Raport „Agencje Interaktywne 2019” opracowany na podstawie badania przeprowadzonego przez Kantar Millward Brown w dniach 5.02-18.03.2019 r. Próbę wyjściową stanowiła grupa 3104 osób. W tej fali badania zrealizowaliśmy wywiady z 1080 osobami.
Raport zawiera prezentację wyników badania 47 agencji interaktywnych.

P&G: Internet równie uciążliwy jak plastik
Kiedy myślimy o internecie i gospodarce cyfrowej, przed oczami staje nam słoneczna Kalifornia i Dolina Krzemowa.
Myślimy wtedy o pięknych biurach, w których pracują tysiące najzdolniejszych młodych ludzi mających pchnąć naszą cywilizację na nowe tory, przekąszając darmowe obiady. Ludzi, którzy dzięki innowacjom sprawią, że nasza planeta będzie miejscem lepszym, pełnym tolerancji i szans rozwoju dla wszystkich.
Naprawdę? Podczas Interact Congress Taide Guajardo, brand operations director P&G Europe, stwierdziła, że negatywne zjawiska w internecie stały się tak dużym problemem dla jej firmy, że P&G zamierza z nimi walczyć z równą energią jak o zmniejszenie emisji CO 2 , redukcję ilości plastiku czy równość płci. Doczekaliśmy czasów, w których walka z internetową patologią w obszarze reklamy właśnie została wpisana do polityki CSR największego reklamodawcy na świecie.
Chodzi o takie zjawiska jak np. ad fraud, który według niektórych wyliczeń za chwilę będzie drugim co do wielkości po handlu narkotykami źródłem dochodów grup przestępczych, ale także o zjawiska, które dotyczą samych konsumentów, jak bombardowanie reklamami, agresywny retargeting, brak poszanowania prywatności, mowa nienawiści czy fake news. Procter przygotowuje właśnie listę wymagań dla partnerów reklamowych, która ma ograniczyć wspomniane patologie.
Uważam, że deklaracja P&G nie jest na pokaz. Nie jest to element wydumanej polityki CSR skierowanej do inwestorów, polityków i decydentów. Zwykli ludzie mają naprawdę dość internetowej reklamy, szczerze jej nienawidzą i największy światowy reklamodawca wie, że musi coś z tym zrobić, jeżeli jego brandy mają być nadal szanowane.
Musi paść pytanie: kto jest winny temu stanowi rzeczy. Niefrasobliwością nieraz wykazali się wydawcy, w tym najwięksi gracze jak Facebook czy Google. Ale wina leży też po stronie marketerów, którzy chcieli kupować jak najtaniej lub nie interesowali się zbytnio tym, jakie prawa rządzą internetową reklamą. Agencje są przede wszystkim wykonawcą zapotrzebowania klientów.
Nie dajmy się zwieść rosnącym budżetom, reklama cyfrowa będzie coraz bardziej na cenzurowanym, a branża reklamowa staje przed ogromnym wyzwaniem. Czy reklama digital będzie się kojarzyć ze słoneczną Kalifornią i lepszym światem, czy też intruzywnością, obawą o prywatność i przestępczością zorganizowaną? Tomasz Wygnański, redaktor naczelny „Media & Marketing Polska”

58 stron
Raport w postaci pliku pdf.

  • O Raportach

    Seria opracowań dotyczących poszczególnych sektorów rynku mediowo-reklamowego
    ( „OOH”, „Wydawcy”, „Agencje Reklamowe i Domy Mediowe”, „Agencje Interaktywne”, „Agencje Marketingu Zintegrowanego”, „Marka/Marketer”, „Nadawcy”, „Biura reklamy”, „Kronika”).
    Zawartość merytoryczną raportów stanowią podsumowania wydarzeń minionego roku, opis aktualnych trendów oraz prognozy szans i zagrożeń w najbliższej przyszłości. Raporty redagowane są przez zespół dziennikarzy „Media & Marketing Polska” i zgodnie z harmonogramem wydawniczym dołączane do wybranych wydań miesięcznika.

  • Gdzie moge zakupić Raport

    Raporty specjalne są dostępne razem z prenumeratą magazynu Media Marketing Polska lub w postaci dokumentu w formacie PDF.

    zakup prenumeraty magazynu Media & Marketing Polska
    zakup raportu w formacie PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Wydarzenia związane z Raportami

    Gala Agencje Reklamowe i Domy Mediowe
    Gala kokursu Golden Arrow, na której przyznawane są statueteki dla firm nagrodzonych i wyróznionych w rapocie specjalnym "Agencje Marketingu Zintegrowanego"
    kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Media Marketing Polska"
    Pobierz cennik reklam
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Paweł Balcerek

  • Kontakt z Redakcją

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.