Raport "Agencje Marketingu Zintegrowanego 2013" opracowany na podstawie badania przeprowadzonego przez Instytut Millward Brown SMG/KRC w dniach 24.01-11.03.2013 r.
  MARKETING ZINTEGROWANY CZY BTL

Trudny czas dla firm marketingu zintegrowanego. Klienci tną budżety i dodatkowo zmuszają do startowania w wyniszczających przetargach. Najlepsze agencje wciąż jednak realizują bardzo ciekawe projekty.

Dobra wiadomość jest taka, że w raporcie prezentujemy pokaźną grupę ponad 30 firm marketingu zintegrowanego. To oznacza, że tak liczne grono agencji prowadzi na tyle szeroką działalność, że osiągnęło w badaniu próbę minimalną.
Przyglądając się jednak finansom, poziomowi zatrudnienia i projektom wielu agencji, można stwierdzić, że kryzys dotyka także tę branżę. Wciąż są agencje deklarujące kilkudziesięcioprocentowe wzrosty przychodów, ale wiele firm ma zerową lub ujemną dynamikę. Dlaczego tak jest? Prawdopodobnie winna jest redukcja wszelkich „luksusów” w komunikacji marketingowej.Wielu klientów stawia dziś na telewizję, digital i niską cenę produktu, a wszystko inne jest ograniczane. Te „inne” działania stanowią właśnie domenę agencji marketingu zintegrowanego – eventy, skomplikowane promocje i animacje, a nawet programy lojalnościowe są dziś często redukowane.
Z drugiej strony pojawia się jednak inny trend – szukania w kryzysie przez klientów prostych, szybkich rozwiązań stymulujących sprzedaż. są to krótkookresowe promocje, POS-y, gratisy itp. w rozmowach w branży coraz częściej wraca nawet termin „BTL”. To nieco ujemnie nacechowane pojęcie wydaje się jednak bardziej adekwatne do tego, co dziś często robią agencje, niż szumny termin „komunikacja zintegrowana”. Z „beteelu” da się żyć, ale na pewno wymaga to od agencji wielkiej sprawności organizacyjnej. Trzeba po prostu realizować wiele mniejszych i niskomarżowych projektów. 30 stron
Raport w postaci pliku PDF.

  • O Raportach

    Seria opracowań dotyczących poszczególnych sektorów rynku mediowo-reklamowego
    ( „Agencje Reklamowe i Domy Mediowe”, „Agencje Marketingu Zintegrowanego”, „Agencje Digital”, „Biura reklamy”, „Marka/Marketer”, „Agencje PR”, „Sport i Marketing”, „OOH”, „Wydawcy”, „Nadawcy”, „Kronika”).
    Zawartość merytoryczną raportów stanowią podsumowania wydarzeń minionego roku, opis aktualnych trendów oraz prognozy szans i zagrożeń w najbliższej przyszłości. Raporty redagowane są przez zespół dziennikarzy „Media Marketing Polska” i zgodnie z harmonogramem wydawniczym dołączane do wybranych wydań miesięcznika.

  • Gdzie moge zakupić Raport

    Raporty specjalne są dostępne razem z prenumeratą magazynu „Media Marketing Polska” lub w postaci dokumentu w formacie PDF.

    zakup prenumeraty magazynu „Media Marketing Polska”
    zakup raportu w formacie PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Wydarzenia związane z Raportami

    Gala Marketerów, Agencji Reklamowych i Domów Mediowych
    kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Czytaj najnowsze wydanie miesięcznika "Media Marketing Polska"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Paweł Balcerek

  • Kontakt z Redakcją

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.