŃ, A NIERAZ KILKA RAZY W TYGODNIU DONOSILIŚMY NA NASZYM PORTALU HANDELEXTRA.PL O NOWYM GRACZU NA RYNKU SPOŻYWCZEGO E-COMMERCE.

Kilka przykładów tych dużych i małych: a to francuski Stuart (należący do DPD), który wszedł w Polsce w ultraszybkie dostawy, a to znany Państwu z tradycyjnego rynku Topaz, który – na razie w Warszawie – dowozi do domów, a to wyspecjalizowany w artykułach ze wschodu Foodex24, który do sklepu stacjonarnego dołożył ten internetowy. Na ruch w drugą stronę zdecydowała się natomiast firma, którą reprezentuje bohater naszej okładki – Deli2 do internetu dokłada sklep offline. To niejedyne nietuzinkowe posunięcie – pierwszym była bowiem sama decyzja o pojawieniu się w szeroko rozumianej branży handlu detalicznego – właściciele Deli2 wywodzą się bowiem z deweloperki i sklepy do tej pory budowali tym największym rynkowym graczom. Drugą nietypową decyzją jest sam format – Deli2 powraca do formuły delikatesów, które na polskim rynku kojarzą się wciąż z niepowodzeniami – Almy, Bomi czy Piotra i Pawła. Ta formuła zyskała oczywiście inne oblicze, dostosowane do dzisiejszych realiów. I w końcu sklep, a wkrótce sklepy stacjonarne – te mają być bardziej salonami, showroomami, miejscami flagowymi marki. O zastosowanych rozwiązaniach i rozwoju sieci będziemy na bieżąco Państwa informować. Zaś o radzeniu sobie z konkurencją i standarowymi i niestandardowymi sposobami na to dzielą się z Państwem detaliści w Głosie branży. To też strony warte uwagi.
Nietuzinkowo przestało być dawno w omijaniu zakazu handlu w niedzielę. Bo gdy prawie każdy sklep jest już otwarty, to co w tym może być niestandardowego. A jak z ruchem? Z naszego wywiadu z przedstawicielem Kauflandu wynika jedno: ruch jest coraz większy i to widać, tj. z każdym tygodniem klienci coraz bardziej przyzwyczajają się do możliwości zrobienia zakupów w tym dniu. A zatem zmiana nawyku, wypracowywanego w ostatnich prawie już 4 latach, następuje szybko.
Niezmiennymi tradycjonalistami (z jednym, na razie drobnym, wyjątkiem) pozostają polscy konsumenci na święta. Ma być bez oszczędzania, tj. wystawnie i zgodnie z wieloletnimi przyzwyczajeniami. Ten drobny wyjątek to produkty roślinne, które zaczyna być powolutku widać. I na te gigantyczne kategorie, i na te mniejsze przeznaczamy nasz raport Boże Narodzenie.
Zapraszam do czytania i kontaktu z nami!



Michalina Szczepańska






redaktor naczelna
miesięcznika „Handel”
Michalina Szczepańska

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Handel Extra",
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu

    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Handel

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.