Raport powstał na podstawie badania, które zostało przeprowadzone przez Kantar Polska metodą wywiadów telefonicznych w dniach 29.09-07.10.2021 r. Próbę wyjściową do badania stanowiły połączone listy zgłoszonych przez poszczególne agencje objęte badaniem. Próba ta liczyła 169 kontaktów. W badaniu ocenianych było 14 agencji, natomiast w raporcie prezentowane są wyniki 13 spośród nich. Prezentowane agencje osiągnęły próbę minimalną, to znaczy zostały ocenione przez minimum 5 respondentów. W badaniu brała również udział agencja Walk Events, w przypadku której nie udało się osiągnąć wymaganej liczby wywiadów. PRAWDZIWA TRANSFORMACJA
Długo zastanawialiśmy się, czy w tym roku realizować badanie agencji eventowych. Wszyscy wiemy, jak dużym wyzwaniem dla branży jest pandemia. Po konsultacjach z branżą zdecydowaliśmy jednak, że taki raport jest bardzo potrzebny, aby pokazać zmiany, jakie dzieją się na rynku.

Najważniejszy trend to oczywiście digitalizacja i przejście na eventy online. Ale są też inne warte odnotowania zjawiska, jak szukanie nowych specjalności, np. kreacja, grafika 3D, czy fuzje lub alianse z agencjami o innym charakterze, np. digital. Dobra wiadomość jest taka, że wszystkie znaczące agencje przetrwały ten trudny okres, chociaż wymagało to wielu wyrzeczeń.
W naszym badaniu wprowadziliśmy drobne zmiany w pytaniach, tak aby lepiej odzwierciedlały one digitalowy charakter ich działalności. Patrząc na dane od agencji, trzeba też pamiętać o wykorzystaniu tarczy antykrysowej, co sprawia, że dane te są nieporównywalne z poprzednimi latami. W tym roku ze zrozumiałych względów nie wybieramy agencji roku. Ale już z przyznaniem wyróżnień nie mamy żadnych kłopotów. Jest w Polsce grupa agencji, która znakomicie przeszła transformację cyfrową i może być wzorem dla innych. 28 stron
Raport w postaci pliku PDF.

  • O Raportach

    Seria opracowań dotyczących poszczególnych sektorów rynku mediowo-reklamowego
    ( „OOH”, „Wydawcy”, „Agencje Reklamowe i Domy Mediowe”, „Agencje Interaktywne”, „Agencje Marketingu Zintegrowanego”, „Marka/Marketer”, „Nadawcy”, „Biura reklamy”, „Kronika”).
    Zawartość merytoryczną raportów stanowią podsumowania wydarzeń minionego roku, opis aktualnych trendów oraz prognozy szans i zagrożeń w najbliższej przyszłości. Raporty redagowane są przez zespół dziennikarzy „Media & Marketing Polska” i zgodnie z harmonogramem wydawniczym dołączane do wybranych wydań miesięcznika.

  • Gdzie moge zakupić Raport

    Raporty specjalne są dostępne razem z prenumeratą magazynu Media Marketing Polska lub w postaci dokumentu w formacie PDF.

    zakup prenumeraty magazynu Media & Marketing Polska
    zakup raportu w formacie PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Wydarzenia związane z Raportami

    Gala Agencje Reklamowe i Domy Mediowe
    Gala kokursu Golden Arrow, na której przyznawane są statueteki dla firm nagrodzonych i wyróznionych w rapocie specjalnym "Agencje Marketingu Zintegrowanego"
    kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Media Marketing Polska"
    Pobierz cennik reklam
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Paweł Balcerek

  • Kontakt z Redakcją

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2021 VFP Communications Ltd.